Sektio

Minskimuu

Silmät suurina ihmettelijä
Hei.
Ajattelin, että jos täälä on sektion kokeneita äitejä nii olisi kiva kuulla kokemuksia.
Mulla esikoinen tuli normaalisti alakautta, mutta tämä kakkonen tod näk suunnitellulla sektiolla sairauteni takia.
Eritoten kiinnostaa kuinka ootte parantunu ja päässy normikotitöihin kiinni?
 
Täällä yksi sektiosynnytyksen kokenut. Kyseessä oli kiireellinen sektio, joten asian henkinen käsittely vei oman aikansa synnytyksen jälkeen. Fyysinen palautuminen oli suht nopeaa, mutta stressistä ja leikkauksesta johtuen maito nousi vasta kotiinlähtöpäivänä, eli viidentenä päivänä. Itse pääsin hyvin kävelemään jo samana päivänä ja toki yritinkin pitää itseni liikkeessä, jotta en jumahtaisi sänkyyn makaamaan synnärillä. Mies auttoi sairaalassa vauvan kanssa tosi paljon, mikä toi tosi paljon helpotusta.

Itse yllätyin, kuinka lyhyitä matkoja jaksoin kävellä pari päivää sektion jälkeen. Synnärillä ollessa oli kesän viimeiset lämpimät päivät ja ajattelin hetkeksi aikaa lähteä kävelemään vauvan ollessa isänsä masun päällä nukkumassa. Kun lopulta pääsin ulos js olin ehtinyt kävellä 20 metriä totesin, etten jaksaisi mitenkään kävellä yhtään pidemmälle. Jos tietäisin toisen tulevan sektiolla, niin pitäisin etenkin silloim todella hyvää huolta fyysisestä kunnosta. Toki hyvän fyysisen kunnon ylläpito olisi suotavaa varmasti itse kullekin :hilarious:
 
Mulla esikoinen syntyi suunnitellulla sektiolla.

Kaikki meni hyvin. Leikkurissa selittivät kokoajan mitä tapahtuu ja pääpuolessa miehen lisäksi oli kokoajan hoitaja joka kyseli miten menee ja onko mitään tuntemuksia. Vauva oli pihalla varmaan maks 15 min puudutteen laitosta. Kaikenkaikkiaan aikaa tossa meni noin tunti.

Mä nousin ylös vasta seuraavana päivänä, yritin kyllä jo samana päivänä, mutta jotenkin oli tosi veltto ja väsynyt kroppa. Seuraavana päivänä tuli myös joku jäätävä niskajumi niistä hyvistä sängyistä. Maito alkoi tihkumaan heti ja nousi kunnolla pari päivää synnytyksestä. Imetys tosin ei onnistunut ko en saanut apuja mistään.

Kevyitä kotitöitä tein samalla viikolla ja pari viikkoa sektiosta tein pihatöitä :grin koiran kanssa kävin vähän kävelemässä viikon päästä.

Haava parantui myös todella hyvin. Toki se haavan paraneminen riippuu myös omasta kehosta.

Seuraava saattaa myös tulla sektiolla. Toki nyt on sitten tuo toinen lapsi tuossa hääräämässä, että sen kanssa sitten pitää olla vähän varovaisempi.
 
Takaisin
Top