sairaalakassi

virpik16

Satasella mukana keskusteluissa
Ajattelin, että voisi vaihdella ajatuksia sairaalakassin pakkaamisesta.
Mitä vauvalle?
Mitä itselle?
Mitä ootte kuullu otettavan mukaan ja/tai mitä ajattelitte ottaa mukaan..
Millon pakata valmiiksi ja minne sen nyt sitten sijottais, että olis tulossa mukaan, kun lähtö tulee..

Ite oon sitä nyt muutaman päivän miettiny ja opuksista lukenu..
 
Vauvalle voit jättää kotiintulovaatteet odottelemaan autokaukalon sisään ja mies kaappaa ne sitten mukaan kun tulee teitä hakemaan
*body
*puolipotkarit
*esim. collariasu
*harso(tuulisuojaksi kasvoille..)
*tutti
(*varalle ulkoasu...jos sää onkin kylmä)
(*ehkä joku fleece- tai/ohut villapeitto)

Itselle:
*kamera
*kännykkä+laturi
*jotai kivaa kepeää luettavaa, ristikkokirjoja...tms..(kynä+paperia)
*oma shampoo+hoitoaine(meikit)
*kampa, peili
*hammasharja ja tahna
*huulirasva(perusvoide)
*bebanthen
*hyväskää

- >eteiskaappiin tai naulakon päälle...josta lähtee helposti mukaan reissuu
 
Mä laitoin eilen ensimmäisiä tavaroita sairaalakassiin. Nyt sieltä löytyy :

*vauvalle vaatteet
body, housut, pipo, tumput, sukat ja haalari kylmän sään varalle

*itselle vaihtovaatteita, sukkia alusvaatteita yms, mm. imetysliivit pakkasin

Muuta siellä ei vielä olekaan [:D] Ristikot onkin hyvä! Pitää käydä ostamassa valmiiksi joku lehti. Ja namia! Ja vauvan harsoa en ees tullut ajatelleeksi! Hyviä vinkkejä [:)] Hammasharjat ja muut toivon että ehdin pakkamaan sit lähtiessä. Harvoin kai sitä ihan niin kiire tulee.. Tai sit miekkonen tuo perästä. Lastenhuoneessa toi laukku varmaan kököttää sen aikaa, ei oo niin kaukana ovesta. Mä en ihan totta usko että voi tulla niin kiire että kassin pitäs olla ulko-oven vieressä [:D][:D]

Niin ja omaksi viihdykkeeksi musiikkia kyllä ihan ehdottomasti!!
 
Mä oon ajatellut pakata kassiin:
 -Kamera+laturi
 -kännykkä+laturi
 -imetysliivit+ ne suojat, alkkareita ja sukkia
 -shamppoot ja hoitoaineet
 -ristikkolehtiä, kynä ja paperia
 -hammasharja ja tahna
 -huulirasvaa ja tavallista rasvaa
 -dödö, siteitä yms.
 -pillimehuja
 -suklaata ja isille jotain hyvää
 -ehkä omat tossut ja aamu/kylpytakki?!

Vauvin vaatteet on jo kans täällä valmiina. Tosin en ollut itsekkään tajunnut tota harsoa että kiitos siitä[:)]
 
Mulla on vielä sairaalakassi pakkaamatta, vaikka oon sitä jo useana päivänä suunnitellut...

Vauvalle varmaan riittää kotiutumisvaatteet (ehkä tutti ja tosiaan toi harso), mut muutenhan vaipat ym. saa sairaalasta.

