Sairaalakassi

hilppa86

Vauhtiin päässyt keskustelija
Rötkis jo herätteli marraskuun murmutuksissa keskustelua tästä, mutta aloitellaapa ihan oma ketju tätä varten niin ei huku nämä jutut tuonne yleisen keskustelun sekaan :)

Eli millaisella varustuksella meinaatte lähteä?

Ite olen jo miettiny laukun valmiiksi ja tein toissailtana listaa mitä sinne pitäs mahduttaa..

• neuvolakortti
  • kännykkä+laturi
  • kamera
  • päiväkirja
  • kirja/lehtiä
  • hammasharja+tahna
  • dödö
  • huulirasva, naamarasva
  • naamanpesuaineet
  • hiusharja
  • suklaata+salmiakkia
  • vauvalle kotiinlähtö vaatteet+toppavarustus
  • tissisuojuksia
  • vaihtovaatekerta itselle
  • omat sukat (sairaalansukat aika löröjä [:D])
  • korvatulpat

Nämä ainakin itellä tuli mieleen, vauvan kotiutumisvaatekertaa en ole vielä ihan varmuudella päättäny. Mulla taitaa olla 3 vaihtoehtoa
Ajattelin tuon kassin kasata itse. Mies ei kuitenkaan osaa tuoda niitä mitä oisin ite valkannu, joten parempi pakata etukäteen..  Jos sitä ei kiireessä muista mukaan ottaa,niin valmiiksi pakatun laukun osaa mieskin tuoda [:D]

Niin ja isyyspakkauksen pakkaan myös sairaalakassiin, josta sen sitten kaivan vauvan synnyttyä.

Mä oon funtsinut jo hetken tätä asiaa ja varsinkin, kun tuli tehtyä se yks sairaalareissu jo kipeiden suppareiden vuoksi, aattelin et oman sairaalakassin vois jo ihan hyvin pakata valmiiks..

Eli omaan sairaalakassiin oon suunnitellu ottavani:

* Neuvolakortti
* Shampoo ja suihkusaippua
* Hiusharja ja joku hajustamaton hiusmuotoilujuttu esim vaha tai liima.. (mulla on superlyhyt tukka, ja karseen näkönen jos sitä ei laita mitenkään.. kotiinlähdön koittaessa voi sit ainakin laittaa hiukset ok)
* Hammastahna ja harja
* Kännykän laturi ja kuulokkeet, et voin kuunnella kännykän soittimella radioo tai mp3.
* Kamera ja varapatterit
* Liivinsuojia.. Niitä ei ainakaan ksks ollut tarjota..
* Naamarasva, huulirasva, dödö
* Kirja
* Miehelle t-paita, sukat ja kalsarit + dödö (jos käykin niin, et mies ei pääse piipahtaan missään välissä kotosalla kun eestaas matkaa tulee melkein 100km.. ollaan sovittu et jos on sellanen tilanne, et mitään ei tapahdu niin voi mennä esim työkaverinsa luo tai työpaikalle suihkuun ja huiliin hetkeksi..Pääsee sit tarvittasessa noin 10minuutissa takas synnärille..)

Vauvan kassin pakkaan myöhemmin tonne turvakaukaloon ootteleen ja sinne aattelin pakata:
* Bodyn ja housut
* sukat ja tumput
* mummon kutoman villapuvun ja villasukat + tumput (jahka se sais sen valmiiks ennenku pieni syntyy [:D])
* toppapussi/toppahaalarin (meillä on sellanen 2in1)
* kypärähattu ja tavallinen pipa
* Tutti (varuiks jos pientä ottaa ohimoon toi melkein 50km:n automatka)

Aivan MAHTAVAA laittaa tämä tänne, KIITÄN!!!

Itse olen tullut asiaa ajatelleeksi, mutten ole vielä mitään saanut aikaiseksi. Haluan pakata sen hyvissä ajoin valmiiksi, siis ihan jo viikkoja ennen, paitsi tietty kännykkä+laturi jne. Mieluummin valmiina kuin viime tipassa, olen himopakkaaja matkalle lähtiessäkin...Ajattelin joulupukilta pyytää varta vasten jonkun kivan suuren kassin tähän tarkoitukseen...[;)]

Itselle:

