SEKS-Seinäjoki

Keskustelun 'Laskettu aika tammikuussa 2012' aloitti Kuuku87, 28 marras 2011.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Kuuku87 Peruskäyttäjä

Ajattelin aloittaa tälläisen aiheen, kun näin sellaisen jossakin muuallakin. Eli onko joku menossa synnyttämään Seinäjoelle? Ja onko jollakin jo kokemuksia Seinäjoella synnyttämisestä? :) 
  2. Aibhlin Peruskäyttäjä

Minä minä minä!! Me suuntamme ainakin siis seinäjoelle synnyttämään. :)
  3. Kuuku87 Peruskäyttäjä

Aibhlin: Minäkin olen tulossa Seinäjoelle synnyttämään :) Koska sulla on laskettu aika? :) Mulla 18.1 :) 
  4. Aibhlin Peruskäyttäjä

Minulla on 15.1. joten jos hyvä säkä käy, olemme sielä yhtäaikaa :D
  5. Kuuku87 Peruskäyttäjä

Niin saa nähdä kuinka käy :D Ei osaa kyllä yhtään ennakoida tuleeko ennen vai jälkeen LA:n :)
  6. Aibhlin Peruskäyttäjä

Totta! Onko sun ensimmäinen?! Nickis perusteella ollaan samanikäisiäkin.. nyt alkaa mietityttää jos vaikka tunnetaan jo jostain :D ;)
  7. November10 Aloittelija

Täällä myös ollaan tulossa seinäjoelle synnyttämään. Toinen lapsi tulossa, en kuitenkaan ole esikoistani synnyttänyt seinäjoella. Valitsin tälläkertaa seinäjoen koska, miellän saavani siellä parempaa ohjausta yms. kuin edellisessä paikassa missä synnytin. Olen ollut seinäjoella aikoinani työharjoittelussa ja jotenkin se on minulle tutumpi paikka :) La 11.1 aika lähekkäin meillä ovat La:t. :)
  8. Kuuku87 Peruskäyttäjä

Aibhlin: Ensimmäinen on minulle tämä pienokainen :) Ja 24 tosiaan minulla ikää, tammikuussa 25 :) Luulen, että ei entuudestaan tunneta mistään :) Olen vasta tämän vuoden helmikuussa muuttanut tänne etelä-pohjanmaalle, enkä tunne täältä oikeastaan vielä ketään paitsi tietysti mieheni ja työkaverini :) 

November10: Lähelle sattuvat lasketut ajat :) Kun ei tosiaan tiedä miten käy, että koska syntyy :) Itsellänikin on sellainen käsitys, että Seinäjoki on ihan mukava paikka synnyttää :)
  9. November10 Aloittelija

Itse olen 26v ja esikoisen ja tän uuden tulokkaan ikäeroksi tulee 1v1kk-2kk :)
    Hulinaa riittää arjessa sitten kun on kaksi pientä!

Omakohtaiseen  komukseeni verraten voin ainakin sanoa kun olen nyt tässä raskaudessa esim. sjoen äitipolilla käynyt kolmisen kertaa että siellä ainakin suhtaudutaan potilaaseen/asiakkaaseen jotenkin niinkun inhimillisesti :) Siellä esim. kerrotaan koko ajan mitä ne tekee ja miksi yms... kun edellisessä paikassa ei tommosta oikein ollu, mitä ois tietenkin kaivannu kun oli ensimmäistä kertaa raskaana. Useimmiten oli joku ulkomaalainen lääkäri joka vaikutti jotekin "töykeeltä" ja hirveen kiireiseltä yms.
  10. Kuuku87 Peruskäyttäjä

Kyllä varmasti sitten riittää tekemistä kahden pienen kanssa :) Itsekin olen miettinyt toista lasta melkein ensimmäisen perään, mutta mies on hieman hidastellut ja sanonut, että kun nyt yhden kanssa pärjäsi :D Itse olen myös kokenut Seinäjoen äitipolilla käynnit mukaviksi :) Viimeksikin, kun lääkäri ultrasi niin kertoi koko ajan mitä lapsesta katsoo nyt ja mille vaikuttaa :) Ja muutenkin kohtelu on ollut ystävällistä :)
  11. vaveli16 Ihastunut foorumiin

