Sairaalakassi

jann

Satasella mukana keskusteluissa
Itse alan kohta pakkailemaan tuota sairaalakassia. Joten jos muitakin hieman mietityttää mitä sielä nyt kuuluisi olla nii kaikki vaan kirjottamaan mitä on omaan kassiin laittanut tai aikoo laittaa. Ja niitä yhdistellessä saadaan täydellisen sairaalakassin sisältö!
 
hih, olimme samoilla asioilla... kuinka saan ton oman keskustelun poistettua? yritin kovaa kattella joka puolelta mutta en keksinyt... uskon että samat vinkit kassin pakkaamiseen saan täältä [:D]
 
Hassu että satoitte ihan saman keskustelun aloittamaan samaan aikaan[:D] Telepaattinen yhteys!

Itse en ole miettinyt kassiin sen kummempaa, kuin hammasharjan ja muut hygieniatarvikkeet, kameran + laturin ja alusvaatteita. Ja ehkä jotain evästä. Mies saa sitten tuoda sinne lisäystä tarvikkeisiin, jos on tarvetta. Niin ja jotkut mukavat sisäkengät/tossut, jos löydän, kun kuulemma ne sairaalatossut ei oo kaikkein kivoimmat.
 
Sairaalakassin sisältö on ollu listattuna jo pitkään. Itte olisin varmaan pakannu sen vasta justiinsa ennen lähtöä, mutta miehen pyynnöstä laukku on ollu valmiina ovensuussa jo toista viikkoa [:D] (ja kuulemma tuleva synnytys ei jännitä ukkoa ollenkaan...heh!).
Ite keräilin listan tyyliin -leikkaa-liimaa-askartele- useammilta sivustoilta ja tuttujen kokemuksen perusteella:

Tavarat
- neuvolakortti ja kela-kortti
- kamera/videokamera (vara-akku/laturi ja jalusta mukaan) ...kielsin videokameran...
- mp3-soitin
- kännykkä ja laturi sekä hf-kuuloke (kuulemma kätevä olemassa kun sukulaiset soittelee vauvan synnyttyä, jää kädet vapaaksi muulle samanaikaiselle "puuhastelulle")
- lompakko ja rahaa (kolikoita mukaan)
- muistiinpanovälineet ja kynä
- tekemistä (esim. luettavaa, käsityöt) sekä satukirja jota voi vaaville lukea
- korvatulpat

Hygienia
- shampoo, hoitoaine ja saippua
- dödö
- hammasharja ja -tahna
- harja, kampa ja hiuslenkit
- huulirasva
- kosteusvoide
- nenäliinoja
- liivinsuojia
- imetysliivit
- alkkarit, sukat, kotiinpaluuvaatteet

Mutusteltava
- pientä naposteltavaa/juotavaa tukihenkilölle (mikäli synnytys sattuu yöaikaan, tapauksesta riippuen, päiväsaikaan kuulemma kerkiää käydä kanttiinissa syömässä, ehkä)
- oma vesipullo
- pikkupullo kuohuvaa [;)]

Vauvalle (pakkasin oman laukun jonka mies tuo sitte ku hakee meidät kotia)
- body (kääntöhihoilla) ja housut
- paita ja housut (päädyin sitten "college pukuun"
- myssy, tumput ja sukat
- turvakaukalo ja harsoliina (kantokahvassa roikkuu tietenkin värikäslelu [:)])
 
meillä on samansuuntaista kuin Piitulla

+ pari cd:tä & iTouch
isälle vaihto t-paita,
itselle aamutakki ja
oma tyynyliina (jos sattuu kaipaa jotain tuttua tuoksua kotoa supistusten ankeutta lieventämään) ja
kaveri suositteli ottamaan maidonkerääjät mukaan.
 
Mä ajattelin selviytyä mahdollisimman vähällä[:D]

otan mukaan vain:
-kamera
-suklaata, karkkia (jos haluaa siellä osastolla mussuttaa)
-nenäliinoja
-vihkon ja kynän (saa kirjoitella talteen muistoja)
-hammasharja ja tahna
-harja,hiusponnarit, shampoo ja hoitoaine (pieniä matkapakkauksia)
-imetysliivit ja liivinsuojukset
-muutama kuukautisside poislähtö päivää varten
-dödö
-laturi kännyyn
-tossut

Kotiin ajattelin palata samoissa vaatteissa missä sinne menenkin ja en ota noita vauvan vaatteita ja vaippaa mukaan kun mies voi ne sitten tuoda kun tulee meitä hakemaan. Toki olen ne pakannut jo ja pistänyt turvakaukaloon valmiiksi niin hänen ei tarvitse sitten ettiä niitä. [:)] Ja ne meikit jätän suosiolla kotiin. Samoin kaiken tekemisen koska uskoisin että en sais aikaseks tehdä siellä mitään kun olen vain vauvan kanssa ja sitten kun en ole niin uskoisin että nukun. Ja ainahan mies voi tuoda jotain sitä mukaa jos siltä tuntuu.

