seksi synnytyksen ja epparin jälkeen?

Mellu17

Silmät suurina ihmettelijä
mulla nyt on synnytyksestä melkein 3 viikkoo aikaa ja tuli tikkejä en vaan kysynyt paljonko mutta miten teillä koska ootte uskaltanu harrastaa seksiä kun on ollut nuo tikit yms... mulla melkeen sulanut nyt jo kaikki ainaki näkyvät en sit tiedä onko niitä jossain syvemmälläkin :D en oo uskaltanu kokeilla... pystyn kyllä istumaan ja haavakaan ei oo enää hirveen kipee kutittaa vaan välillä ihan älyttömästi. onko kutina muuten ihan normaalia? (siis häpyhuulien, epparin ja emättimen sisäpuolen alueella)?? halut on kyllä ja kovat mutta pelkään että eppari sitten repee jotenkin.. jälkivuotoki on melkee lopuillaan et vois nyt kokeilla kun ei enää ois nii sotkusta.. muttei vaan millää uskalla vaikka ite olis valmis kun pelkään sitä repeämistä ja kaikenlaista muuta.. onko kellään revennyt eppari kun ootte ollu yhdynnässä?
 
Täällä olikin jo toisessa ketjussa juttua seksistä epparin ja repeämisen jälkeen, mutta niin. Uskoisin että ihan omien tuntemuksien mukaan kannattaa seksiä kokeilla, vaikka kyllähän sitä suositellaan että odotetaan jälkitarkastukseen.

Itse repesin aika pahasti ja tehtiin eppari, imukuppiin kun päädyttiin. En halua pelotella, mutta seksiä pystyttiin harrastamaan oikeastaan vasta noin 9kk:n jälkeen synnytyksestä, vaikka jälkitarkastuksessa kaikki näytti olevan kunnossa ja "seksilupa" saatiin. Ei se eka kerta kyllä sekään mitenkään hirveän hyvältä tuntunut, mutta pikkuhiljaa :)

Kantsii siis varmaan ihan itse tunnustella miltä alakerrassa tuntuu :D

En itse ole kyllä kuullut koskaan että eppariarpi olisi revennyt, kääk! emoticon
 
Mulle tehtiin kans episiotomia synnytyksessä ja se arpi parani mun mielestä tosi hyvin, vaikka aluksi oli tietysti kipeä. Jokin pieni repeämäkin emättimeen tuli. Pelkäsin kans aluksi, että arpi repee seksin aikana tai aiheuttaa kipua jne.

Varmaankin vähän yli kuukausi meni synnytyksestä ennen kuin kokeiltiin seksiä. Jälkivuoto oli jo loppunut, mutta jälkitarkastukseen asti ei odoteltu, kun tosiaan tuntui, että se arpi ei millään lailla enää haitannut elämää. Olin sitä ennen kylläkin itse kokeillut arpea ja kun sen koskettaminen ei sattunut eikä oikeastaan tuntunut miltään, niin olin todella positiivisesti yllättynyt :)

Eka seksikerta synnytyksen jälkeen ei kyllä tuntunut hyvältä eikä sitten seuraavakaan, mutta kyllä se siitä vähitellen alkoi onnistua ja nykyään tuntuu jopa paremmalta kuin ennen synnytystä. En kuitenkaan usko, että ne pari ensimmäistä kertaa meni mönkään sen arven takia... kai sitä ei vaan ollut valmis vielä.
 
ei kyllä pakko se on kokeilla vaikka sattus :) tikit ei oo vielä kokonaan sulanu oon kokeillu en sit tiedä onks sielä joku solmu kun en osaa oikee sanoa... ei mitenkää jaksais oottaa siihen jälkitarkastukseen asti..toivottavasti ei eppari repee pelottaa vaan se, ei ees se kipu vaan se et se jouduttas uudestaan ompelee jne...mutta jos sitä sit piakkoin kokeilis sit näkee mitä tapahtuu :) mut kertokaa joku miten jos teillä on se eppari revenny/auennut ois kiva tietää vähä että miten usein niin käy vaikka tietenki se on niin yksilöllistä...
 