* Neuvolakortti
* Imetysliivit
* Liivinsuojukset
* Reilusti kunnon yösiteitä jälkivuotoon (itse tykkään ohuemmista, sairaalasta saatavat ovat kai aika muhkeita..)
* Omat vaatteet (siellä oloon ja kotiinlähtöön)
* ks.ed. aamutossut, villasukat
* Meikit
* Dödö
* "Silmälaput" eli unimaski, helpottaa mulla kotonakin unensaantia.
* Kampa
* Suihkusaippua+shampoo+hoitoaine
* Hiusaineet+hiuslenkki+fööni
* Hammasharja- ja tahna
* Naamanpesuaineet ja voiteet
* Vartalovoide
* Käsivoide
* Huulirasva
* Lukemista
* Mp3
* Kamera+laturi+ylimääräinen muistikortti (!!)
* Kännykkä+laturi
* Juotavaa, myslipatukoita, lakua, pellavansiemeniä, kuivahedelmiä tms. (<-vatsa saattaa olla ummetuksella...)
* Lompakko (käteistä..)
* Ylimääräinen tyhjä kassi mahdollisia vauvan lahjoja varten

Vauvalle:

* Turvakaukalo kotiinlähdön taksimatkaa varten
* Lämpöpussi
* Kotiutumisvaatteet (body, huppari, puolipotkuhousut tai koko potkari, sukat, tumput, kypärämyssy, pipo)
* Vaippoja
* Mahdollisesti tutti

No huh. Täytyypä alkaa pakkaamaan..! [:D]

Hyvä Maiza kun mainitsit noi imetysliivit! [:D] En olis muistanut ollenkaan.. tai lähinnä mun täytys nyt muistaa käydä kysymässä liivikaupassa, et kauankohan mahdollisesti vielä menee aikaa ennen kun mun liivit saapuu! Tilasin yhteensä 4 liivit sovitukseen ja niissä on mennyt jo yli kuukaus [&:] Jos mitkään niistä ei oo hyvät, niin täytyy tilata lisää ja oottaa taas et ne saapuu ja ja ja.. KÄÄÄÄÄK[:-] [:D]
Ja villasukat! [:)] Olisin nekin unohtanut kokonaan!
Taidan kyllä muuten tyytyä sairaalan vetimiin, koska muuten tarviin jonkun matkalaukun jos ottaisin itelleni vielä olokuteet sairaalaan [:D]

Hyvä tää keskustelu, kassia olen jo itsekin miettinyt [:)]

Mites noi omat vaatteet, saako joka sairaalassa käyttää omia?

Varmaan kannattaa, Tipsi, selvittää omasta sairaalasta. Tää on ihan loistava aihe!!

Mitäpä sitä muuten yrittää ahtaa kaikkea yhteen kassiin, pakkaa itselle sairaalakassin ja toisen kassin vauvalle [:D] Kiitos rötkis.

samaa listaa mullakin jo entuudestaan, mulla vaan lisänä pitkät kalsarit itelle, täällä on niin pirunmoiset pakkaset kyllä talvisin ettei huvita ulos mennä ilman moisia [:D] Mä alottelin tänään pesemään vauvalle vaatteita, ja ajattelin sitten pakata vauvan kassin kunhan ovat kuivia kaikki. (Body, puolipotkarit, huppari+housut, sukat, välipuku ja toppapuku, ja tietty tumput, töppöset, kypärämyssy ja pipo.) 

Käyn päivittäin lukemassa juttujanne ja nyt on pakko laittaa viestiäkin. Esikoisen kanssa kun olin synnärillä en olisi pärjännyt ilman rintakumia, minkä olin pakannut itselleni mukaan. Maito nousi hyvin mutta nännini olivat alkuun niin lyhyet/matalat että pieni suu ei saanut rinnasta otetta.

Pikkukakkosta itsekkin odottelen rv.26 menossa, ihanaa kun pian pääsee taas pakkaamaan kassia ja lähtö sairaalaan lähestyy =)

Itse olin Hyvinkäällä ja heilläkin oli kumeja mutta kaikki olivat käytössä ja minulle tarjosivat vain tuttipullon kumiosaa. Mutta varmasti sairaalasta semmoisen saa jos sille on käyttöä [:)]

Mies on jo viimeisen kuukauden kysellyt, onko laukku jo pakattu [:)] No, nyt sitä vissiin pitäis pikkuhiljaa ruveta pakkailemaan. Otan mukaan oman ja mies tuo myöhemmin vauvalle pakatun. mies saa myös pakata omansa (karkkia yms. [:D] ). Kokoilen listaa myöhemmin. elisalle kiitos, otan rintakumin mukaan *kiittää ja kumartaa*