http://www.huvitutti.net/arki/synnytys/tietopistesynnkass.html

Tuossa ihan hyvä linkki noista tavaroista mitä voi ottaa mukaan, jos haluaa mm noita oloa helpottaviaki juttuja ottaa[:)]
 
Eikä [:D] Justiinsa itte pakkailin sairaalalaukkua ja tarkistin sisällön:

*Omat kotiutumisvaatteet
*Liivinsuojat
*Rintapumppu ( Jos käy taas niinku viime kerralla että pitää pumpata pois et vauva saa paremman otteen)
*Luumusosetta ( Sektio edessä ja ensimmäinen vessa reissu on aika hurja tapaus)
*KARKKIA ja pillimehuja äitille =)
*Kamera +laturi
*Vauvan kotiintulovaatteet ( Erilaisia löytyy kun ei tiedä minkälainen herra sieltä tällä kertaa tulee :) )
*kännykän laturi
*Ja sit vielä oma shampoo, pesuaine, hammasharja, tahna, hiusharja, meikit ynm. [:)] Tässä meikän lista
 
Tässäpä meikäläisen listaa:

omat kotiutumisvaatteet
vauvan vaatteet
kamera
kännykkä+laturi
mp3
päiväkirja ja kynä
Mauri Kunnaksen vauvakirja
liivinsuojuksia
yöside kotiinlähtöä varten
hammasharja, tahna, shampoo&hoitoaine,dödö, hiusharja...

Näillä ajattelin pärjätä. Suklaata saa mies hakea sit kanttiinista. Mietin tota luumusosetta tms. kun se vessareissu sektion jälkeen voi olla vähintäänkin mielenkiintoinen. Tosin sairaalasta antavat kyllä lääkettä kyseiseen toimitukseen mutta jos varautuis kuitenkin...
 
Minulla on tälläiset;
- Neuvolakortti
- Imetysliivit
- alushousut,sukat
- kotiintulovaatteet
- Omat pesuvälineet; suihkusaippua,shampoo,hoitis..
- dödö,hammasharja, -tahna..Meikit,ehkä..ainakin se ripsari[:D]
- siteitä pari kpl,liivinsuojia
- kamera ja laturi siihen
- puhelimen laturi
- Joku vihkonen vois olla mihin kirjottaa ajatuksiaan yms..pitää käydä ostamassa vielä..tai sitten ihan vauvakirja(joka sekin pitäs vielä ostaa[:D])
- herkut sun muut voi sitten mies tuua mukanaan osastolle,kun tulee meitä katsomaan[:)][:D]

vauvan kotiintulo vaatteet on olleet hoitolaukussa jo pidemmän aikaa kaukalon sisällä,joten isin ei niitä tarvii kaukaa ainakaan ettiä sitten meidät hakee kotiin[:)]
 
Onko kaikki muut jo pakanneet oman sairaala kassin ?[8|]


Vauvan omat on mullaki olleet jo kauan kaukalon päällä valmiina, mutta en tiedä miksi se oman kassin pakkaaminen on niin saamatonta[:D] Oon mä paperille jo pakannu, mutta tuntuu olevan vaikia laittaa ne tavarat kassiin....
 
minä en oo vielä edes paperille pakannut [8|] selvillä on kyllä vauvan kotiintulovaatteet mutta siinäpä kaikki... pari viikkoa olen jo tuttien keittämistä suunnitellut mutta en ole sitäkään aikaiseksi saanut... vaikka eipä tässä varmaan kiirettä ole kun ei tuo Hermanni mitään merkkejä pois tulostakaan anna vaikka on jo laskeutunut ja kiinnittynyt... 
 
[:D] En oo minäkään vielä pakannu... [:D]

Vauvan vaatteet kyllä tiedän, mutta en ole edes niitä vielä pakannu... Koko ajan ajattelen, että kyllä mä kerkeen.
 
Hei muuten, kannattaa pakata useammat sukat mukaan, ei pelkästään kotiuttamispäivän sukkia. Kaikki kaverit ovat sanoneet, että ne sairaalan sukat on ihan hirveen tuntuisia ja niin venyneitä ettei millään pysy kunnolla jalassa.
 