Mulla tehtiin eppari esikoisen kanssa ja oli helvetin kipeä pitkään.  Ja tosissaan onnistuin sen arvenkin repimään jotenkin auki, oliko jopa kuukausi synnytyksestä...  Näin ollen siis seksiäkään ei ihan heti huvittanu kokeilla.  Taisi olla vähän alle 2kk kun oli sen aika, sitten ei kyllä enää sattunutkaan mihinkään :)
 
Mä oon tässä samassa tilanteessa, eli halut olis jo kovat, mut en tiedä uskaltaako jo kokeilla. Tikit ovat sulaneet ja kohta on kuukausi synnytyksestä. Paikat ovat mielestäni parantuneet jo hyvin. Jälkivuotoa on vielä, joten sen vuoksi myös arveluttaa. Olen jo uskaltanut kokeilla omin sormin, että miltä tuntuu omat paikat. Pakkokin oli, kun tuli tuo mokomakin hiivatulehdus ja piti niitä isoja pallukoita tunkea yöksi sinne. Elikkäs luulen, että sinne mahtuisi jo vähän isompaakin. Harmittaa vain eniten se, että jos päästään alkuun ja sit pitääkin kivun vuoksi lopettaa kesken kaiken. Se on mulle vielä hirveämpi pettymys kuin se, että joutuisi odottelemaan. En vielä edes tiedä jälkitarkastuksen ajankohtaa, eka neuvola on vasta ensi viikolla.

Mieheni on luvannut odottaa, mutta huomaahan sen, miten sillä alkaa olla jo aika kovat halut. Aamuisin varsinkin.. hihii.. Mulla on vieläpä lähtenyt kaikki raskauskilot ja vähän enemmänkin, niin olen aikamoisen herkussa kuosissa noin kroppani puolesta. Mitä nyt naama on kalpea valvomisesta ja pitkään kestäneestä veren vuodosta.

Jos tässä nyt alkaa himottamaan ihan hirmuisesti, niin soitan kyllä neuvolaan ja kysyn terkalta, että uskaltaako jo..
 


hiiri82 kirjoitti:
Mulla on vieläpä lähtenyt kaikki raskauskilot ja vähän enemmänkin, niin olen aikamoisen herkussa kuosissa noin kroppani puolesta. Mitä nyt naama on kalpea valvomisesta ja pitkään kestäneestä veren vuodosta.



EEEPÄÄREEEILUAA!! emoticonemoticon ...juu ei ole mulla vielä kaikki raskauskilot lähteny, vaikka kovasti yritän urheilla.. No joo, on sitä tullut herkuteltuakin välillä emoticon

Mutta asiaan. Eiköhän sitä seksiä uskalla kokeilla ihan heti vain kun itsestä siltä tuntuu, vaikka yleensähän kehotetaan odottamaan jälkitarkastukseen asti. Mutta mun diagnoosi olisi että go for it ;)

Itellä oli alapää niin kipeä, että ei tehnyt mieli kokeillakaan pitkään aikaan.. yritettiin kyllä seksiä joskus 5kk synnytyksestä, kun mies niin kovasti halusi, mutta itkuhan siitä vain tuli kun en joutui heti alkuunsa lopettamaan. :( MUTTA nyt seksi tuntuukin sitten paremmalta kuin koskaan! :)<3
 
Wau! Ota kaikki ilo irti hyvästä kropasta ;) Mä en tiedä mun painoa tällä hetkellä, kun en vaakaa omista. Täytyykin huomenna tytön neuvolakäynnillä tehä itsellekin punnitus...

Mä olin jälkitarkastuksessa päässyt takas omaan painooni, mutta edelleen on toi ärsyttävä mahareppu. En tiedä miten siitä pääsis eroon. Ja raskausaikana levis takapuoli ja reidet, niin se harmittaa :( Lyhyen imetyksen jäljiltä tissitkin on alkanut roikkua... Olo ei siis ole kauheen seksikäs, mutta seksi kyllä tuntuu nykyään paaaaaljon paremmalata :)
 
mulle repes vähäse ku poika oli nii iso mutta heti ku huomasin et tikit oli sulannu ni kokeiltii mut se jäi kyl iaka pikaseks kokeiluks mut kerran viikos kokeiltii sen jälkee ja joka kerta parani mut kaks kuukautta synnytyksestä meni jo iha kivuttomasti ja onneks ku oli jo kuolla halusta mutta kun ei vaa pystyny aikasemmin..
 
