Sektion jälkeen alatiesynnytys

epätoivoinen

Silmät suurina ihmettelijä
Itelle tehtiin elektiivinen sektio 10/14, jonka jälkeen kehoitettiin odottamaan vuosi ennen uutta raskautumista..

Nyt kyselen, kuinka moni on synnyttänyt sektion jälkeen alakautta? Kuinka kauan väliä lapsilla? Miten raskaus ja synnytys meni? (oliko seuranta käyntejä enemmän tms.)


Kauhee vauvakuume on ja näitä on tullut mietittyä, kun haluaisin kokea alatiesynnytyksen.
 
Muokattu viimeksi:
Mä olen synnyttänyt esikon suunnitellus sektiossa 11/2010 raskausmyrkytyksen vuoksi...vuosi sanottii nettä väliä piäiti olla..mutta mun lapsille tuli 4v (vajaa kaksi viikkoa 11/14 syntyi toinen)...ja alatiesynnytyksellä..mulla ei ole mitään pahaa sanottavaa...aivan ihana kokemus..molemmat oli..

toinen raskaus pelotti siinä mieles et pelkäsin että jos taas tulee myrkytys ja en saakaan synnyttää alateitse..odotin niin alatie synnytystä - ja sain sen...luojalle kiitos.... ei ollut seuranta käyntejä enemmän, enemmän niitä oli myrkytyksen vuoksi..tuntui jopa et niitä oli kielletyn vähän xD
ainoa miinus oli ehkä siinä, ettei hoitajat ymmärtäneet etten ole käyny missään valmennuksissa ja vaikka papereis lukee että ed. ollut leikkaus, he eivät oikein "tukeneet" synnytyssalissa kun totetaa...työnnä työnnä..kysyin jopa että mitä pitää tehdä ei mul oo hajuakaan :D
mut oikeesti ihana kokemus :D

nyt pitäis enää itsenäni yksi asia...ja se olisi imettäminen..sitä en ole koskaan saanut kokea..
 
Mulla on vasta yksi lapsi, joka syntyi sektiolla vajaa vuosi sitten (sektioon päädyttiin kun synnytys eteni liian hitaasti ja vauvalla alkoi syke olemaan hieman korkea), joten en osaa kommentoida siihen että sektion jälkeen synnyttäisi alakautta... mutta itsekin haluaisin alatiesynnytyksen kokea. Tällä hetkellä tuntuu, että oon jäänyt jostain paitsi, kun sitä kokemusta ei ole vaikka lapsi onkin. Onneksi kakkonen on kyllä suunnitteilla, ei ihan vielä mutta todennäköisesti parin vuoden sisällä (jos Luoja suo). Toivottavasti silloin pääsisin alatiesynnytyksenkin kokemaan. :)
 
Täällä kolmatta kuumeillaan. Kaksi suunniteltua sektiota takana ja nyt mietityttää että miten kolmas? Kestääkö kohtu kolmannen raskauden? Entä onko alatiesynnytys mahdollinen? Kellään kokemusta? :)
 
Mulle sanottiin synnärillä että yhden sektion jälkeen voi synnyttää alakautta, mutta kahden sektion jälkeen menee automaattisesti sektioon. :sad001 Ilmeisesti siis kohtu kestää kolmannen raskauden, mutta ei välttämättä sitten alatiesynnytystä. Sitä en tiedä onko kaikissa sairaaloissa sama linja.

Mulla on yksi sektiolla syntynyt lapsi. Toinen lapsi on haaveissa ja toivon todella että saan toisen synnyttää alakautta, sitten kun on sen aika.
 
Täällä kolmatta kuumeillaan. Kaksi suunniteltua sektiota takana ja nyt mietityttää että miten kolmas? Kestääkö kohtu kolmannen raskauden? Entä onko alatiesynnytys mahdollinen? Kellään kokemusta? :)

Tuota kysymystä voisi ottaa esille neuvolassa tai lääkärissä. Minulla on vatsa magneettikuvattu, jonka ansiosta selvisi, että kohtu on sektioarven kohdalla niin ohut, että sektio on pakollinen synnytystapa - jos kohtu edes kestää raskautta. Uusi raskaus pitäisi suunnitella sitten tarkkaan gynekologien kanssa, että kestääkö kohtu repeämättä koko odotusajan ja saanko ylipäätään luvan raskautua.

Ei syytä huoleen kuitenkaan, käsittääkseni yleensä naisen kohtu kestää kolme sektiota, minulla nyt sattui kaikella tavalla huono tuuri sektion kanssa.

Alunperin minullekin sektion aikana todettiin, että seuraava voi tulla alakautta, mutta myöhemmin on ilmennyt tuo kohdun huono kunto.
 
Kun keskustelin lääkärin kanssa toisesta synnytyksestä (halusin sektion) niin hän valisti, että jos mennään sektioon niin alatiesynnytys ei ole enää mahdollinen. Sektion sain ja niinpä en enää saa synnyttää alateitse. Henk.koht. ei harmita sillä näillä näkymin meille ei enää lapsia tule :) vaikka tulisi niin ainoa harmitus on että joudun kokemaan spinaalin laiton :confused:
 
Takaisin
Top