Sectio ja seksi?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ferró
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
F

ferró

Vieras
2.9 tehtiin suunniteltu sectio. Jälkivuotoa on vielä hieman, päivisin vain muutama pisko mutta yön aikana saattaa tulla vähän enemmän. Tohtisko sitä jo varovasti sekstailla? :P Milloin itse olette ekan kerran section jälkeen kokeilleet? :P
Muuten liikkuminen on jo suht. helppoa ja sen suurempia kipuja ei ole. :)

No hui, nyt jo!! :excited001 No mutta mikäs siinä jos siltä tuntuu että olisit jo valmis, mut kannattaa kuitenkin odotella että se jälkivuoto kokonaan lakkaa? Mulle tehiin sektio tammikuussa ja n. kuukauden kesti vuotoa, välillä jo melkeen loppu mut sit alko uudestaan... Ja muutenkin jännitti tosi paljon se eka kerta, en kyl todellakaan olis ollut valmis näin nopeasti :D Meillä tais mennä kuukaus tai kakskin, en tarkkaan muista enää...

Kondomi varmaan ainakin kannattaa olla infektioriskin vuoksi jos on jälkivuotoa vielä. Ja todella varovainen saa olla, verenpaineen kohoaminen ja rasitus kun saattaa leikkauksen jälkeen saada haavan vuotamaan uudelleen, vaikka sisäisestikin. Neuvolaan varmaan kannattais soittaa ja kysyä ensin, tai synnärille.

Tosin itse varmaan jos se hyvältä idealta tuntuisi ja olo sallisi niin kokeilisin onneani silti vaikka neuvottaisiin että ei, kunhan tosiaan on hyvin varovasti ja sen kumin muistaa... ;)

Mulle tehtiin tammikuussa kiirreellinen sectio ja 2kk meni enen kuin edes tekimieli kun itse haava ei ollut kipeä vaan nivuset oli tosi kipeänä.

Mulla takana kolme sektiota ja jokaisen jälkeen "eka kerta" on ollut noin 10 päivää synnytyksestä. Silloin on itsellä ruvennut tekemään mieli. Jollain kerralla oli vielä jälkivuotoa jonkin verran, mutta silloin käytettiin kortsua. Tän kolmosen jälkeen jälkivuotokin oli jo siinä vaiheessa loppunut. Meille sanottiin synnäriltä, kun asiasta kakkosen jälkeen kyselin, että heti saapi kun itsestä siltä tuntuu, mutta tosiaan kondomia olisi hyvä käyttää infektioiden takia jälkivuodon loppumiseen saakka.

*ja muoks vielä* Eihän nuo ekat kerrat synnytyksen jälkeen mitään suuria urheilusuorituksia ole olleet, eli ei varmasti ole kovasti edes verenpaine noussut :)

Itsella oli sektio 6viikkoa sitten ja kauheasti mieli tekisi. Onko kellaan etta puolisoa ei haluta?

Me harrastettiin seksiä ekan kerran kolmisen viikkoa kiireellisestä sektiosta ja mua olisi haluttanut jo aiemmin. Anti mennä vaan jos siltä tuntuu, voihan sitä lopettaa kesken jos ei olekkaan vielä valmis :)

Kolmisen viikkoa tais meilläkin mennä. Itse tein aloitteen, mutta halusin lopettaa kesken kun tuntui liukkarista huolimatta niin pahalta. Ennen tuota ei tehny edes mieli kun oli niin kipeä olo, tosin hakasten poiston jälkeen helpotti paljon.
Ekan kerran jälkeen on makuuhuonehommat sujunut samaan tapaan kun ennenkin(mitä nyt pikku-isäntä välillä keskeyttää). Bonuksena todettakoon, että orgasmiherkkyys on parantunut sektion jälkeen! :cheers

Meillä meni kyllä melkein pari kuukautta ennen kuin uskallettiin kokeilla mitään. Mulla tuli loppuraskaudesta tosi pahat liitoskivut, jotka jatkuivat sektion jälkeenkin. Eka kuukausi oli todellista tuskaa toipumisen kanssa, kun jo pelkkä kävely alkoi sattua vatsaan ja nivusiin. Lisäksi ilmeisesti vauvan virheasento oli aiheuttanut painetta häpykumpuun, jonka takia häpyluu oli pirun kipeä pitkän aikaa. Se taisi olla se suurin syy, miksi niin pitkään hommaa lykkäiltiin. Mutta sitten taas kun vauhtiin päästiin niin ;)

Mä oon odottanut kanssa tuota millon uskaltaa sekstailla :P Jälkivuoto vähän ällöttää, vaikka vähäistä onkin. Kiireellinen sectio 5.9. Muttaa haava on parantunut hyvin kaikinpuolin..

Kesäkuun puolessa välissä mut leikattiin ja se meni tosi hyvin, ei ollu juurikaan mitään kipuja. Toki sairaalassa sain kipulääkettä, mut kotiin pääsemisen jälkeen kaikki kivut oli poissa. Ainut et kun jotai raskaampaa nosti (vaikkei "saanut" nostaa) ni sillon tuntu semmonen vihlasu haava kohdassa ja sit taas muisti et jaajuu se haavaki on :) Jälkivuoto kesti melkei 5vk ja aika lai heti sen jälkeen harrastettiin seksiä. Ja menikin iha hyvin :) varovasti kun alottaa, ni mä ainakin olin jo sillee nopeesti valmis :)

Takaisin