Seksi synnytyksen jälkeen

Quara

Puuhakas puhuja
Kertokaahan viisaammat, kuinka nopeasti teillä palautui seksielämä synnytyksen jälkeen? Oliko repeämisistä/leikkauksista haittaa ja kuinka kauan?

Mä olen jo niin tolkuttoman kyllästynyt tähän pallovatsaan ja odotan kuin kuuta nousevaa, että saisin kroppani takaisin ja tämän tyypin kirjaimellisesti pois välistämme.[:D]
 
no ekan jälkeen meni mulla 4kk ennenku uskalsin ees yrittää kun muutenki palautuminen oli niin hidasta, paikat tooosi kipeenä vielä 2kk synnytyksen jälkeen. 11kk synnytyksestä ei enää sattunut ku harrastettiin seksiä..:)
 
Tokan jälkeen meni n. 6vko:a, odottelin jälkitarkastukseen asti, sain sillo 3 tikkiä eikä missää tuntunut ku olin synnyttänyt....nyt ois jo kauheet himot mut toi vuoto vähä ällöttää jotenka odotan et se loppuu. Selvisin synnytyksestä tikeittä, jotenka tuskin seksi sattuis...
 
Moikka!

Mulla meni molemmissa semmoiset kuukauden päivät ennen kuin yhdynntää uskalsi/haluasi kokeilla.
Mutta onneksi lähellä voi olla muutenkin [;)]

Paljon kauemmin (siis kuukausia) meni siihen, että oli sinut oman muuttuneen kroppansa kanssa ja että kumppani oli saanut tunteensa tasaantumaan (on se semmoinen muutos parisuhteeseen)..

Mutta sittemmin olen nauttinut seksistäkin paaaaljon enemmän.

Nyt olen jopa uskaltautunut samaan ralliin uuden miehen kanssa[:D]
 
Vähän samalla kaavalla täälläkin..

n. 3 vko odotin synnytyksen jälkeen, ja mulla molemmat synnytykset (myös tuleva) on olleet sektioita. Ja täällä tosiaan myös näin, että nyt uusi mies kuvioissa, jolla ei itsellään ennestään lapsia. Jännä tilanne, täytyy sanoa [:D]

Mulla alkanut taas vaihteeks limakalvot olemaan kuivat, joten liukastetta joutuu usein käyttämään. Ja tuo sama liukkarin kanssa pelleily jatkunut ainakin aikaisemmin vielä muutaman kuukauden synnytyksen jälkeen, joten eiköhän tää nytkin mene saman kaavan mukaan. Ja tuo oman kropan saaminen takaisin? Siis ensimmäisen jälkeen.. Ainakaan mulla se ei ole palautunut, vaikka kaikki ylimääräiset kilot olen saanutkin pois. Muuten ehkä kyllä, mutta tuo roikkuva vatsanahka.. yök. Enkä edelleenkään ole sinut sen kanssa, vaikka tuosta ensimmäisestä synnytyksestä on jo 8 vuotta. Elikkä seksi keskellä kirkasta päivää ilman edes jonkinlaista toppia päällä on mulla edelleen pirun vaikeeta. Luulenpa että meikä kuuluu siihen kategoriaan, joka kaikkien lasten jälkeen käy näyttämässä itseäni kirurgin veitselle. [8|]
 
Tämän neljännen taaperon jälkeen harrastimme seksiä viikko synnytyksen jälkeen, kun jostain käsittämättömästä syystä jälkivuoto loppui niinkin lyhyeen.  Miehen mielestä tunnelma oli kuin ranskanleipää autohallissa heitellessä. Eli kovin oli vielä löysät paikat, mutta itse tykkäsin[:)].

Aiempien kanssa olen luultavasti kuukauden päivät odotellut, vaikkei mitään muistikuvaa olekaan...
 
Mä selvisin ilman tikkejä ja kipujakaan ei juuri alapäässä ollut. Nyt, kun neiti on reilu 2 viikon, on harrasteltu jo useammankin kerran.. Ekan kerran vähän vajaa viikko synnytyksen jälkeen. Vuotoa on toki vieläkin, mutta se oli vain pari ekaa päivää runsasta ja sen jälkeen koko ajan ollut aika vähäistä.
Mä yllätyin tuosta, että noinkin nopeasti voi harrastella! Olin miestäkin pelotellut monen kuukaudenkin tauolla [:D]
 
3 vkoa synnytyksen jälkeen. Mulla oli keisarinleikkaus ja siksi ihmettelinkin, että miksi rööri oli tosi arka, kun lapsi ei ees sitä kautta tullu ulos. Vielä toisellaki kerralla arkuutta emättimessä, mut sen jälkeen pelkästään mukavaa. [:)]

