Sektion jälkeen raskaaksi

Kaikki menneet samalla tavalla. Kolme sektiota tehty. Sektiot eivät siis ole aiheuttaneet mitään ongelmia seuraaviin raskauksiin.
 
Joo, kiva kuulla. Mun tutulla on syntynyt 3 lasta alateitse ensimmäisen lapsen sektion jälkeen. Olisi kiva kuulla tuntemuksia toisesta synnytyksestä, raskaudesta ja miten synnytystä hoidettiin eri tavalla. Oliko avautumisvaihe nopeampi kuin edellisessä jne.
 
Moikka. Meillä myös ensimmäinen tuli hätäsektiolla. Pojalla ikää vasta puolisen vuotta, joten ei vielä yritetä toista, mutta sitten kun sen aika koittaa niin mielenkiinnolla kuulisin miten on muilla mennyt.
Kuinka kauan muille on sanottu, että pitää odottaa ennen kuin saa alkaa edes yrittämään seuraavaa. Mulla tosiaan tehty hätäsektio, eli leikkaushaava on pystysuunnassa.
Pelkää myös, että alkio kiinnittyy juuri arven kohdalle ja siitä sitten tulee jotain ongelmia.
 
Mulle tehtiin kiireellinen sektio vaakaviillolla. Ei kyllä kukaan sanallakaan maininnut kauanko pitää odottaa ennen seuraavaa raskautta. Omin nokkineni selvitin että vuosi pitää olla väliä.

En sitte tiiä miten noissa pystyviilloissa..

Luultavasti mennään suunnitellulla sektiolla seuraavalla kerralla jos vielä raskaaksi tulen. Ei halunnut esikoinenkaan alakautta ulos tulla eikä ole kukaan muukaan mun lähisuvun naisista alakautta onnistunut synnyttämään.
 
Kiireellinen sektio täälläkin ja toisen yritys alkanut nyt kun 3 vuotta synnytyksestä. Mietityttää onko vaikutusta raskautumiseen. Jos raskaudun niin alateitse toivoisin seuraavan syntyvän. Ekassa meni reippaasti kellon ympäri ennen sektiopäätöstä, jännä nähä tulisko tunteet pintaan raskaana.
 
Meillä on tyttö 1v2kk, joka syntyi hätäsektiolla. Nyt uusi raskaus viikolla 8+4.
Meillä lääkäri sanoi, että vähintään vuosi olisi hyvä olla välissä.
Jännittää tuleva synnytys, edessä pelkopolia ja paljon keskusteluja että uskaltaisin alatietä uudestaan yrittää.
 
Mua hämmentää tuo vuoden odotus. Hätäsektio pystyviillolla tehtiin 12/2015 ja lääkärin kanssa juteltu 03/2016 ja sanoi ettei ole mitään estettä uudelle raskaudelle, että ei tarvitse sektion takia viivytellä. Vähän alkaa jännittää kun tossa pari päivää sitten positiivinen testi tehty...
 
Mulle tehtiin kiireellinen sektio vaakaviillolla 10/2015 ja jälkitarkastuksessa lääkäri tuumas että 6-12kk, ei kuulemma päivän päälle ole niin väliä. Toki itse yritän sinne lähemmäs vuotta päästä, mutta ollaan jo annettu seuraavalle lupa tulla.

Onnea nuupa! :) Sulla kuitenkin jo useampi kuukausi sektiosta, joten luultavasti paikat on jo hyvin parantuneet. Mut aika hurjaa olis jos 3kk sektiosta olis uudestaan raskaana.. Että sinäänsä ihmettelen lääkärin mielipidettä.
 
Mulle lääkäri sano, että olisi hyvä antaa kropan ja kohdun toipua.
Tiedä sitten häntä, että onko eri juttu kun molemmat raskaudet on ivf alkuisia.
Kyllä tosin eilen ar-ultrassa sama lääkäri sanoi, ettei olisi hyvä jos alkio kiinnittyisi arven kohdalle.
Outoa tosiaan näin suuret suosituserot.
 
Mä yritän olla siinä uskossa, että pienellä todennäköisyydellä se raskaus jatkuu jos paikat ei sitä kestä. En kyllä uskonut että yk 4 kävis tärppi kun yli 2 vuotta esikoistakin harjoteltiin, sillä ei ehkä se aikanen yrittämisen alottaminen jännittänyt kun oli siinä uskossa että ainakin vuos tässäkin menee. Nyt alko kyllä vähän mietityttää että onko noi suositukset potilaskohtasia vai sitte lääkärikohtasia.
 
Mulla suunniteltu sektio ja raskauduin ennenkuin kierto edes kunnolla alkoi, 10 kk sektiosta. Ei sanottu mitään vaikka suositus on odottaa vuosi
 
Ei ne tosiaan sano mitään vaikka vähän nopeamminkin raskautuisi. Meillä ekan ja tokan välissä 1,5v ja tokan ja kolmannen välissä 1v. Eli "ihan" ei tullut niitä välivuosia. Vikan sektion yhteydessä lääkäri naureskeli et hyvin kestää kohtu vielä yhden raskauden mutta ehkä olisi hyvä pitää vähän pitempi tauko.
 
Ei ne tosiaan sano mitään vaikka vähän nopeamminkin raskautuisi. Meillä ekan ja tokan välissä 1,5v ja tokan ja kolmannen välissä 1v. Eli "ihan" ei tullut niitä välivuosia. Vikan sektion yhteydessä lääkäri naureskeli et hyvin kestää kohtu vielä yhden raskauden mutta ehkä olisi hyvä pitää vähän pitempi tauko.
 
Ei ne tosiaan sano mitään vaikka vähän nopeamminkin raskautuisi. Meillä ekan ja tokan välissä 1,5v ja tokan ja kolmannen välissä 1v. Eli "ihan" ei tullut niitä välivuosia. Vikan sektion yhteydessä lääkäri naureskeli et hyvin kestää kohtu vielä yhden raskauden mutta ehkä olisi hyvä pitää vähän pitempi tauko.
 
Ei ne tosiaan sano mitään vaikka vähän nopeamminkin raskautuisi. Meillä ekan ja tokan välissä 1,5v ja tokan ja kolmannen välissä 1v. Eli "ihan" ei tullut niitä välivuosia. Vikan sektion yhteydessä lääkäri naureskeli et hyvin kestää kohtu vielä yhden raskauden mutta ehkä olisi hyvä pitää vähän pitempi tauko.
 
Ei ne tosiaan sano mitään vaikka vähän nopeamminkin raskautuisi. Meillä ekan ja tokan välissä 1,5v ja tokan ja kolmannen välissä 1v. Eli "ihan" ei tullut niitä välivuosia. Vikan sektion yhteydessä lääkäri naureskeli et hyvin kestää kohtu vielä yhden raskauden mutta ehkä olisi hyvä pitää vähän pitempi tauko.
 
Takaisin
Top