Sektio

Suski.81

Sukkela juttelija
Syyskuiset 2021
Hei, onko täällä muita sektioäitejä?
Mulla siis molemmat lapset syntyneet kiireellisellä sektiolla, joten tämä kolmas on sitten suunniteltu sektio. Olisin edellisenkin halunnut suunnitellusti mutta siihen ei suostuttu :rolleyes: onneksi nyt ei tarvi enää vääntää asiasta.
 
Täällä hep. Esikoinen syntyi myös kiireellisellä sektiolla pitkittyneen/pysähtyneen avautumisen johdosta. Muistelen että sektion tehnyt lekuri sanoi että mun kohtu ei supistellut tarpeeksi joten leikkauspäätös oli täysin oikea. Sen lisäksi mulla oli raskaushepatoosi ja lievä raskausmyrkytys joiden takia synnytys käynnistettiin 38+3. Eli hyvin suurella todennäköisyydellä tämäkin tulee syntymään sektiolla ja ennen laskettua aikaa. Mietin siis että pyytäisin edellä olevista syistä johtuen ja myös synnytyspelon takia suunniteltua sektiota. Vaikka kaipaisinkin eheyttävää kokemusta luonnollisesta synnytyksestä jossa saisi lapsen heti rinnalle, niin edellinen synnytys jätti sen verran traumoja että en tiedä uskaltaisinko kokeilla jos riskinä olisi taas kiireellinen sektio. Pelkään että jos ei kroppa toiminut ensimmäisellä kerralla niin ei se varmaan toimi tälläkään kerralla (ikääkin tullut edellisestä jo 6,5 vuotta lisää)..
 
Mulla on esikoinen syntynyt 2015 suunnitellusti sektiolla rv 30+6. Napanuorasta löytyi tukos joten olin jo pari viikkoa aiemmin sairaalassa tarkkailussa. Toki meillä kun syntynyt noin pienillä viikoilla niin sektio oli ainoa vaihtoehto. Kuopus syntyikin sitten laskettuna aikana omatoimisesti alateitse. Me kyllä oltiin tiiviisti äippäpolin tarkkailussa rv 26 lähtien ja loppuvaiheessa väläyteltiin käynnistystä mut käsittääkseni sektion jälkeen lääkkeellistä käynnistystä ei suositella joten luopuivat siitä.
 
Esikoinen syntyi kiireelisellä sektiolla, kun ei laskeutunut kunnolla enkä näin ollen 30h aikana auennut kuin 8cm asti. Sitten alkoi sydänäänet heittelehtiä. Lopulta hän sit ilmeisesti oli jotenkin hassussa asennossa eikä siksi laskeutunut.

Nyt haluaisin kovasti synnyttää alateitse, mutta ei mulla mitään sektiota vastaan ole jos niin käy. Ensimmäinen sektio oli täysin hyvä kokemus.
 
Viime raskaudessa jouduin sektioon etisen istukan vuoksi. Rv 34+6 holahti yllättäin verta, ilman kipuja onneksi. Olin sairaalassa viikon kunnes 35+6 suunnitellulla sektiolla poika syntyi.

Kaksi aiempaa on syntynyt alakautta ilman ongelmia. Palautuminen synnytyksestä oli niin paljon nopeampaa et toivon voivani synnyttää tämän alakautta.
 
Mä huomasin kans tuon et alateitse synnytyksen jälkeen palautuminen oli ihan eri luokkaa kuin sektiossa. Et sen puoleen kyllä mieluiten synnyttäisin tämänkin alateitse.
 
Mulla kokemusta vaan sektioista, mut ekan jälkeen söin särkylääkkeitä tyyliin 2 päivää, mutta toisen jälkeen 2 viikkoa täyttä annosta.. mut liikkumaan pystyin tosi nopeesti ja hyvin. Tietty se nostokielto vaikuttaa sit reilun kuukauden, mut kyl mä sanoisin et aika hyvin on menny.
 
Takaisin
Top