Sammas?

Sikkuriini

Jostain jotain jo tietävä
Heips kaikille! Kovasti näyttää äidit olevan kiireisiä vauvojen kanssa kun ei ehditä kirjoitteleen :-) Olisin kysellyt sammaksesta.. Meidän typyllä tuota on ja saatiin ohjeeksi antaa aina syötön jälkeen sitruunatippoja suuhun. Kuulemma vischyäkin vois antaa, mutta kerran annettuani lupasin tytölle, ettei koskaan enää! Huuto oli kamala ja voi sitä loukkaantumisen määrää! Äidin sydäntä raastoi .. Onko teidän muksuilla sammasta, annatteko mitä ja miten usein? Tuntuu jotenkin pahalta antaa tuota sitruunaa joka syötön jälkeen kun tyttö sekkeästi vihaa sitä makua. Pari kertaa päivässä olen antanut, mutta täytyisi varmaan sitten aktivoitua kun suussa edelleen valkoista on..
 
epäilin meilläkin sammasta, mutta lääkärin mukaan ainakaan vauvan suussa ei sitä ole. kaveri kertoi saaneensa neuvolassa vinkiksi kastaa tutin sitruunamehuun ja sitten antaa vauvan imaista tuttia pari kertaa tai vaihtoehtoisesti kastaa jonkin kankaan sitruunamehuun ja pyyhkäistä sillä vauvan suun. toi tuttimetodi kuulosti mun mielestä helpoimmalta, joten jos meille sammasta tulee, aattelin käyttää sitä.
 
Meille neuvolasta annettiin ohjeeksi tuon sitruunan lisäksi:
Kastaa puolukkamehuun pumpulipuikko ja pyöräyttää sitä kielelle, poskiin. Mä tein silleen, et otin pakkasesta puolukkaa ja kun ne oli sulanut niin puristin niistä mehua.
Tsemppiä sammaksen hoitoon!
 
Meille sanottiin, että puolukka survosta siivilän läpi ja sitä lusikalla sit pieni määrä suuhun. Sen takia siivilän läpi ettei niitä kuoria tuu mukaan. Ja puolukka survoksen pitää olla sellaista, ettei sinne ole lisätty sokeria tai muutakaan.
 
Takaisin
Top