Sairastupa

Täällä kans akuutisti iskenyt pahoinvointi 🤢 ihmettelen mitä tää oikein on kun ei ole mitenkään kipeä olo mutta laatta vaan lentänyt pari kertaa lyhyen ajan sisään. Oon syönyt tänään aika huonosti joten toivottavasti liittyy vaan siihen (ei tosin tietty paranna ruokahalua yhtään…)

Täällä toivutaan parin kuukauden flunssasta. Alkoi influenssa A:lla, mikä oli muuten meidän kohdalla ihan hirveä ja pitkä tauti. Nyt on tullut uusia flunssia peräjälkeen ja kaiken huipuksi sain korvatulehduksen ja kuulo lähti toisesta korvasta. Antibioottien myötä kipu on poissa, mutta kuulon palautumista vielä odotan…

Tsemppiä muille sairastajille. Oksennustauti on kyllä viho viimeinen. ❤️

Joko mulla on tavallista todella paljon pahempi migreeni tai sitten oon ihan kipeäksi tulossa. Ihan väsynyt olo, veto pois... Ja kaikki valo ainakin sattuu silmiin joka voisi kertoa migreenistä. Sinänsä myös ärsyttävää se koska ulkona todella aurinkoista ja paistaa verhojen läpi niin ei yhtään auta tähän päänsärkyyn. 😅

Mietin jospa menisi pimeeseen suihkuun seisoskelee kun mitään ei pysty tai edes jaksa tehdä.

Mulla oli eilen vähän kurkku kipeä, mutta ajattelin että se on mulle tyypillistä PMS-oireilua, mulla tulee välillä flunssaoireet ennen menkkoja. Iltaa kohti kuitenkin paheni ja aamulla heräsin flunssaisena. Pientä kuumettakin on, vaikkei mulle melkein koskaan nouse kuume. Sinne meni Vappusuunnitelmat, piti olla lapsivapaa Vappu kavereiden kanssa vuokramökillä. Harmittaa niin paljon 😭

Mulla oli eilen vähän kurkku kipeä, mutta ajattelin että se on mulle tyypillistä PMS-oireilua, mulla tulee välillä flunssaoireet ennen menkkoja. Iltaa kohti kuitenkin paheni ja aamulla heräsin flunssaisena. Pientä kuumettakin on, vaikkei mulle melkein koskaan nouse kuume. Sinne meni Vappusuunnitelmat, piti olla lapsivapaa Vappu kavereiden kanssa vuokramökillä. Harmittaa niin paljon 😭
No varmasti harmittaa! Voihan. 🥺❤️

Nyt ei sit tuu oikein ääntä. Koitappa selittää taaperolle miksei äiti vastaa 🥲

Uh, voimia. Mulla oli sama tilanne kun kuopus oli pieni. (Siis jotain 2v.) Oli kyllä hankalaa. Tein kortteja joissa luki "Kiitos" ja "Kysy isiltä" tyylisiä juttuja. 😂 Nämä siis tietenkin esikoisen ja miehen kanssa viestintään.

Uh, voimia. Mulla oli sama tilanne kun kuopus oli pieni. (Siis jotain 2v.) Oli kyllä hankalaa. Tein kortteja joissa luki "Kiitos" ja "Kysy isiltä" tyylisiä juttuja. 😂 Nämä siis tietenkin esikoisen ja miehen kanssa viestintään.
Mie käytin lapsen piirustustaulua tai lähetin miehelle viestejä. 😅 Kieltämättä ei ollut kaksivuotiaan kanssa helppoa, mutta isänsä sanoi vaan koko ajan, että äiti on kipeä niin ei pysty puhumaan ja oppi siihen, että äiti ei nyt vastaa kuin hymyilemällä tai elehtimällä. Oli ihanaa lukea lapselle iltasatu, kun viikon päästä vihdoin pystyi puhumaan taas vähän pidempään kerralla. 😊

Nenänielua kirveltää taas siihen malliin, että pöpöarpajaisista on jälleen uusi palkinto napsahtanut. Vauvallakin vähän nenä vuosi tänään. Muuten menisi siitepölyn piikkiin, mutta se ei tee tätä kirvelevää tunnetta minkä flunssapöpöt nykyään tekee mulla aina 🤧 voiskohan tää jäädä kevään viimeiseksi, kun kohta alkaa lomakausikin...

Äh, toivottavasti pääset mahdollisimman vähällä @litranmitta!

Täällä taas kaikkea vähän liikaa ja stressi ja unettomuus nakertaa arjen vointia 😒 Prkl kun on niin tunnollinen ja kova miellyttämisen tarve ettei osaa viitata kintaalla entisen esimiehen toivomille deadlineille vaikka kyse on projekteista jotka ovat jääneet omalla ajalla viimeisteltäviksi. Taidan kyllä ottaa saikkua kaikesta muusta kuin päivärahahakemusten selvittelystä.

Nosti hiukan kuumetta keskiviikkona iltapäivästä. Yöunet onneksi laski sen pois, ja eilinen ja tänään on mennyt vain niistäessä ja aivastellessa. Niillä menttoolin ja piparmintun makuisilla kovilla "mummokarkeilla" onneksi saanut ihan hyvin nenää auki aina hetkeksi kerrallaan 🤧😊 kesässä harmittaa kerhojen taukoaminen, mutta jospa se tarkottaisi myös taukoa flunssakierteeseen. Saisi omakin vastustuskyky vähän palautua 😮‍💨

Nostetaanpa ketjua syksyn flunssakauden kunniaksi kun en varmaankaan ole ainoa! Kumppani palasi perjantaina työreissusta, jonka viimeiset päivät oli menneet kunnolla kipeänä. Hän on nyt jo parempi mutta mulla alkoi eilen kurkkutuntemukset ja pieni lämpöily, ja nyt yön aikana nielaisukipu on muuttunut melko jatkuvaksi. 😒 Kävin juuri noutamassa panadolin jos saisin vielä hetken levättyä.

Mites poteminen edistyy, @Pilkki24 ? Täällä seilattu vähän edestakaisin kun ekan paremman päivän jälkeen intouduin palaamaan arkeen intensiivisemmin kuin vointi salli ja sen takia tuli takapakkia... mutta nyt jo pari selvästi parempaa päivää alla. Deadlinet ei meinais sallia sairastaa mutta lähetetään sit vaan vähemmän hiottua ensi viikolla 🫣😅

Unettomuus saisi kyllä helpottaa - tai tietäähän sen mikä mulla useimmiten auttaisi (väljyyden lisääminen päiviin, työasioiden rajaaminen tiukasti työaikaan ja sopiva määrä fyysistä rasitusta) mutta nyt on taas jakso kun näitä on vaikea toteuttaa. Melatoniinia olisi kyllä myös kaapissa, pitäisiköhän ottaa käyttöön dl:ihin asti.

Täälläkin on taas nuhaneniä. Kuumetta ei ole noussut kenellekään, mutta molemmat lapset on varsin räkäisiä. Kuopuksella alkoi viikonloppuna ja jäi tänään kotiin. Esikoinen oli vielä viikonloppuna terve, mutta tuli tänään niiskuttavana koulusta kotiin.

Takaisin