Sairausloma

Naskamaska

Satasella mukana keskusteluissa
Hei! Onko ketään jo sairauslomalla? Minkälainen tausta ja työ? Oon taustalla lukenut täällä jo plussauksesta asti. Kotona kaksi vilkasta lasta ja lisäksi hoitolapsia päivisin. Tällä hetkellä saikkua 2vkoa. Selkäkipu äityi järkyttäväksi ja rasituksesta tulee supistuksia. Kaikki silti lääkärissä hyvin. Ei oo pehmennyt eikä muuta. :) Toivon kovasti että pääsisin sellaiseen kuntoon että edes omien lastem kanssa pärjäisin. Onneksi on apua saatavilla. :) Onko jostain ollut apua? Vinkkejä tai muuts asiaan liittyvää.. :)
 
No jopas..

Kirjoitan sitten omaa tarinaani josko siitä jollekin apua myöhemmin. :)

Tänään lääkärissä ja lannerangan löystymisestä oli lääkäri varma. Sairausloma lapussa lukee Symfysiolyysi eli häpyliitoksen irtoaminen raskausaikana. Ei järin ruusuista kuvaa maalaillut loppu odotuksesta.. ilmeisesti voipi pahentua.. No nyt saikulla huhtikunu lopuun ja jälleen suoraan lääkärille.

Aikamoista eloa kahden vauhdikkaan lapsen kanssa kotosalla. Mutta joka välissä makaamalla selviän justisti. Ulkoilut jää isukin hartaille ja itse yritän vähä vesijumpassa käydä että edes vähän tulisi liikuttua.

Kauan istuminen tuntuu olevan suurin ongelma kuten toki myös seisominen.. Jotenkin niin lujille ottaa aktiivisena ihmisenä. Ja tokihan pahalta tuntuu ettei lasten kanssa entisellä tavalla jaksa touhuta.. Kuitenkin vauvalla kaikki hyvin ja paikat kiinni ja kiinteät. :) Eli kunhan tästä stressaamsiesta pääsisi niin kaikki vallan mainiosti. :)

Onneksi on tuo ukko joka vie vähän ulkoilmaan tuulettumaan ja auttaa etten ihan mökkihöperöidy. :) Riehuu ja riekkaa lasten kanssa illat ja taas jaksaa äitikin.

 
Hienoa että miehesi auttaa mitä töiltään ehtii. :) Ja tsemppiä loppuodotukseen, toivottavasti pienokainen pysyy mahd. pitkään masussa. 
 
Voi ei, tsemppiä sulle :(

Viime raskaudessa jäin sairaslomalle rv 33+jotain liitoskipujen vuoksi. En päässyt enää kävelemään kun toinen jalka "raahasi" perässä. Viikko-pari meni vaan lepäillessä ja just ja just pääsin kävelemään makkarista keittiöön. Sitten kivut hellitti loppuraskauden ajaksi. Nyt en ole töissä vaan esikoisen kanssa kotona ja vähän pelkään milloin nuo liitoskivut taas alkaa :(
 
Voi kurjuus, tsemppiä! Itse olin tuossa rv 18 alkaen sairaslomalla noin kuukauden kovien selkäkipujen vuoksi, kävin n. 10 kertaa fysioterapeutilla ja jumppasin ahkerasti kotona. Selkäkivut hieman lähtivät mutta eivät kokonaan, nyt menen tukivyön kanssa töissä päivät pitkät, se hieman auttaa. Mulla ei tosin ole enää kuin pari vuoroa töitä ja alan sitten jo lomailemaan, parempi niin kun tulee enempi rahaa kuin jos sairastaisin.

Nyt on tullut riesaksi välillä todella kovat symfyysikivut! Ja sitten vielä nuo supistukset, joita saattaa tulla välillä ihan älyttömästi pelkästään levossa. Ärsyttää tällaiset vaivat:(
 
Mä olin 3 pvää noiden liitoskipujen vuoski saikulla tossa jokinen tovi sitten. Nyt uutena vaivana on tuon painopisteen siirtymisen myötä tullut yläselkäkivut. Voidaan lienee siis todeta että meijeriosasto alkaa olemaan sitä luokkaa että ryhti kääntyy kumaraan. Tällähetkellä käytössä seuraavat konstit: Tukiliivi, sängynpääty on kohotettu, joten nukun puoli-istuvassa asennossa (ku ei pysty makaan seljällään, sattuu ****anasti), lämmin kauratyyny, kipukoukku, venyttelyt (pilatesrullalla, tennispalloilla < 2 kpl tennispalloja sukassa ja sen päällä makaamista, parhaimmillaan myös nukkumista) ja urheilu (lenkkeily, crossing ja salilla selkätreeniä. paracetamolia sitten sillon kun ei mikään tunnu auttavan.

