Sektio ja kipupumppu

Mun huonetoverilla tais olla, varmaan just mua ennen oli sektioitu. Mulle ei laitettu, mut kuulin että ne sitä pohti leikkaussalissa. Oishan se ollut jännä kokea, hyviä kokemuksia olen lukenut. Millähän perusteella ne laittaa sen?
 
Ei ollut, en ole kuullutkaan kipupumpusta. Antoivat pyydettäessä piikkejä kankkuun, särkylääkkeitä tabletteina sekä suun limakalvoilta imeytyvää kipulääkettä. Kivut olivat helvetilliset noin viikon sektion jälkeen.
 
En myöskään ole edes kuullut - kaksi sektiota takana 2012 ja 2015, tuleva siis myös edellisten ongelmien vuoksi.
Ekasta olin tosi kipeä crp:t jossain yli 300, eli myös antibiottitipassa monta päivää. Kipulääkitys oli vain suunkautta, ekasta ainakin muistelen olleeni tosi kipeä useita viikkoja myös kotona. Nyt noista on jo sen verran aikaa, että "aika kultaa muistot" myös.
 
Oho, en tiennyt, että kipupumppu ei tulekaan jokaiselle sektiolla synnyttäneelle. Luulin, että se on normaalia! Minulla ei ole aavistustakaan, miksi juuri minulla oli kipupumppu. Sektio oli kiireellinen ja olin sitä ennen ollut supistuskivuissa neljä vuorokautta, lieköhän jommalla kummalla vaikutusta? Olisi hienoa tietää, ainakin tulen asiaa kysymään, että tiedän seuraavaa sektiota varten. Olisi pettymys, jos kipupumppua ei tulisikaan, koska itse sektio kokemuksena oli kivuton. En ole osannut edes jännittää seuraavaa sektiota sen takia.

Muoks. Selvitin, ja PPSHP:ssä kipupumppu kuuluu olennaisena osana sektiosta palautumista ja kivun hallintaa, ja laitetaan kaikille sektiolla synnyttäneille. Ja tämän lisäksi kipulääkettä suun kautta. Tästä löytyy googlettamalla PPSHP potilasohjekin.
 
Muokattu viimeksi:
Minäkin luulin että kipupumppu tulee kaikille sektion jälkeen. En ihan varmasti muista kuinka kauan itselläni pumppu oli. Olisiko ollut kaksi tai kolme päivää. Vaikea kyllä kuvitella kuinka kivuliasta olisi ollut ilman sitä. o_O
 
Mielenkiintoinen aihe! Mä en tällaisesta vaihtoehdosta edes tienny :hilarious: Sain sektiossa muistaakseni spinaalipuudutuksen ja jotain lääkettä. Seuraavana päivänä perus Panadol 1 g ja 600 mg burana (näitä toki saa ottaa sen 3 krt vuorokaudessa).
 
Minäkin luulin että kipupumppu tulee kaikille sektion jälkeen. En ihan varmasti muista kuinka kauan itselläni pumppu oli. Olisiko ollut kaksi tai kolme päivää. Vaikea kyllä kuvitella kuinka kivuliasta olisi ollut ilman sitä. o_O
Todella kipeää tekee, usko mua!:sad015
 
Kyllä, kipeää oli... Kun leikkauksen aikaiset puudutteet ja kivunlievitykset lakkasivat!
Husissa ei kipupumppua, saa nähdä onko seuraavassakasn tarjolla. Kiireellisiä olivat myös omat sektio, seuraavan pitäisi olla sitten suunniteltu. Pitääpä tutustua aiheeseen nyt etukäteen, jos vaikka saisi sellaista kokeilla.
 
Kaksi sektiota takana. Ensimmäinen oli hätäsektio ja toinen suunniteltu (tehtiin vanhan arven suuntaisesti eli pystyviilto). Molemmista kipupumppu oisko ollu 1-2 päivää.
Luulin kans et kaikille laitetaan se sektion jälkeen.:wideyed:
Molemmista olin TYKSissä.
 
Su keskiyöllä kiireellinen sektio, mutta ei kipupumppua. En edes tiennyt sellaisesta. Toisaalta, pärjään hyvin kipulääkkeillä. Ja olin jo ma jalkeilla.
 
Takaisin
Top