Sektio nukutuksessa

_kirahvi

Piirimestaruustason postaaja
Lokaäidit 2020
Kaipailen kokemuksia nukutuksessa tehdyistä sektiosta. Itselläni tod.näk semmoinen edessä terveyssyistä.

Miten leikkauspäivä eteni, minkälainen olo jälkikäteen? Milloin saitte nähdä vauvan? Saiko kumppani olla mukana leikkauksessa.

Itseäni surettaa jo etukäteen se, että vauvan ensihetket jää kokematta. Jäikö teille tästä mitään tuntemuksia myöhemmälle?

Kiitos jo etukäteen!
 
Minua ei nukutettu, kaikki meni normaalisti ja näin lapsen ensimmäisen kerran illalla 5-6 aikaan, kun syntyi aamulla 8. Eli jäi ne normaalit ensihetket kokematta ilman nukutustakin.

Kyllä se minua ainakin vaivaa ja harmittaa edelleen. Ja toivon saavani koko sairaalassaoloajalle korjaavia kokemuksia mahdollisimman pian. Mainittakoon, että olen aika herkkä ja kuormittuva ihminen, johtuneeko siitä, että tämäkin asia on minulle vaikea ja vakava.

Tsemppiä sinulle!
 
Itsellä tietenkään ei ole suunnitteltu sektio on hätäsektio mihin nukutettiin. Olin 26rv ja vauva painoi 740g ja heti kiirellä teholle, kun synty.Sain nähdä pikkusen seuraavan päivän illalla ja silti rakastan poikaa samalla tavalla vaikka en saanut heti nähdä poikaa enkä tarvitse mitään korjaavaa kokemusta.
 
Mulla oli hätäsektio. Heräsin tunnin päästä vauvan syntymästä ja sain hänet heti syliini ja siitä melko pian päästiin yhdessä osastolle.
Minä toivuin hyvin. Sain kipupumpulla lääkettä niin kipuja ei juurikaan ollut.:)

Mut vietiin ambulanssilla sairaalaan ja mies tuli perässä omalla autolla. Mies ehti sairaalaan 2min ennen pojan syntymää, odotteli sen aikaa viereisessä huoneessa.
 
Saanko kysyä, minkä takia sektio tehdään suunnitellusti nukutuksessa?

Nukutuksessa tehtävään sektioon tuskin mies pääsee mukaan. Suunniteltuihin ja joissain sairaaloissa myös kiireellisiin mies pääsee, kun tehdään puudutuksessa.
 
Saanko kysyä, minkä takia sektio tehdään suunnitellusti nukutuksessa?

Nukutuksessa tehtävään sektioon tuskin mies pääsee mukaan. Suunniteltuihin ja joissain sairaaloissa myös kiireellisiin mies pääsee, kun tehdään puudutuksessa.
Jos on esim selkäongelmia niin ettei epiduraalia/spinaalia saada laitettua.
 
Mut nukutettiin ekassa kesken kaiken. Näin vauvan ihan normaalisti, kuten toisessakin sektiossa eli vasta heräämössä/osastolla. Täällä ei aina siis tuoda vauvaa muutenkaan heräämöön, vaan tavataan kunnolla osastolla. Heräämössä aika menee nopeasti, kannattaa vaan ajatella hyviä juttuja, jos mahdollista.
 
Meillä lopulta spinaali onnistui, mutta vuotojen takia olin 8h heräämössä. Harmittaa että ensi ihokontaktit ja rinnalletulo jäi väliin, mutta näillä mennään ja vauva on aivan ihana. :Heartred
 
Takaisin
Top