seksi synnytyksen jälkeen

Vimpa

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Miten muilla on sujunut seksi synnytyksen jälkeen? Meillä homma toimii muuten hyvin, mutta melkein joka kerta sekstailun jälkeen n. Vuorokauden sisällä tulee verta vessassa pyyhittäessä. En tiedä liekko limakalvot sitten niin herkät vai mistä johtuu. Hyvin kostuu paikat ja ei satu minnekään. Kumia käytetään että voi olla että sekin hankaa paikkoja. Ikävä vaiva. En muista että aikaisemmin olisi tälläistä ollut. Muuten kyllä erittäin tyytyväinen olen.
 
Liukkaria tarvii käyttää. Ei oo tullu verta ollenkaan. Musta tuntuu välillä että reikä on ommeltu kiinni kun tekee niin tiukkaa. :D ei kuitenkaan satu, välillä hiertää ja joutuu lisäämään liukkaria. Kovinkaa useesti ei seksiä kerkiä harrastamaan. (kerta viikossa)

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
1-2 kertaa viikossa meilläkin ehditään hommailla ja yleensä melko pikaisesti pitää hommat hoidella, kun noita mukuloita vilisee joka paikassa :) koko ajan joutuu toisella korvalla kuuntelemaan että ei joku lapsista herää kesken unien ja tule etsimään äidin kainaloa :) pitää varmaan sitä liukkaria ottaa lisäksi jos se auttaa. Nyt taisi olla menkat kun rupes vuotamaan ja lisii vaan ja tämä ihana vatsakipu seurana :meh:
 
Toi on muutes ärsyttävää, kun joutuu kuuntelemaan, kuuluuko itkua! Ei pysty keskittymään itse asiaan aivan entiseen tapaan. Mut sitten kun vauhtiin pääsee, niin sitä jotenkin rentoutuu ja "unohtaa" muut asiat. :happy: Mä luulen, että kätilö on ommellu oikeasti mun paikat aika tiukkaan, kun just siitä välilihaleikkauksen kohdalta kiristää ikävästi aina alkuun, mutta oon kyllä ilmaissut asian miehelle, niin hän tietää vähän varoa sohimasta liian innokkaasti!
 
Ne arvet yleensä alussa kiristää ja sitten ajan myötä (ja venytyksen myötä) ''löystyy'' hieman. Muakin alussa kiristeli aika ikävästi, että alussa piti aina tosi hitaasti ja varovasti asetella sitä penistä, mutta nyt ei tarvitse mitenkään varoa tai venytellä. Synnytyksestä on nyt 3,5kk ja nyt vasta ei enää kiristä eli ei kannata vielä stressailla!

Meillä onneks neiti nukkuu niin sikeesti, että ei ole huolta ja jos äännähtää, niin jäädään kuuntelemaan, että oliko vaan yksittäinen itkaisun poikanen (vatsaväänne) vai hätä, joka tarvii vanhempia. Ehdittäis ja pystyttäis vaikka joka päivä harrastelemaan, mutta se vähän vaihtelee. Välillä monta kertaa päivässä tai sitten parin kolmen päivän välein. Eniten hankaluutta aiheuttaa se, että menen yleensä aikasemmin nukkumaan kuin mies ja siinä menee sitten ''hyviä mahdollisuuksia'' välistä.
 
Ja jos kovin kiristää, niin voi ostaa semmosta liukkaria, joka samalla kosteuttaa ja sen kanssa ihan sormella venytellä. Näin lääkäri ja terkka neuvo, mutta en sitten missään välissä ''ehtinyt'' ja ongelma poistu itsestään. Enää ei tarvii ees liukkaria, kun limakalvot on jostain syystä paremmassa kunnossa kuin aluksi :eek:
 
Täälläkin kiristeli aluksi välilihan alueelta, mutta liukkarilla siitä selvittiin. Menkkojen jälkeen ei olla tarttennu enää käyttää liukkaria, sillä limakalvot on hyvässä kunnossa ja paikat kostuu itsestään. Ainut vaan että uuden asennon jälkeen pieni repeämä alkaa hieman vuotelemaan, ei kuitenkaan häiritsevästi ja pyyhkiessä sen huomaa.

Meillä touhutaan aina kun vaan on sauma. Asiaa helpottaa tällä hetkellä se kun mies on lomalla, niin voi aamulla ja yömyöhällä touhuilla kun neiti on unessa. Ja se kanssa helpottaa kun ei tartte kumin kanssa leikkiä vaan voi ryhtyä heti hommiin. Välillä ollaan vedetty "pikaset" kun neiti on päikkäreillä. Silloin tulee yleensä kuunneltua toisella korvalla neidin ähinöitä.

