Saitko/saatko veronpalautuksia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä olen myös ostanut keväällä seuraavan talven toppavaatteet. Todella vähän on joutunut uutena ostamaan. Alussa arviointi voi olla hankalaa, mutta kyllä se siitä helpottuu ja kasvuvauhti tasaantuu. Ei tosiaan tulisi mieleen maksaa jotain 130€ toppahaalarista.

Miten voi tietää mikä koko sopii vuoden päästä? 🤔
Sit on tämmönen sivu kun kasvuseula. Sinne voi naputella lapsen pituus ja paino tiedot ja se näyttää ne lapsen kasvukäyrät. Siis samat mitä neuvolassa on. Sehän arvioi myös lapsen pituutta tulevina ikävuosina. Toki arvioitahan nekin vaan on. Mut jos kaipaa jotain arviota nii sitä voi ainaki käyttää. ☺️

Itsekin ostanut toistaiseksi melkein kaiken käytettynä, niin livekirppiksiltä kuin torista, Vintedistä että Facebook-kirppareiltakin. Uutena tainnut ostaa vain pari bodya, kun on ollut ihan pakko saada, tai jos ollut hyvässä alessa. Sekä sukkia uutena. Satoja ja satoja euroja säästetty näin, ja onneksi rakastan kierrellä kirppiksiä ja selata nettikirppiksiä 😇 Nyt tulevalle talvelle ei vielä ole toppahaalaria hankittuna, pitää aloitella etsintöjä pikkuhiljaa. Sopivan merinovillahaalarin ostin Vintedistä 7 eurolla juuri.

Tämä oli vain vinkkinä, jos osaa yhtään arvioida tai on tosiaan lähipiirissä kuitenkin todennäköisiä tarvitsijoita.

Kiitos vinkistä ja pahoittelut jos suhtautumiseni vaikutti tympeältä. Se ei ollut tarkoitus, mutta nyt kun luen viestiäni seuraavana päivänä, se voi kyllä siltä vaikuttaa. Ehkä olin vähän turhautunut siihen, etten osaa sitä arvioida. Mutta kiva jos sillä tavalla saa säästettyä. 😊

Aiheeseen liittyen: Miulla meni vähän tunteisiin, kun eräs tuttu valitti, kun haalarit ovat niin kalliita, mutta käytetty ei kelpaa ja ostetaan vain kauden alussa täysihintaisia vaatteita. Sitten ostetaan yhdelle lapselle kahdet kalliit Reiman haalarit täysihintaisina, kun täytyyhän olla yhtä hyvät varahaalarit. En tiedä oikein mistä on tulleet paineet, että kaikilla pitäisi olla merkkivaatteet. Ymmärrän, että ostetaan laadukkaita, jos on varaa, mutta sitä, että olisi joku ihmisoikeusloukkaus, jos lapset kulkevat käytetyissä tai markettihaalareissa en ymmärrä.

Tällaista minäkään en ymmärrä. Mikäs siinä jos on varaa. Mutta jos rahaa tuntuu menevän liiaksi vaatteisiin, ei kannata niitä kalleimpia hankkia ja vielä kahtena. Pientä lasta ei kiinnosta merkki tai se, onko uusi. (Korkeintaan kuosi.)

Veronpalautukset tuli ja ihan hyvät tänä vuonna. 🙂 Osa meni säästöön koska talven ja syksyn vaatteet on meilläkin hankittu ennakoiden. Inhoan hetki ostoksia eli kun sataa niin pitää löytää kaupasta kuravaatteet tms 🫣 hankin ne mieluummin ennakkoon mitä voin ja säästän rahaa alesta ostamalla ja aikaa kun ei tarvii paniikissa juosta kausivaate hankinnoilla tms 🫣
Veronpalautukset säästöistä menee joko auton vaihto/remppa tai lomamatka kassaan 😊 osan käytän joululahjojen ostoon ja ne veronpalautus rahat on tilillä joka ei ole käyttötili.
Mä maksan pitkälti lapsen vaatteet ja harrastus kulut tms joten mun tilille tulee lapsilisät mutta siirtelen niitä lapsen tilille jos ei oo isompia menoja lapsella.
Veronpalautukset on aina itselle "omaa rahaa" mutta usein menee lomamaksuihin, autoon, puhelimen päivitykseen tms.