Toistaiseksi tulos on se että nukun semihyvin (ts. nukun kyllä joka yö jonkin verran, vähintään 4h, parhaimmillaan ihan koko yön) ja pystyn käymään töissä. Ei vissiin enempää voi vaatia. Sitten kun loppuu yöunet niin loppuu työntekokin. Siinä kulkee mun raja.

Joten ihan hullununa tsemppiä kaikille kipujen kanssa temmeltäville, varsinkin teille joilla on jo olemassaan jälkikasvua. Ei olis miusta tuohon. 
 
No kyl, tässä kohta viikko maattu sängyn pohjalla. Ti iltana alkoi jokin mahatauti ja heti siihen perään pamahti kauhee flunssa. En ees muista millon oon ollu näin kipee viimeeksi ennen raskautta, johtuneeko tästä vai onko mulla nyt vaan käyny tosi huono tuuri? Saikkua jatkettiin jo valmiiks ens keskiviikkoon.. Olo alkaa olla aika vetämätön. Ja makaillessa selkä kipeytyy mutkun ei oikein jalkeillakaan jaksa olla. ÄÄH!
 
Tääl oli kans yrjötauti männä viikolla. Ensin oli alun pahoinvoinnit, sitten yli kk kestävä flunssa, ja kaks vatsatautia ihan peräjälkeen. Oon sairastanu saman verran puolen vuoden sisään ku viimisen 10 vuoden aikana yhteensä :P Raskausaikana on tietysti vastustuskyky heikompi mut kamoon! Ja kuulemma tänä talvena on ollu poikkeuksellisen sitkeitä pöpöjä liikkeellä. Voimia saikkuilijoille!
 
On iskenyt hirveän moneen tänä keväänä tuo noro? ja flunssakuumemikälie-tauti. Toi lentsu on oiminut miun tietoon lähipiirissä kolmelle oireettoman keuhkokuumeen jälkiriemuna, joten varoen sen toipumisen kanssa!!!!!!!!

Ja uskon että alkaa olemaan ihan hanurista kun ei muuta voi kun maata :( 

Mun selkä on ollut priima kuosissa nyt 3 päivää (nyt kun oikein leveilee, niin kolahtaa tietty omaan nilkkaan) :D Tällä viikolla viimeiset työvuorot ja sen jälkeen lomalle. Edessä on autossa istumista Suomen maa päästä päähän (men matka kahdessa pätkässä, tulomatka kolmessa), joten olis perin kiva jos mikään paikka ei nyt prakais. Eikä tulis flunssa. Eikä yrjiskään :)

Onneksi on kevättä näkyvissä, kai nuo virustaudit joskus kuolee?!? 
Tsemppiä Naiset.
 
Liitoskivut on helvetistä!

Kommentti kiteytti kaikki ajatukseni ja kaikessa yksinkertaisuudessaan piristi. Meitä on muitakin. ;)

Kiva kun on vinkkiä ja kokemuksia muillakin. Tässä pelkäänkin että tämä ei suinkaan helpota vaan pahenee.. Välillä on hyviäkin päiviä mutta sieltä tullaan melkein tömpsähtäen maan pinnalle ja klenkataan makuulle vähän väliä jos ylipäänsä sieltä noustaan. :)

Ihana hyvin on lasten kanssa mennyt ja vähän nämä aurinkoiset ilmat antanut voimia ulkosalla seisomiseen ja situskeluun. JES! :) Kahvia terassilla ja lapset loiskinu lätäköissä.. Tämä menee helpommaksi kyllä kun pukeminen vähenee.. :)

Ja tärkeintähän on että vauva pysyy masussa ja pitkään. Onneksi mitään viitteitä ei ole toiseensuuntaan ollutkaan. :) Narisen täällä vielä elokuun puolella todennäköisesti.. :)
 
Takaisin
Top