Sairauslomalla raskaana

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Muilla ollut toistuvia tai pitkiä salkkuja raskaana?

Mulla oli puolen välin jälkeen esikoisesta jatkuvaa saikkua selän kipujen vuoksi. Lopulta jäin kokonaan pois töistä 6vk ennen äitiysloman alkua. Nyt tässä raskaudessa on hyvin paljon aiemmin tullut sama vaiva taas :sad010
 
Ihan alusta asti saikulla ja loppuun asti jatkuu. Olisko ollu rv6 kun jäin pois, en enää muista tarkkaan :yuck:
 
Rv 28 eteenpäin loppuun asti sairaslomalla voimakkaan supistelun vuoksi. Sama aiemmissa raskauksissa. Yksi lapsista on keskosena syntynyt, muut menneet 37 ja 38 viikoille asti. Uutta tulokasta jännätään, saadaanko täysiaikaiseksi asti. Nyt rv32.
 
Kaksosia odottaessa jäin rv24 pois töistä. Kävin yhden viikon vielä kokeilemassa, mutta ei onnistunut töiden teko, joten äitiysloman alkuun olin saikulla. Syntyvätkin melkein heti, kun äitiysloma alkoi.
 
Mulla on vaan yksittäisiä päiviä yhteensä ehkä 5. On niin ihana esimies, ettei ole ollut tarvetta jäädä; saan tehdä tarvittaessa lyhyempää päivää ja etänä. :Heartred viikko vielä äitiyslomaan. :)
 
Oho, miksi olette olleet alusta asti saikulla? Onko vointi ollut niin huonoa vai tyä sellaista, että ei voi raskaana tehdä?

Mä tässä pohdin, että kauankohan mua pidetään töissä..? Meillä on vähän väliä pakokaasuja sekä maali- ja muita liuotinhuuruja (maalataan muutamia koneen osia silloin tällöin ja poistetaan vanhoja maaleja jne) leijailemassa työpaikalla.. Sekä painavia nostoja (jopa yli 60kg painavia työkoneita nostellaan asiakkaiden kanssa autoon ja pois sieltä), pölyistä ja meluisaa (kompura huutaa puolet työpäivästä, generaattoreita, maantiivistimiä jne koneita testaillaan yms). Halli on pieni ja mihinkään hiljaisempaan/siistimpään toimistoon ei oikein voi mennä, kun ei ole mitään hommia siellä tehdä

Et jos vointi on hyvä niin voiko/kannattaako tälläisessä ympäristössä olla ja kuinka pitkälle?
 
Ei kannata. En ole perehtynyt tarpeeksi sanoakseni varmasti onko nuo olosuhteet peruste erityisäitiysvapaaalle jo heti ellei ole mahdollista saada muita työtehtäviä. Maali- ja liuotinhuurujen vuoksi saattaa ollakin. Ota asia puheeksi neuvolan kanssa.
 
Olin vikan kerran töissä tässä raskaudessa rv24+0, silloin lähdin kesken töistä pois. Saikkua lopulta tuli varhennettuun äitiyslomaan asti.
 
Mä jouduin jäämään aika alussa ja nyt ollut putkeen 2,5kk saikulla. Maanantaina olisi tarkoitus miettiä joko lähtisi kokeilemaan kuntoaan. Mä olen kärsinyt siis todella voimakkaista pahoinvoinnista ja ollut viikko tolkulla tipassa, sairaala hoidossa jne. Nauttia tästä alku ajasta ei ole pystynyt ollenkaan. Olen vaan koittanut pysyä järjissäni kotona ja jollainlailla hengissä..

Nyt toki työhön paluuseen aiheuttaa tää korona omat haasteensa. Joten nähtäväksi jää onko edessä paluu arkeen vaiko mahdollinen lomautus tms.
 
Takaisin
Top