Mullaki voi olla vaikeuksia sopeutua ylimääräiseen jääneeseen masuun, jollei se lähde jossain vaiheessa. Onneksi kuitenkin mies suhtautuu lempeydellä ja hellyydellä vatsakumpuuni. [;)]
 
ekan kerran 6viikkoa synnytyksen jälkeen. Ja siihen jäi siltä erää kesken kaiken sekin kun sattui nii kovasti..leikkaus haava ja repeymät ei tykänneet ideasta ja hormoonien takia limakalvot erittäin kuivat. Nyt toisen kerran harrastettiin vasta toissa päivänä eli yli 3kk synnytyksen jälkeen ja liukkaria sai laittaa vieläkin paljon, mutta kipua ei juurikaan ollu..ihan pikkasen vaan tuntu tavallista hellemmälle paikat. mutta jospa se tästä pikku hiljaa alkas sujumaan.

Mulla oli tota masua ennestään ettei oikeestaan toi ylimääränen haittaa. ennen oli läski masu ja raskauden myötä se rasva siellä muutti tavallaan muotoo että on pehmeempi eikä niin pömppis joten mulla pieneni samalla sitten housuissa vyötärön ympärys vaikka sama määrä ja enemmänkin on oikeastaan tossa tota tavaraa mutta muoto o vähä eri ja antaa sen verran periksi.
 
Me taidettiin harrastaa seksiä 3 vkoa synnytyksen jälkeen kun jälkivuoto oli loppunut, kipua en juurikaan tuntenut vaikka sektiohaava oli vielä auki, varovainen kyllä piti olla. Yleensähän suositus on ettei ennen jälkitarkastusta, mutta ei jaksettu miehen kanssa enää odottaa ja kumin kanssa mentiin siihen saakka kunnes aloitin pillerit.
 
ALKUPERÄINEN: katusutariina
Ja tuo oman kropan saaminen takaisin? Siis ensimmäisen jälkeen.. Ainakaan mulla se ei ole palautunut, vaikka kaikki ylimääräiset kilot olen saanutkin pois.

 
En mäkään siis kuvittele saavani omaa kroppaani sellaisenaan takaisin. Haluaisin vain tämän pallon pois tästä "minun ja mieheni välistä", halata ja olla lähellä sillä tavalla kunnolla. [&o]
 
Alakautta synnytin ja repesin sitten ihan tosi pahasti... Muuten hienosti parantunut, mutta taisivat sitten ihan oikeasti tikata hieman liian timmisti; tällä hetkellä yhden sormen saa sisään suuremmitta kivuitta, mutta kaks sormea ei todellakaan mahdu, kun ottaa vastaan. Jälkitarkastustakaan ei saanut lääkäri tehtyä, ja nyt ootellaan, että ens kuun puolvälissä pääsen lekuriin ja sit katotaan, että mennäänkö leikkauspöydälle että saadaan lisää tilaa ja sit parannellaan taas haavoja... Eli 3.5kk synnytyksestä ja yhdynnästä ei tietoakaan, haluja on kyllä molemmilla ja onneksi niitä saa vähän muutoinkin liennyteltyä! :)

(sori, ei oo tarkoitus pelotella, mutta koskaan ei voi tietää, mitä on eessä :))
 
Hah, minäkin odotin, että se PALLO minun ja miehen välistä lähtee pois. No, lähti se, mutta meni siihen pinnasänkyyn!

Eli veivatkaa ihmiset sitä seksiä niin paljon, kun ikinä mäntä nitkuttaa, koska onpahan sitten mitä muistelee, kun vauva vaatii huomiota.

Tässä on siis se neljä kuukautta menny aiaktauluja suunnitellessa... Sillon kun minä olisin halukas, telkkarista tulee jotain mikä miehen on just nähtävä.. Tai toisin päin jotenkin muuten! Näytän kuulema syötävän ihanalle imettäessä, vaan se on vauvalle, ei miehelle.

Nyt onkin ongelmana löytää itsestään seksieläin. Ravistella imettäjän flanellit nurkkaan ja olla NAINEN. Hiton vaikeeta!
 
Jälkitarkastuksen jälkeen eli n.5-6vk synnytyksestä. Limakalvot tosi kuivat ja liukasteesta huolimatta vähän kivuliasta oli kyllä. Myöskin rinnat pinkeet ja niistä alkaa valua maitoa eli vähän outoa on kyllä nuo pari kertaa olleet kaikenkaikkiaan. Aloitin Orvitin tms. kuurin, pitäisi auttaa tuohon limakalvojen kuivuuteen. Muuten paikat on kyllä parantuneet aika hyvin ja välilihan leikkaushaava myös.

