Sairaalalaukku- Mitä mukaan synnyttämään?

Jotain juomista ja jotain säilyvää snacksiä. Kun tiedä miten kauan tässä pitää odotella. Hedelmiä ajattelim nakata vielä mukaan kun lähtö tulee. Epäilen että ei oo aikaa rueta mitään eväsleipiä väsäämään kun poitsutkin pitää vielä keretä viedä johonkin hoitoon :)
 
Ja oli se vähän heitto nuo popparit. Meinasi, et pääsee siinä mikrolla kuittailee kaurapussin lämmittäjille, et ai sä oot ekaa kertaa näissä hommissa :wink

Sit jos synnytys kestää kauan, niin mieshän ei sit sairaalassa saa petiä, niin me saatiin aikanaan vinkki et viekää patja ja lämmin peitto autoon. No ei kyllä otettu mukaan...
 
suklaata ja minisalamia on nyt miehen eväissä, kattoo millä kiireellä lähetään josko ehtii leivän tehdä tai napata jonkun banaanin mukaan :) mulle on pillimehua siltä varalta ettei synnyttäjälle tarjoilla muuta kuin vettä.
 
Tuli itselle yöllä mieleen (kuka sitä nyt silloin nukkuisikaan, huoh) että kannattaa ottaa sairaalaan mukaan selleiset yhden kappaleen "verkkoimetysliivit". Ovat kaikista pehmoisimmat ja ilmavimmat, vähön suojaavat herkkiä rintoja, voi pitää yötä päivää.

Ainakaan itse en tykännyt heti käy luukullisia/avattavia liivejä, ja kun ekat päivät tuli lähinnä majoiltua vauvan kanssa, niin nuo tuntui parhaimmalta päällä.
 
Kyssillä kyllä sai pillit mukeihin ja tarjottiin vettä ja mehua synnytyssalissa, sai mies huolehtia mun juomisista :) tykkäsin ite pitää omia sukkia jalassa vaikka sotkuunhan ne alkuun meni kun vuotoa lorahteli vähän väliä yli. Minäkin vetelin ihan ilman liivejä sairaalassa kun maito nousi kunnolla vasta kotona. Kuivashampoo oli ihan huippu kun en muutenkaan päivittäin pese tukkaa niin ei tarvinnu sairaalassa pestä tätä pitkää takuttuvaa kuontaloo kertaakaan :p meikkejä en muistanu ottaa mukaan eikä haitannu tippaakaan! Vauvalle oli hyvä kun olin pakannut ohuet puuvilla lapaset mukaan, trikoopipo ja paksu karhuhaalari. Ne oli ihan must, vaikka aurinko paisto kotiintulo päivänä niin eipä vauva ollut yhtään kuuma. Ihan sopivasti oli tytöllä päällä. Omat hygieniatarvikkeet on tärkeet. Ja itelle puhtaat mukavat kotiintulo vaatteet :)
 
Loistoidea toi vesipullo.. Pitääkin aloittaa jo pakkaaminen
 
Me käytiin viikonloppuna ostamassa miehelle jääkaappiin valmiiksi pientä syötävää sairaalaan, jos synnytys sattuisi käynnistymään ennen laskettua. Sanoin miehelle, että ostetaan sitä mukaa sitten uutta syötävää, kun jääkaappiin varattu on menossa vanhaksi. Saa mies sitten jo mahdollisesti etukäteen testailla sairaalaeväitään kotosalla. Mies valitettavasti vain on niin innoissaan noista eväistään, ettei millään malttaisi olla niitä syömättä (taitaa perus roiskeläppä voittaa tämän mamman kokkaukset :laughing002). Äitiyskorttia, lompakkoa ja puhelinta lukuunottamatta sairaalalaukku on pakattu ja odottaa sairaalaan lähtöä. Tuntuu vain, että tavaraa on järkyttävä määrä, vaikkei sitä todellisuudessa taida olla normaalia enempää.
 
Takaisin
Top