Mutta rohkeasti touhuilemaan aina kun on sauma, kuhan muistaa liukkarin ja ehkäisyn(ellei haluu uutta vauvaa heti).
 
Hyvä tietää, että muillakin on samaa vaivaa. Mullakin on sellaista hierontaöljyä, jota voi käyttää myös petipuuhissa. En ole kuitenkaan katsonu tarpeelliseksi käyttää, kun paikat kosteana muutenkin Ja onneks tota kiristystä tuntuu vaan siinä alussa pienen hetken. Meillä on kaks kertaa leikki loppunu ennen kuin on ehtinyt kunnolla alkaakaan, kun käsky on käynyt pinnasängystä
 
Meillä touhutaan tosi harvoin, suunnilleen kerran 2-3 viikossa. Meitä kumpaakaan ei vain juuri nyt tee oikein mieli. Vauvajutut vievät kaiken energian ja sitten kun on mahdollisuus tehdä jotain yhdessä niin tekee vain mieli jutella tai katsoa jotain sarjaa. Olemme olleet yhdessä jo 7 vuotta ja meillä on muutenkin ollut kausia, jolloin ei kauheasti huvita sänkypuuhat. Olemme puhuneet asiasta avoimesti ja molemmat ollaan nyt niin vauvakuplassa, että ei jakseta kauheasti panostaa seksiin. Harrastetaan silloin kun tekee mieli ja on mahdollisuus.
 
Toivottavasti noihin vauvan nukkumisiin tulisi jotain rytmiä jossain vaiheessa. Kauhean vaikea on sopiakaan mitään tai ryhtyä mihinkään, kun vauva nukkuu joko sen 20min tai 4h tai jotain siltä väliltä... Välillä tuntuu, että yhdessä ei hirveästi ehditä tekemään ylipäätään mitään... Mutta kyllä kummasti piristää, jos on saatu peuhata rauhassa -jaksaa vauvan kitinätkin paremmin! En tiiä jos sitä olisi toinen pieni lapsi, miten ihmeessä jää seksille aikaa! No, kai sitä aina keinot keksii
 
Vihdoin totta 2015, älä huoli kyllä sitä aikaa seksille löytyy vaikka on useampi lapsi. Meillä 4 lasta ja mies reissu hommissa niin 1-3 kertaa viikossa ehtii hyvin touhuamaan. Enää ei vaan voi niin spontaanisti alkaa hommiin, vaan yleensä lasten päiväuni aikaan tai illalla \ yöllä. Pian siihenkin tottuu ja olen miettinytkin että kun lapset joskus kasvaa ja jää itsellekin enemmän vapaata niin tuntuu varmaan ihan luksukselta taas hommailla milloin huvittaa. Tyytyväinen olen tällä hetkellä seksi elämäämme. Ekan lapsen jälkeen tuntui että ei ehditä yhdessä tekemään mitään ja oli ikävä yhteistä aikaa. Nyt osaa kyllä arvostaa kun joskus saa kahdenkeskistä aikaa hetken miehen kanssa.
 
Suoraan sanottuna, missähän välissä... Tyttö nukkuu tällä hetkellä lyhyet päikkärinsä ainoastaan repussa/liinassa ja iltanukutuskaan ei enää näytä onnistuvan ilman että äiti on sen jälkeen kovin hereillä ja heräillään pian jos äiti poistuu vierestä. Mummot hoitamaan ja seksilomalle...? No joo, tää on nyt joku kausi mut piti tulla kommentoimaan toinenkin puoli.
(Mun hymiöt hävis :sad001 )
 
Loppujen lopuks tää ''pahin'' äidissä ''roikkumis'' aika on lyhyt, että isompien lapsien kanssa varmaan onnistuu jo paremmin puuhailut. Ja ei minusta se seksi ole mikään välttämättömyys, jos ei jaksa tai huvita. Ei sitä yleensä yhdessä olla pelkän seksin takia. Meillä tulee selvästi enemmän ärinöitä ja kiistoja, jos on kovin vähän ollut seksiä. Sen takia panostetaan seksiin, niin suhde pysyy rauhaisana. Toisaalta varmaan suhde pysyis hyvänä muillakin parisuhdetta hellivillä tavoilla.
 
Ja meidän tyttö nukkuu *koputtaa puuta* mainiosti ja sikeästi ja suhteellisen usein, niin hommailu on helpompaa.
 
Takaisin
Top