Minä myös tuun seinäjoelle synnyttämään ja samoihin menee laskettu eli mulla 11.1. aika. Meillä on ennestään 05/10 syntnyt poika joten seinäjoesta on jo kokemusta. Eli mulla synnytys käynnistettiin ja silloin just oli siellä prenalla se remontti menossa niin olin sit sen käynnistelyn ajan sielä synnytys salien vieressä perhehuoneessa ne on kai tarkotettu yleensä siihen et jos tulee synnyttämään eikä tarvii vielä saliin mennä niin niissä odotellaan. Ja ihan hyvä kuva jäi siitä puolesta silloin kätilöitä nyt oli moneen lähtöön suurin osa tosi mukavia mutta sitten oli muutama sellanen vähä elämäänsä kyllästyneen olonen mut tosiaan pääosin mukavia. Sectioonhan meillä synnytys lopulta pääty kun äänet heitti ja ei edistyny oikeen homma(aukesin vaan 2cm)mutta ennen sectiota sain kyl kaikki mahdolliset kivun lievitykset koska olin aika kipee. Vierihoidosta sitten myös aika hyvä kokemus siellä myös hoitajia ja kätilöitä moneen lähtöön mutta pääosin mukavia. Siellä vaan oli sit erikseen ne jotka hoiti vauvaa ja ne jotka hoiti äitiä niin tuntu et ne äitiä hoitavat ei tienny sit vauvasta mitään.Mutta ite tykkäsin olla vaan vauvan kans ja halusin pitää vieressä yöt ja rauhassa sai olla mutta apua sai kun tarvitsi. Mä sitten halusin jo 2 päivän jälkeen kotiin ku alko tympiä sairaala-elämä ja kyl ne mut sit päästi vaikka olis sectio-potilaana pitäny kauemmanki mut sanoin et oon nyt ite vauvan hoitanu ja mulla on mies kotona auttamassa niin pärjätään kyllä:) Tuli pitkä sepostus mutta noin yleisesti olin ihan tyytyväinen. Niin ja muistakaa sit ottaa se laukku kun kaikille ei muisteta sanoa eli(ainakin viimeksi)siellä ensimmäisessä varastossa kun mennään vierihoito-osastolle on sellasia libero-laukkuja missä on sit jotain pientä vauvalle en tiedä onko väri vaihtunut mut luulisin et on sama ku meillä viimeksi eli sellanen limen vihree.
  12. Kuuku87 Peruskäyttäjä

jiha: Mukavaa kuulla kommentteja paikasta :) Lähetettiinkö sinulla mies kotiin vai saiko hän olla kanssasi ennen synnytystä? Itsekin olen päättänyt kotiutua niin pian, kuin se vain on mahdollista ja vauvan terveys antaa siihen luvan :) Tokihan kätilöitä on varmasti moneen lähtöön ja ei sille mitään voi jos sattuu olemaan joku hieman nyrpeämpi kätilö. Täytyy muistaa ottaa se laukku sitten sieltä mukaan, jos eivät ole päässeet loppumaan :)
  13. vaveli16 Ihastunut foorumiin

Niin siis mulla alotettiin käynnistys perjantai-aamulla ja sunnuntaina vasta lähti käyntiin synnytys. Eli yöksi mies joutui lähtee kotiin ja ei se sielä koko päivää muutenkaa ollu ja lauantaina sain kävästä"vappuajelulla"(oli siis vappu:))kotona ja sit sunnuntaina oli paikalla ku piti saliin siirtyä niin sit ei enää kotiin saanu lähtee mut syömässä sai käydä.Mut meillä oli jo saliin mennes puhuttu sectiosta niin luulen et se oli suurin syy miks ei päästetty miestä kotiin kun oli se riski et pianki leikattais.Mut siis käynnistykseen en enää halua ku koin aika rankaksi sen ku piti sielä odotella ja mitään ei tapahtunu et nyt jos ei itellään tuu niin mielellään sectioon suoraa saa nähdä kuunnellaanko mun toiveita ku reilun parin viikon päästä on synnytystapa-arvio.

Jaa tämä sivu