Mukavaa oli tosiaan kun sai sen pallon välistä pois ja voi halata ja olla lähellä, mutta muuten henkisesti ei ole oikein ollut sellainen seksikäs-nainen-haluan-seksiä olo. Raskauden aikana halutti koko ajan, mutta jotenkin meidän seksielämä on kuivunut ihan kokoon, luulin että paranisi nyt kun se maha on poissa (suurinpiirtein), mutta ei mun mieskään oikein ole nyt innostunut. Kai se on sitten sitä kun iltasin väsyttää ja aamusin mä olen vauvan kanssa jo kuuden jälkeen hereillä.
 
Meillä onnistu vajaa 3 viikkoa synnytyksen jälkeen... eli heti kun jälkivuoto loppui... sehän on suositus että pitää odottaa sen vuodon loppumista. Hiukan oli arat paikat eikä uskaltanut kovin rajusti vaikka mieli teki. [:)]
Nyt sit on muutama viikko mennyt ettei oo niin hirveesti haluttanutkaan ja luultavasti johtuu tuosta imettämisestä. Se kun vie monella halut. On sitä miehen mieliksi silti harrastettu muutaman päivän välein, mutta mulla on tämän synnytyksen jälkeen ollut paljon kipeämpi olo [&o] kuin ensimmäisen ja toisen... silloin taidettiin odottaa vain 2 viikkoa molempien jälkeen. [8D]
 
Meillä meni vähän alle 2kk synnytyksestä. Mulla oli toosa niin riekaleina ettei voinu aiemmin. Lisäksi jälkivuoto kesti piiiitkään ja sitten tuli menkat... Mutta haluja olis ollu kyllä aikasemminkin - ei vaan kivuilta ois pystynyt.

Nyt harrastetaan kerran, pari viikossa. Hormonitoiminta on vielä vähän mitä sattuu joten normaalia herkemmässä limakalvot on. Liukkaria ei kuitenkaan ole tarvittu. Hiivatulehdus meinaa helpommin tulla, tosin se saattaa johtua ihan kortsuistakin.
 
Meillä meni varmaan reilun 2kk päähän synnytyksestä. Heti synnytyksen jälkeen teki tosi kovasti mieli, mutten uskaltanut alkaa tosi toimiin vielä niin aikaisin, sen jälkeen halut katosivat kokonaan. Ei olisi voinut vähempää kiinnostaa, kun koko ajan piti vain imettää ja elämä ja ajatukset pyörivät vain vauvassa.
 
Olisko ollut kuukauden verran synnytyksestä, kun alakautta synnytin ja tikkejä tarvittiin. Nopeasti se siitä sit kyllä parani, mutta halusin ottaa varman päälle. Täytyy kyllä sanoa että mulla tämän esikoisen kanssa kesti aika pitkään ennenkuin halut palasi, imetyksestä varmaan johtui. Ja siitä että joko mä olin väsynyt, tai mies, tai sitten vauva oli hereillä tai nukkui levottomasti, mikä teki mulle mahdottomaksi keskittyä kokonaan itseeni ja mieheen. Ja se äitiyspakkauksen liukaste oli tosi hyödyllinen koko ekat puoli vuotta. Ainakin yli sen puoli vuotta meni ettei ihan sytyttänyt, mutta kyllä ne halut on sittemmin palanneet.[:)]
 
Meillä heiluteltiin peittoa tasan kaksi viikkoa synnytyksen jälkeen. Vähän jännitti, ihan ku olis ekaa kertaa noissa hommissa [;)][:D][:D] Tikkejä mulle laitettiin emättimeen synnytyksen jälkeen, mut aateltiin että ne on jo varmaan sulaneet pois.. Vähän tuntui kiristystä välilihassa, muttei mitenkään häiritsevästi. Oli ihanaa, kun ei ollut enää vatsa edessä, olo oli kuin taivaassa [;)] En ees muistanu, miten hyvältä se voikaan tuntua. Ison vatsan kanssa kun oli vaikeuksia asentojen kanssa, ja muutenki loppuvaiheessa seksi tuntui jopa epämiellyttävältä. Jälkivuotoa kyllä vieläkin toki on, mutta hyvin niukalti. Neuvolan tädithän suosittelivat, että seksi tulisi takaisi kuvioihin vasta jälkivuodon loputtua, mut miksipä ei aiemmin, jos halut kohtaavat, käyttää kondomia ja liukkaria? [:)]
 
Takaisin
Top