Veronpalautukset tuli ja ihan hyvät tänä vuonna. 🙂 Osa meni säästöön koska talven ja syksyn vaatteet on meilläkin hankittu ennakoiden. Inhoan hetki ostoksia eli kun sataa niin pitää löytää kaupasta kuravaatteet tms 🫣 hankin ne mieluummin ennakkoon mitä voin ja säästän rahaa alesta ostamalla ja aikaa kun ei tarvii paniikissa juosta kausivaate hankinnoilla tms 🫣
Veronpalautukset säästöistä menee joko auton vaihto/remppa tai lomamatka kassaan 😊 osan käytän joululahjojen ostoon ja ne veronpalautus rahat on tilillä joka ei ole käyttötili.
Mä maksan pitkälti lapsen vaatteet ja harrastus kulut tms joten mun tilille tulee lapsilisät mutta siirtelen niitä lapsen tilille jos ei oo isompia menoja lapsella.
Veronpalautukset on aina itselle "omaa rahaa" mutta usein menee lomamaksuihin, autoon, puhelimen päivitykseen tms.
Eikä kaupasta koskaan löydy sitä mitä juuri silloin tarvitsee! 😂 Viimeksi, kun lähdin ostamaan pyöräilykypärää (jonka olin ennakkoon katsonut edellisellä kauppareissulla, että ostan, kun olen rahoissani) niin olivat hävittäneet puolet valikoimasta siinä ihan parin päivän sisällä eikä sitä enää ollut mikä piti ostaa. 🙈

Mä sain vähän nolostuttavan paljon veronpalautusta, kun olin ilmeisesti muistanut tilata muutosverokortin vanhempainpäivärahaa varten, mutten enää hoitovapaaksi. Noloa siksi, että eihän tuo lähes korottoman lainan antaminen valtiolle välttämättä viisainta puuhaa ole. :No Evil Monkey: No, ne kaikki rahat on laitettu säästöön paikkaamaan hoitovapaan aikana pienentyneitä puskureita. Jos loppuvuosi sujuu taloudellisesti ilman ikäviä yllätyksiä ja sopeudun 80 % työajan aiheuttamaan palkan pienentymiseen kivasti, voisin maksaa opintolainan pois.

Täällä on keskusteltu lastenvaatteista. Me ollaan kanssa ostettu lapselle 95 % käytettynä. Raskausaikana ostin joitakin pieniä vaatteita uutena ihan vaan siksi, että oli niin ihanaa vihdoin päästä niin tekemään, mutta etenkin nyt koosta 80 eteenpäin, kun vähän jokaisessa tuntuu olevan jotain kestotahraa jos ei sappisaippuan kanssa ryntää heti paikalle, niin käytettynä kiitos. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Toppahaalarin ostin Reiman alesta viime vuonna joulun jälkeen, en ole vielä uskaltanut kokeilla, onko se hirveästi liian iso. Ulkovaatteissa ollaan muutenkin ajateltu noudattaa sellaista kaavaa, että ostetaan (alesta) uutena yksi haalari, jossa on varmasti ominaisuudet tallella, ja sitten käytettynä mahdollisimman halvalla kakkoshaalari tilanteisiin, joissa niillä ominaisuuksilla ei ole niin kauheasti väliä.

Tulee ens kuun alussa(tänään juuri muistin koko jutun) ja luulen että laitan säästöön ja osalla ostan vauvalle syöttötuolin.
Toki enemmänkin ois voinut tulla niinkun aiempina vuosina mut toki nytkin aika riittävästä tulossa.

Palautuksia tuli ihan kivasti. Maksoin oman osuuteni lomamatkasta, tai no, ei ihan riittänyt, jokusen kympin maksoin muuten vaan.

Tuli noista merkkivaatteita mieleen, että en laita niitä lapselle päiväkotiin, kun siellä voi mennä vaatteet rikki/likaantua kadota pysyvästi jne. ( en osta merkkivaatteita, mutta joskus saatu lahjaksi).

Onneksi 10,5-vuotias esikoinen ei ole myöskään niitä vielä kaivannut..

Talvivaatteet ostan lapsille uusina, kun ovat samanlaisia rimppakinttuja kuten minäkin, joten usein täytyy sovittaa monta merkkiä ennen kuin löytyy jotain, jossa lahkeet ovat riittävän pitkät, mutta eivöt valtavan leveät.

Takaisin