Seksi raskauden aikana

azmal

Vasta-alkaja
Olen raskaana rv21. Toinen lapsi tulossa. Ongelma on miehen haluttomuus minua kohtaan. Meillä on seksiä ehkä kerran kuussa ja sekin tuntuu olevan sellainen pakollinen toimenpide, mikä hoidetaan nopeasti alta pois.

Ymmärrän, että olen lihonnut enkä näytä enää samalta. Mies on itse aktivoitunut urheilun suhteen viime kk aikana ja ihailee lihaksiaan jatkuvasti peilistä. Voiko tämä olla syynä? En enää kelpaa?

Väkisinkin mielessä käy ajatuksia siitä, että käykö hän vieraissa. Pystyykö kukaan mies olemaan niin vähällä määrällä käymättä muualla? :sad001
Onko muilla ollut vastaavaa vai olenko ainoa tämän asian kanssa?
 
Ompas kurja tilanne azmal. :sad001 ootko koittanu puhua miehen kans miksei tämä halua? Miehet saattavat pelätä satuttavansa lasta seksillä, ja eivät siksi halua. Miten oli esikoisen raskauden aikana? Suosittelen puhumaan miehelle jos vain onnistuu.
 
Et ole ainut. Meillä on neljä lasta ja seksiä ollut todella vähän aina raskaus aikana. Mies on ihan suoraan sanonut ettei voi sietää raskausvatsaa ja seksi ei tunnu samalle. Ei vain halua. Eikä kyllä edes kerran kuussa seksiä ollut. Näin menty kaikki neljä raskautta eikä tuo ole vieraissa käynyt.
Asiasta kannattaa puhua jotta molemmat tietää mitä toinen ajattelee.
 
Miehille on tyypillistä kokea haluttomuutta raskausaikana. Heillä usein taustalla ajatus sikiön satuttamisen vaarasta, vaikka pelko on aiheeton. Sinussa ei ole mitään vikaa ja olet varmasti todella kaunis :Heartred Painonnousu on luonnollinen ja väistämätön asia raskaudessa. Itseään kohtaan pitäisi olla armollisempi :Heartred Sinussa kasvaa uusi, upea elämä. Eikö olekin ihmeellistä mihin kaikkeen naisen keho pystyy?! :Heartred Jos vaan mahdollista, koita käydä asiasta keskustelua miehesi kanssa ja kysy pelottaako häntä seksi raskausaikana :) Samalla voit kertoa, että sinulla on kiinnostusta seksiin ja läheisyyteen ja että seksi raskausaikana on täysin turvallista. Arkiseen läheisyyteen ja hellyydenosoituksiin kannattaa kiinnittää myös huomiota :)
 
Suosittelen keskustelemaan :Heartred Voi tosiaan olla että pelkää vahingoittavan sikiötä.

Sitten ehdottaisin semmosta että kokeilette jotain uutta, jos sitä kautta innostuisi.

Meillä on käynyt päinvastoin, molemmilla halut huipussaan - kuin suhteen alussa.
 
Meillä kanssa viime kerrasta jo 5 viikkoa mikä on mulle paljon. Eilen nyt sitten mies sai suunsa auki kun kysyin mikä minussa on vikana, ettei enää kelpaa, häntä kuulema pelottaa myös tuo vauvan satuttaminen. Mutta onhan tämä nyt ihan syvältä perseestä jos seksi loppuu monta kuukautta ennen laskettua aikaa, eikä sitä varmasti tule heti synnytyksen jälkeenkään harrastettua. Tämä saamattomuus vaikuttaa kyllä minulla pahasti itsetuntoon ja sitä kautta koko parisuhteeseen, välillä olen ihan valmis muuttamaan erilleen, kun tuntuu että on vaan kodinhoitaja ja kokki.
 
Tuo on raskasta. Onnistuuko muu hellyys sitten edes, onhan seksiä muussakin muodos ku vaan perus seksi?
 
Meillä oli seksiä viimeksi silloin kuin tätä tehtiin, mutta hellyyttä on muuten. Alkuraskaudessa teki useammin mieli, mutta nyt kun maha on alkanut kasvaa, ei itselläkään ole haluja juuri ollenkaan.
 
Mä voin lohduttaa sen verran, että vaikka meillä aina raskausaikana seksi hiipuu (nyt 3. lapsi tulossa), niin nopeasti sen jälkeen se myös alkaa :) tosin se vaatii keskustelua ja ymmärrystä molemmilta, avoimuutta ja joustamista.
 
Takaisin
Top