Itselle mukaan:
* oma aamutakki + tohvelit
* omia sukkia (jos ne sairaalan sukat on kerran ihan hirveät)
* imetysliivit
* kotiinlähtö vaatteet (jollei samat ku millä mennään)
* kännykkä + laturi
* kamera + laturi
* hammasharja ja -tahna
* shampoo, hoitoaine, dödö
* vartalorasva ja apteekin Ceridal hoitoöljy
* meikit (täytyy kai sitä yrittää näyttää nätiltä siellä sairaalassakin ja kotimatkalla [;)])
* jotain herkkuja ja pillimehuja
* jotain luettavaa

Omia vaatteita ei kuulemma kannata sen kummemmin ottaa mukaan, koska turha raahata niitä sitten pesuun. Helppo jättää kaikki sinne sairaalaan. Jostain muuten bongasin että isälle kannattaa ottaa varapaita (tai kaks) mukaan, koska luultavasti haluaa puhdasta päälle jos synnytyksessä ja vastasyntynyttä vauvaa sylitellessä likaantuu.

Niin ja ei kai sitä siteitä kannata itselle kotoa mukaan ottaa ollenkaan. Sieltähän me saadaan käyttöön jotain ihania extra koon vaippoja!! [:'(][:'(]
 
En ole vielä omaa kassia pakannut, mutta pikkuhiljaa. Itsellä tosin riittää että otan käsilaukkuni mikäli tulee kiirelähtö; sieltä löytyy kaikki alkuvaiheessa tarvittavat paperit.

Tarkoitus on ottaa mukaan kuitenkin;

* omia vaatteita
* lukemista
* ristikkolehti
* herkut ja juotavat [;)]
* pesutarvikkeet; shampoo, saippua jne.
* hammasharja + -tahna
* hiusharja, peili
* dödö ja huulirasva
* siteitä
* kännykkä (onneksi ei ole mikään uutuus) [:D]

Siskoni vihjaisi etten ottaisi mukaan mitään arvoesineitä, koska niitä kiertolaisia riittää valitettavasti myös  tällä osastolla... mies saa sitten kuljettaa mukana arvoesineet kuten lompakon, kameran jne. Vähän käteistä rahaa toki otan mukaan, jos tulee akuuttitarve hankkia jotain...ei voi koskaan tietää.

Vauvankassi onkin sitten jo muuten valmis, mutta sieltä puuttuu yksi vaippa. Tätähän ei tarvitse ottaa mukaan synnyttämään mennessä, joten mies ehtii sen vielä tarkistamaan kun hakee sen ennen kotiin paluuta. Siellä on siis mukana

* harso
* kotiintulo vaatteet
- body (pitkähihainen)
- sukat
- kypärämyssy
- tumput
- pitkät housut
* nalle
* tutti (varmuuden vuoksi)
+ vaippa
ja mukaan otetaan vielä viileänpäivän varalle lämmin peite.[:)]
 
Mullapa ei nyt oikeen oo mitään lisättävää noihin teidän kasseihin, joten virtuaalinyökyttelen täällä vaan ja totean, että hyvin pitkälti sama sisältö tulossa minunkin nyssykkään... (kunhan jaksan alkaa sitä väsäämään) [:D]
 
Kuten pumpuli tuossa jo vähän vihjasi, niin muistakaa mammat ottaa se neuvolakortti mukaan! Ja kassia pakatessa, joo tuskin tulee niin kiire, ettei sitä ehtisi ottaa mukaan jostain kauempaakin taikka jopa pakkaamaan alusta asti. Mutta muistaako siinä jännityksessä ja innostuksessa ajatella järkevästi ja miettiä mitä oikeasti ottaa mukaan? Että sen vuoksi varmaan suosittelevat pakkaamaan hyvissä ajoin, kun koskaan ei tiedä koska se lähtö tulee. Toki sitä pärjää ihan vähällä ja mies/ joku muu voi tuoda esim kameran ja muita juttuja myöhemminkin jos jotain puuttuu. Muistuttaisin vielä, että ihan hirveästi sitä kamaa ei tosiaan kannata ottaa mukaan. Sairaalasta pois lähtiessä kun taitaa sitä kamaa olla sitten enemmän jos sukulaisia ja muita tuttavia innostuu kovinkin kyläilemään jo laitoksella. [:)]
 
