Sairaalakassi

Hei hyvä idea et laittas ton listan kassiin valmiiks.:) Helppo sitte kerätä vaa kaikki sinne listan mukaa, ei varmaan oo ajatukset aivan kaikista selvimmät siinä vaiheessa ku synnyttään on lähdössä. Eikä oo miehenkää vaikee pakata sitä kassia jos ei ite pysty! emoticon

Täällä on taidettu tosta puhua jo monesti mut jotenki en tajunnu.. Oisko aivot pikkasen kutistunu tässä raskauden aikana..;)

Joo, jokainen tyylillään. En voisi koskaan lähteä matkallekaan ilman kunnon suunnittelua ja pakkaamista, kun taas toiset painelee reppu selässä äkkilähdöillä tuntemattomille seuduille. emoticon

Itsellä on inho sairaaloita kohtaan menneisyydestä johtuen, joten haluan ottaa ehdottomasti omat vaatteet mukaan ja yrittää "kotiutua" mahdollisimman hyvin. Ja vauvan haluan myöskin pukea omiin vaatteisiinsa, enkä sairaalaan valjuihin rytkyihin.. Hän on heti sitten oma yksilönsä eikä vain yksi muiden joukossa. Vaikka on tietty sitäkin. :D

Meidän kätilökin sanoi itse asiassa valmennuksessa hauskasti, että hän näkisi meidät kaikki mieluiten omissa vaatteissamme, ihmiset tuppaavat näyttämään sairailta sairaalan vaatteissa........

Eipä siellä lopulta (toivottavasti!!) olla edes kuin n. 2 vrk, joten pyykkiäkään ei ehdi kertyä liikaa. 

Jokainen todellakin tekee tyylillään. Itse rakastan listojen tekoa ja suunnittelen kaikkea hyvissä ajoin. Olen niin innoissani tästä vauvasta, että väkisinkin olen tehnyt kaikkeen liittyviä listoja. :)

Minäkin olen hirveä suunnittelija ja plänejä pitää olla valmiiksi aina hyvissä ajoin. Yleensä on jo kesän loputtua seuraavan kesän suunitelmat valmiina emoticon .

Mutta kun rupesin miettimään tuota sairaalakassijuttua, niin tulin vaan siihen tulokseen että noh, aika pitkälle sairaalan kamoilla mennään. Eli lähinnä omat hygienia/kaunistautumiskamat mukaan ja käsilaukku ja menoks emoticon

No siis apua.... Nyt mää menin ihan sekasin jo.

Kaivelin tuossa vauvan vaatekaappia ja arvelin että pakkaan vauvan kotiuttamistavarat valmiiks kun ostettiin tänään ihan uusi hoitolaukkukin emoticon

No, asiaan... Pakkaisinko mukaan 50 vai 56 vaatteet, vai molemmat? Jos otan pienemmän koon, niin sitten jätettävä ukolle kuitenkin valmis nippu varulta isompaa kokoa.. x)
Toppapuku vai kevyempi haalari?
Fleecevaatteet lisäksi jos otan sen kevyemmän toppapuvun vaan. Se äippäpakkauksen paksutoppis, niin vauvahan hukkuu siihen!!??
Otanko erikseen sukkia vai pakkaanko potkuhousuja... jne jne jne...
Piti ihan kesken pakkaamisen tulla istahtamaan koneelle ja miettiä että mitä sitä nyt oikeasti tarviaa ja mitä ei vauvan kotiin saamiseksi  emoticon

Meillä on vauvan kassi pakattuna ja odottelemassa turvakaukalossa.. vauvan kassi sisältää:
*56cm bodyn, housut ja melko pitkävartiset sukat
*Villahousut ja takin
*56-62cm kokoisen toppapuvun
*ne pikkutumput, jotka oli äitiyspakkauksessa, villasukat ja villatumput.
*kypärämyssy ja pipo
*Villapeitto varmuuden vuoksi (eihän sitä tiedä minkälaisissa pakkaslukemissa sitä kotiudutaan laitokselta ja JOS vaikka auto hyytyykin matkalle :D
Tutin pakkaamisen kans nyt vielä painiskelen :D

Pöyski: Äippäpakkauksen toppahaalari kieltämättä on iso :D (Olikohan se 74cm?) Mut siinä mun siskon lapsikin on kotiutunut pari vuotta sitten, eikä saanut kai kummoisempia traumoja :D Ihan normaalilta lapselta hän vaikuttaa ;)
Me ei ostettu kuin 56cm vaatteita ja sovittiin, et jos saadaankin tavattoman lyhyt vauva, niin käydään sit ostamassa niitä pienempiä vaatteita..

Mulla ois kans tarkoitus pakata vauvan kamat hoitolaukkuun. Olen itse myös pohtinut jotta otanko mukaan 50 vai 56 koon vaatteet. Yksi vaatekerta on kokoa 50 ja muutama sitten kokoa 56. Armottoman pieneltä näyttää nuo 50 koon housut ja body :)

Ajattelin, että pakkaan varmaan molemman koon vaatteet. Kun eivät juuri tilaa vie.

Eli

body+housut+sukat (50/56)
välihaalari (56)
Kypärämyssy+pipo+villasukat+tumput
toppapuku (56) ja puvun toppatumput ja sukat

+varmuuden vuoksi tosiaan peitto, jos kovat pakkaset.

+ja tutti+harso varmuueks

Mieluummin pakkaan vähän liikaa vaatetta vauvalle mukaan ja katson sitten sairaalassa mikä ylimääräistä kuin se, että pakkaset paukkuu ja liian vähän vaatetta mukana.

Äippäpaketin haalarista sen verran, että sitä saa tosi paljon pienennettyä kääntämällä hihan ja lahkeen suut. On ihan tarkoitettu käännettäväksi. Niistä tulee samalla tumput ja töppöset;) (tämän siksi, jos joku ei ole vielä huomannut, ja ei halua sijoittaa kalliiseen uuteen haalariin). Itse en tuota ollut tajunnut, ennenkuin isosisko vähän opasti;) Ja juu.. tuskin vauvalle traumoja noin hienon haalarin käytöstä tulee:)

Nyt on vauvan sairaalakassi/hoitolaukku pakattu.

Sis. 1 x harso
      2 x vaippa
      1 x body (50cm, tämä äitiyspakkauksesta)
      1 x puolipotkuhousut (50cm)
      1 x fleecehaalari (56cm)
      1 x Muumi-toppapussi (56-68cm)
      2 x pipo (en osannut valita kumpi)
      1 x kypärämyssy
      1 x ohuet tumput (bodyssa, haalarissa ja toppapussissa
            kääntyvät kädensuut/lahkeet)

Mukaan ehkä vielä tutti. Ihan varmuuden vuoksi.......
Saattaa myös olla, että lisään vielä mukaan yhden 56cm:n asun,
jos neiti ei vaikka ole ihan pienimmästä päästäemoticon

Omaa en vielä pakkaa, koska niin paljon jäisi pakkaamatta.
Olen muutenkin nopea ja tarkka lista löytyy jääkaapin ovestaemoticon

Aivan mahtavaa et ootte kirjottanu vauvan kotiin tulo jutuista tänne ko itseasiassa eilen mietin ja meinasin tulla kyseleen neuvoja ja sillai et mitä nyt sille oikee pakata :)

ja sofiaana, emmä tota ois tajunnu jos et ois kirjottanu et siitä haalarista saa ne lahkeet käännettyy, piti oikee heti mennä katteleen haalaria :D hahahaa

Takaisin