[:)] kassi on ollut pakattuna jo melkosen tovin. mulla oli niin vaikee se alkuraskaus pitkälle 20+viikoille asti joten pakkasin jo silloin laukun kun pelkäsin kokoajan että mun olo vaan pahenee ja joudun sinne ennenaikojana... ja en halunnut että ukkeli niitä joutuu sitten ressissä ettimään.... ei siitä ois tullut mittään....[:D][;)]

samoja kamoja pitkälti ku muutkin on pakannut...
* omia vaatteita jotain rentoo lempihousuu, toppii ja hupparii jos alkaa ne sairaalan kuteet ahistamaan... sekä omat kotiutumisvaatteet joihin pääsyä ooooon niiiiin ooooottanut... toiveissa mahtua niihin...[8|][:-]
* alusvaatetta..
* sitteitä. (yöökk,, nyt jo kauhulla aattelen niitä ku oon siitä asti niitä inhonnut kun menkat alko teininä enkä oo niitä sen jälkeen käyttänyt.. mitä nyt pikkuhousunsuojia varsinki nyt raskaana....)
* vauvan kotiutumisvaatteet parillakin vaihtoehdolla (lähinnä mustaa ja valkoista tripaalikuviovaatetusta +iki ihana rokkistara pipo....sekä pitihän sitä ottaa vaaleanpunaista hellokittyä... jos alkaa hempeilyttämään...[;)][8|])
* omat kosmetiikat ja hygieniajutut.. mainittava kasvojen piristyssuihke joka on aivan ehdoton ja pakko olla mukana!!! sekä tietenki kasvoveet ja rasvat ja meikit( se ripsari ja valokynä sekä peitepuikko..)
* hiustenlaittohäkkyrät ku oon vähän neuroottinen näitten hiusten kaa..
* huulirasva
* harsoliinoja ipanalle
* kantoliina
* ipanalle rasvaa, tutti, tuttipullo jos sille tarvetta.. tiijä sitten.. vaippoja jne
* rintapumppu
* lukemista
* mp3 soitin
* kamera, laturi, toinen muistikortti JOS toiseen tulloo joku häikkä
* imetysliivit, suojia
* harja niin ipanalle ku ittelle.. toiveissa että ipanallakin ois samanmoinen musta pitkä tuuhee tukka ku mulla ku synnyin. hoitsut kuulema kilpaa sitä pistivät saparoille ja harjasivat......
hmm.. mitähän muuta mulla siellä on?? ei muista ennää..[8|]
 
Näin viime yönä unta että lähtö tuli ja kassi oli pakkaamatta. Siinä sitten miehen kanssa juostiin paniikissa ympäri asuntoa etsimässä kaikkea tarpeellista mitä pitää ottaa mukaan. Todellisuudessa kassi on ollut kasassa jo reilun viikon, mitä nyt muutamia pieniä juttuja puuttuu ja niitä heittelen mukaan aina kun mieleen tulee, mutta jo tuolla nykyisellä sisällöllä pärjäisi varmasti. Lähinnä voisi pakata vielä itselle mukaan jotain vaatetta, mutta kun tällä hetkellä sopivia vaatteita on niin vähän, ettei mikään jouda lojumaan jossain kassissa.. (tietysti voisin optimistisesti pakata jotain liian pieniä mukaan, mutta ehkä se ei kuitenkaan ole kovin hyvä idea..[:D] )
 
Pitäsköhän mun oikeesti pakata se kassi... mies ainakin tuumasi tuossa eilen, että mitä? etkö sä ole pakannut sitä vielä? [:D]
 
Mä oon sen jo kertaalleen pakannut, mutta kummasti kaikki alkkarit, sukat, paidat ym. on sieltä hävinny [:D] Tän talouden pyykinpesijä lähteny vissiin kesälomille...
 
no nyt vihdoin sain sen kassin pakattua... kuvittelin että mulle tulee vain vähän tavaraa mutta yllättävän täyteen sain tuon laukun kumminkin ahdettua.. [:)] ja kovasti ainakin itselle uskottelen että nyt on kaikki välttämätön pakattuna...

Vauvalle:
- 2 kpl tutteja
- kotiintulovaatteet (body, tumput, myssy, hihaton potkari ja pitkähihainen potkari --> varalta myös tuo pitkähihainen jos sattuu kylmä päivä)
- koi koi (eli siis sellainen harsoliina vai mikä se nyt onkaan)
- pari vaippaa
-turvakaukalo "pakattu" --> mies tuo sitten kun kotiin lähdetään

Itselle:
- neuvolakortti
-lompakko
-kamera + pattereita
- kännykän laturi
- shampoo + hoitoaine
- dödö
- hammasharja + -tahna
- perusrasvaa
- liivinsuojia
- alushousut ja sukat
- yösiteitä
- imetysliivit (jotka toivottavasti saan ostettua huomenna)
- meikit (epäilenpä että niille ei paljon käyttöä tule mutta onpa varalta mukana)

kotiin aion itse tulla samoilla vaatteilla millä synnärille lähden...
huomasin tuossa pakatessani että olen ehkä hieman neuroottinen vauvan juttujen puhtaudesta... kaikki vauvan vaatteet ym. mukaan tulevat vauvan tavarat (paitsi turvakaukalo) on nyt pakattu minigrip-pusseihin ettei vaan laukusta tai mistään pääse mitään likaa niihin..pelotan jo itseänikin [:D][:D][:D]
 
Takaisin
Top