joo ja meille sanottiin synnytysvalmennuksessa että ei kannatakaan ottaa mitään ylimäärästä koska sairaalassa on niin paljon varkaita ja niille kelpaa kaikki.  Vauvan vaatteet ja turvaistuinkin on hyvä isän / tukihenkilön tuoda vasta kotiinlähtöpäivänä koska niitäkin on varastettu?! Mä olin ihan järkyttyny että ei ihmisillä parempaa tekemistä ole kun varastaa sairaalasta jonkun vauvan vaatteet?!? [:@]
 
meillä siaraalakassi sisältää mm.

itelle:
*dödö
*pikkarit
*sukat
*perusvoide
*shampoo+hoitoaine
*hiusharja
*imetysliivit
*kameran ja kännykän laturit
*hammasharja+tahna
*liivinsuojat

kotiinlähtö vaatteet mies saa tuoda, jos en voi jostain syystä voi lähtee samoilla kamppeilla millä oon mennyt..

vaaville:
*sukat
*töppöset, tumput
*pipo
*Welcome to the world- body [:)]
*puolipotkarit
*housut+paita
*harsoja
*viltti (säävaraus....)
*pakkasimpa vielä vau:lta saadun "Kirja sinusta". saa sitä täytellä jahka malttaa.. [;)]
*yks ylimääränen body jota mahdollisuuksien mukaan pidän vauvan lähellä jotta tuoksu tarttuisi, ja mies saa sen sitten tuoda kotiin (ennen ku päästään pojan kans sairaalasta) koirille nuuskittavaks. saavat miettiä ja totutella et mikä ihme tuoksu se tää on.. [:D]

kamera, äitiyskortti, lompakko jne kulkee aina mukana laukussa joten niitä en erikseen ala ruksaileen.. [:)]

hmm.. miettii mitä jäi listaamatta....... [:D][;)]
 
Aika samoja juttuja täälläkin on mukaan lähdössä, mutta mulla oli edellisellä kerralla mukana vielä earit (korvatulpat) ja ne tuli tarpeeseen kun muutoin niin ihana huonekaveri kuorsas, tuo ihana raskausvaiva. Plus että synnytin yöllä ja kun pääsin osastolle niin uni maittoi ja huonekaverilla oli vieraita ja hässäkää. Pakkasin mukaan tälläkertaa myös sellaset unisilmälaput.
 
jep, itellä tulee kasin sisältö oleen samanlainen..
perhevalmennuksesta muistan sen verran, että kehotettiin ottamaan sisäkengät myös isukille, jos tulee siis mukaan synnytykseen.
ja neuvolan täti on kehottanu jättään kaikki korut kotiin, niitä varkaita kun sairaalassakin liikkuu.. [:@]

Vauvan vaatteet meinasin eka laittaa mukaan kassiin, mutta ehkä onkin parempi, että isukki tuo ne sitten mukanaan, kun tulee meitä hakemaan.

ai niin ja joku mainitti sukulaisten kyläilystä sairaalassa.. meilläpäin on otettu tuon sikainfluenssa -hässäkän jälkeen pysyvä käytäntö, ettei sairaalaan "pääse" muut kuin isukki ja sisarukset..
 
Mulle tuli äkkilähtö sairaalaan, vaan hyvin taju ja muisti pelas että neuvolakortti, hammasharja ja lompakko pitää ottaa mukaan. Muuta ei ois tarvinnukaan mukaan (ei edes lompakkoo). Ei sielä ole vaara että aika tulis pitkäks kun vauvaa vierihoidossa hoitelee ympäri vuorokauden ja opettelee uusii juttui. Eri asia on teillä, jokka joudutte makaamaan sairaalas pitkään ennen synnytystä. Kuulemma voi iskee pitkä aika, jos ei sit kivuista kärvistele. 
 
Takaisin
Top