oikeesta jo pari tuntii synnytyksen jälkee oisin halunnu vähä pelehtiä miehen kaa mutta sillo ei tullu mieleenkää et ois kokeillu mut halua oli kyl... ssaipaha mies hyvät naurut
 
joo  no nyt sitä on sit kokeiltu :D ei revenny eppari jälkivuotookin tuli vaan vähän.. ei kyllä sattunut edes kovasti mitä nyt alussa vähän kiristi tuo eppari mut kyllä se siitä ja ihan ilman liukkaria meni :) ajattelin kyllä alussa et apua nyt se on sit kohta sairaalaan lähtö taas uudestaan ompelee mut ei sit kuitenkaa.. mutta täytyy kyllä sanoa että seksi tuntui paljo paremmalta nyt kuin ennen synnytystä :) 
 
oho :D nyt en tiedä mitä sit kävi ku otin uusintaa niin yhtäkkii rupes vuotaa kunnolla verta ihan pitkin jalkoja lorahti huhhuh :) jälkivuotoki oli loppunu mut sit en tiedä mitä tapahtu.. kävin lääkärissäki sanovat vaan että kohdunsuulta tulee ei muuta osannu sanoa.. nyt tää kunnon vuoto on jatkunu jo 2 viikkoo et vähä kummallista ja tulee golf pallon kokosia hyytymiä.. onko teillä kokemusta tälläsesta vuodosta seksin jälkee?
 
Mä en oo vielä uskaltanu ees kokeilla vaikka synnytyksestä on jo kuukaus ja kolme viikkoa....
Onhan se mielessä käyny ja parina kertana on käynyki mielessä et nyt voitais kokeilla mutta...
Mulla toi epparihaava ei arpeutunu kunnolla tuolta sisimmästä kohdasta ja se nyt yrittää muodostaa itseään jotenkin ja on välillä vähän hellänä, välillä kun tuppaa alkkarit hinkkaamaan.
Jälkitarkastukseen on vielä kaks(!) viikkoa enkä kyl kuvitellu et tarvis oottaa sinne asti mut ku on niin epätietoinen olo ton alapään suhteen et pakko kai se on....
 
mä sain tikkejä jonkun verran mut 2vko synnytyksestä kokeiltii ja aluks jännitti mut normaalilta se tuntu ja sit siitä jatkettiin kyllä pikku hiljaa "normaaliin rytmiin"
 
emoticon Wohoo! Isänpäivän "kunniaksi" uskalsin vihdoin.
Jännitti toooosi paljon ja pienet itkut siinä väänsinkin (osin jopa ilosta). Päivää vaille 8 viikkoa oli hurahtanu synnytyksestä.
Mulla epparin kohta oli ollu edelleen arka, kyseisenä viikonloppuna tuntu jo paremmalta ja siks aattelinki uskaltautua kokeilemaan. Mies oli ihanan huomaavainen ja sain säätää siinä sillee et musta tuntu hyvältä. Epparin sisempi pää ei oo arpeutunu kunnolla ja siinä oli sit semmonen ohkanen arpeutunu kohta joka repes homman aikana mut se oli niin pieni et verta ei tullu juur ollenkaan. Sisällä oleva arpi tuntu aluks et kiristää mut tarpeeks liukkaria ni kyl se homma sit hoitu. En voi kyl sanoa et mä oisin niin nauttinu ku ajatukset jylläs päässä mut tiedänpä nyt et ei tarvi enää huolehtia vaan voin heittäytyä fiiliksen mukaan :)
 
Mulle tehtiin eppari, mutta ei se menoa kauheesti hidastanut. 16 päivää synnytyksen jälkeen ekan kerran varovasti kokeiltiin seksiä ja ihan hyvin se sujui. Joten jo 3 päivää siitä harrastettiin sitä sitten pitkään ja antaumuksella.;) Liukkari oli tottakai apuna ja ihan iisisti otettiin.
Huomas kyllä, että tietyt asennot ei onnistuneet pitkään aikaan (esim. en voinu olla päällä pitkään aikaan). Meni useampi kuukausi ennenkuin arpi lakkasi täysin kiristämästä seksin aikana. Joten varovainen sai olla pitkän aikaa, mutta kyllä seksi oli minusta silti nautittavampaa synnytyksen jälkeen kuin ennen raskaaksituloa.:)
 
Takaisin
Top