SatKS / Seinäjoki?

Silv

Kommentoinnin ninja
Itsellä huonoja muistoja SatKS:stä vuodelta 2012, onkohan mikään muuttunut? Jollakin tietoa tuosta Seinäjoesta? Suht sama matka molempiin, harkitsen muutenkin vaihtoa, kun vain synnytysten kannalta.. Tässä ei tainnut lähellä olla muuta synnytysmahdollisuuksia (pohjois-satakunta - etelä-pohjanmaa akselilla...) ? Pienet sairaalat, kuten Vammala olisi ehdottomasti valintani, mutta kaikissa taitaa olla synnytykset jo lopetettu?
 
Olen 37v- ensisynnyttäjä. Lapsukainen tuli kylläkin sectiolla maailmaan, mutta osastolla oli mielestäni aivan täyden 10meininki. Itsekkin olen terv.huolto alalla ja 'kriteerit' ovat suht. korkealla XD
Leikkaustiimi oli tehokas:tunti meni, kun menin saliin ja olin vauvan kanssa ulkona. Pari tuntia seurailtiin synntyssalissa ja siitä siirto osastolle. Huoneissa on kaksi äitiä, mikä tietenkin tekee olosta hieman rauhattomamman kuin yksityiselosta.
Kivunlievitys oli hyvin hoidettu:kipupiikkiä tuli 2ekaa pv melkein pyytämättä ja hyvät ohjeet&kipulääk.annettiin kotiin. Oloja kyseltiin useasti, vauvan kanssa sai imetyksen opetteluun jne. Hoitamassa kävi kätilöitä, lastenhoitajia, lastenlääkäri ja kirurgikin kävi vielä purkamassa tilanteita. Huoneet pidettiin tosi siistinä ja ruokapalvelut toimivat. Ruoka sellaista perus- sairaalaruokaa; mutta synnytyksen jälkeenhän on aivan valtavan kova nälkä: kaikki söin mitä annettiin :) Välipala jääkaappikin löytyy yleisistä tiloista. Osasto oli lähtiessä aivan täynnä- mutta silti kaikki sujui aivan todella hyvin. Varsinaisesta synnytysosastosta olen kuullut myös vain pelkkää hyvää :) Suosittelen ja henkilökuntaa lähtiessäni kiitin :Heartred

TAYSin potilashotellista olen myös kuullut- tämänlainen suuntaus ja suhtautuminen synnytyksiin kuulostaa aivan oikealta suunnalta. Toivottavasti malli leviää pian muihinkin synnytyssairaaloihin :)
 
Minkälaisia huonoja kokemuksia sulla Silv on SatKs:ta? Mulla on itsellä hyvä kokemus 2010 ja useammalla tuttavalla myös. Tottakai niitä huonojakin kokemuksia on kuultu (ihan jokaisesta sairaalasta), mutta kyllä mä hyvillä mielin menen tätä seuraavaakin saamaan Satks:aan.
 
Takaisin
Top