Saitteko onnittelukahvit tai -maljat sairaalassa?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Oletteko saaneet synnytyksen jälkeen onnitelukahvit tai peräti onnittelumaljat sairaalassa?
 
Meillä myös viimeisimmässä saatiin välipalan lisäksi shampanja lasissa omenamehua. Muissa synnytyksissä kahvia välipalan kanssa.
 
Ei mitään tuollaista ole ollut kummassakaan synnytyksessä. ( Esikoinen syntyi Jorvin puolella, pikkusisko Espoon sairaalan puolella )
 
Synnytyksen jälkeen tuotiin. Alkoholiton skumppa, kahvia ja kaakaota, jogurttia sekä leipää. Isälle sekä äidille
 
Appelsiinimehua ja kahvia saatiin heti synnytyssaliin. Tarjoilukärryllä oli myös voileivät ja kukkia. :) Ja kaikkea siis molemmille vanhemmille.
 
Pommacia, kahvia/teetä, voileipää ja jugurttia ollaan miehen kanssa saatu salissa synnytyksen jälkeen.
 
Esikoisen sektiopäivänä oli vain 2 lääkäriä paikalla, jouduimme odottamaan 8h omaa vuoroamme. Silloin mies sai odotellessamme etukäteen onnittelukahvit ja täytetyn leivän ynnämuuta tarjottimella, koska kanttiini oli kiinni.
Nyt tokan sektion jälkeen mies ei saanut mitään. Lähti vauvan kanssa osastolle kun itse olin valvontaheräämössä 9h.
 
Kahvit, jogurttia, voileipiä ja mehua saatu kummankin syntymän jälkeen. Ensimmäinen synnytys oli kiireellinen sektio, siitä tuli onnittelukahvit kun oli siirrytty perhehuoneeseen osastolle ja tästä toisesta, joka tuli alateitse, saatiin kahvit jo saliin. Eri sairaalat, mutta molemmissa näköjään sama perinne tarjoilujen suhteen.
 
Ensinmäisen kanssa saatiin salissa alkoholitonta kuohuvaa ja kahvit. Toisen kanssa tarjoilut olivat heikommat, hirveästi en niistä muista, koska vintti pimeni verenhukan takia. Olisiko tarjoilujen heikkous sitten johtunut siitä.
 
Saatiin kahvit ja muutenkin evästä. Oltiin molemmat syöty aamulla viimeks ja oli ilta kun vihdoin tyttö maailmassa.
 
Kahvit tuotiin synnytyssaliin pian synnytyksen jälkeen. Omalla tarjottimellani taisi olla myös omenamehua tavallisessa lasissa, isälle vain kahvi. Saa nähdä mitä tällä kertaa tarjotaan, kun parin viikon sisään varmaan ollaan taas synnytyssalissa. :grin
 
Me ei saatu mitään onnittelumaljoja/kahveja. Mä sain kylläkin pillimehun synnytyksen jälkeen, kun olin menettänyt verta paljon ja hirveä jano. :grin
 
Takaisin
Top