Jep, tällästä työterveydessä. Oon käynyt 4 eri lääkärillä tän selän kanssa. Naislääkäri kirjoitti viikon, yks ulkomaalainen mies kirjoitti viikon.. Mut sit nää kaks sankaria on kirjoittanut vaan yhden päivän todeten, että työnantaja on velvollinen järjestämään kevyempiä töitä raskaana olevalle ja jos ei oo ni sitten vissii pitäis koittaa hakea varhaistettua äitiyslomaa jota ei vielä edes saa ja mulla on kesäloma alkamassa reilun viikon päästä, et en mä tarvis ku viikon sitä saikkua, ni ei.
No soittelin sitten yhelle pomolle ja sanoin, että hankkii mulle loppuajaksi tuuraajan, koska multa on kielletty kaikki mahdolliset työt, mutta saikkua kun en saa ni tuun sitten vaan haahuilemaan sinne. Näillä mennään, mulla on seittemän päivän työputki tähän loppuhuipennukseksi, saa nähä miten pystyy olemaan.. Mä varmaan oon puolet ajasta tauolla ku pakko pitää jalkoja ylhäällä ja kroppa menee ylikierroksilla jos jotain tekeekin.. Huoh.
On kyllä niin luuseri olo ihan jo siksi, että jotenkin kuvittelin etten mä mitään saikkua ees tarvi, et jaksan loppuun asti.. Sit ku ei jaksa ni lääkärit vielä alkaa aukomaan ja pakottaa töihin, ihan kun olisin niin daiju etten ite tajua, että muka pystysinkin tekee jotain järkevää.
Onhan se hyvä, että työnantaja velvoitetaan järjestämään kevyempiä hommia mutta miksi se sitten käännetään raskaanaolevaa vastaan? Harmittaa ihan kauheasti koko tilanne ja jotenkin sitä vatvoo päässäänkin kokoajan.