Sairastelu

freesia

Vauhtiin päässyt keskustelija
Onkos muilla oltu terveinä?

Meille on nyt tullut ensimmäinen flunssa vauvalle :( Miehellä oli ensin ja nyt mulla ja neidillä. Aivastelee ja niiskuttaa kovasti ja on väsynyt. Todella ihottavaa kun noin pieni sairastaa. :'( NenäFriida on ihan mahtava apu! Meillä ensin pärjättiin pikkuniistäjällä kun ei suurempaa tarvetta oo ollut mutta kun kunnon räkätauti iski niin toi Friida on ehdoton :) Nyt kun vauva suostuisi nukkumaan suosiolla yönsä omassa sängyssään, kun siitä nostin päädyn kunnolla ylös. Neiti on vaan tottunu yönsä nukkumaan mun viekussa niin saa nähdä mitä tästä tulee...
 
Meillä oli ensimmäinen flunssa, kun poika oli pari viikkoa vanha. Oli ihan hurjan tukkonen, mutt a onneksi pystyi kuitenkin syömään ja nukkumaan suolatippojen ja friidan avulla. Olin ostanut varuiksi tuon pikku niistäjän jo ennen vauvan syntymää, mutta ei siitä kyllä ollut apua. Siispä äkkiä kauppaan ostamaan kunnon nenäfriida. Poika nukkunu alusta saakka omassa sängyssä siitä oli myös pääty nostettu. onneksi ei kestyänyt kuin neljä päivää..
 
Meillä ollaan oltu muuten terveitä, mutta viime viikolla 5 viikon iässä meillä oli oksennustauti. Onneksi se ei vauvalla mennyt pahaksi. Itselläni ja isosiskolla ei mikään pysynyt sisällä kolmeen päivään. Vauva vain oksensi kerran ja oli todella väsynyt. Nukuttiin sitten kaikki sohvalla vierekkäin pari päivää. Mentiin myös tuon oksentamisen takia käymään päivystyksessä. Olivat sanoneet ensin neuvolasta, että jos tauti vauvaankin tarttuu niin täytyy heti mennä. Samaa sanoivat myös päivystyksen puhelinpalvelusta, joten täytyi se sitten mennä sinne jonottamaan. Päästiin kuitenkin tunnin reissun jälkeen kotiin. Sanoivat kuitenkin, että täytyy tulla heti takaisin, jos oksentaminen jatkuu...olisivat sitten laittaneet vauvan tiputukseen. Onneksi ei tarvinnut mennä...
 
Takaisin
Top