Täällä samoilla linjoilla Jenskulan kanssa. Esikoista odottaessa pakkailin laukun muistaakseni päivää ennen synnytystä, kun alkoi ensimmäiset merkit synnytyksestä ja niin varmaan nytkin.
Aika samalta kuulostaa tuo lista kuin muillakin, tosin taisi suurin osa tavaroista jäädä käyttämättä. Minulla myös oli kirja ja lehtiä, niihin en koskenutkaan. Samoin omat vaattteet aamutossuineen jäi käyttämättä. Oli niin helppo olla sairaalan kuteissa, ne oli tarpeeksi löysiä ja ei haitannut vaikka menivät likaiseksi esim. just maitoa tihkuvista rinnoista, kun sitten vaan heitti ne pyykkiin ja vaihtoi puhtaat. Eipä tarvinnut omia liata. Muutenkaan ei paljon stressannut se miltä näyttää ja aika paljon tuli huoneessa oltua... eli vasta lähtöpäivänä föönasin tukan ja laitoin vähän pakkelia naamaan.
Sairaalasta sain rintakumin, jolle minulla ei kyllä ollut käyttöä, mutta sain kokeilla. Samoin tutin sain vauvalle. Aika hyvin palvelu pelasi ja vähällä tavaramäärällä pärjäsi. Meillä oli sitten helppo, kun asutaan suht lähellä sairaalaa, niin mies toi minulle seuraavana päivänä esim. kannettavan tietsikan ja leffoja ja sitten lähtöpäivänä vauvan vaatteet ja kaukalon.

Sellainen unohtui edelliseen lisätä, että kannattaa pakata Lansinoh-rasvaa mukaan sairaalaan. Auttaa kipeisiin nänneihin. Eikä tarvi pyyhkiä pois ennen imetystä. Aivan loistava tuote!

http://www.lansinoh.fi/tuote.php?id=1

Mä pakkasin jo oman kassin melkein valmiiks [:)] Miestä moinen innokkuus nauratti ja se ehdottikin, et pakkaisinko parit jogurtit itelleni evääks kans jo valmiiks laukkuun mukaan [:D] Hyvähän toi laukku on olla valmiina! Oikeesti! Mä kun jouduin sen yhden reissun jo heittään aiemmin, eikä mulla mitään hammaspesuvehkeitä yms mukana ollut, niin ihan kiva et nyt on kamppeet valmiina yhdessä kassissa jos tulee kiire lähtö.. Kameralaukkuun laitan kyllä valmiiks täydet kertakäyttöparistot varuiks, jos ei ladattavissa ookkaan virtaa.. Se ja kännykän laturi onkin sit ainoita jotka mun veskasta enää uupuu.. Neuvolakortti kun kulkee mulla aina mukana muutenkin laukussa kuin laukussa.. Ai kun pakkaaminen on kivaa! [:)] Montakohan kertaa mä vielä puran ja pakkaan uudelleen...? [8|]

Minä oon miettinyt tämmöistä sisältöä omalle nyssykälle:

-Hammasharja&tahna
-Naamanpesuaineet+rasva
-Kampa
-Shampoo&Hoitoaine&suihkusaippua
-vartalorasva
-huulirasva
-Hiusvaha
-dödö

-villasukat
-imetysliivit

-neuvolakortti
-Känny + laturi + puhelimen kuulokkeet
-kamera + laturi
-lompakko

-Rennot Vaatteet kotiinlähtöpäivälle.!emoticon

Vauvelin kassi:

-tutti + tuttiketju
-pitkäh. body
-potkuhousut/sukkahousut
-tumput käsiin&jalkoihin
-Lämmin myssy
-villahousut+villatakki
-vaippa
-harso
-lämmin pieni peitto/viltti
-turvaistuin

nää pakkaan eri laukkuun ja saa sitte tuore isukki tuoda kun kotiinlähtö koittaa. emoticon

Tietysti pitää olla sitten Isukille syötävää kun lähtö koittaa:
Esim: -pillimehuja, hedelmiä, myslipatukoita, karkkia. suolapähkinöitä.. jos pakkais semmosen ylläri herkkukassin hänelle.. emoticon  ja jos sattuu, n että ollaan perhehuoneessa, niin tietenkin hänelle myös jotain vaihtovaatetta.. Ja kun ei kaukana sairaalasta asuta, niin hän voi piipahtaa hakemassa kotoa sitten helposti tarvitsemansa..:)

Semmosta täälläpäin!

Varmaan tars tosiaan ainakin kattoo taas kassi valmiiks mihin sitte pakkailee tavarat. Mutta en kyllä varmaan ihan vielä pakkaa kassia. Ehkä sitte joskus puolen kuun jälkeen tai jotain. Oon koko ajan jotenkin niin varma että ei tämäkään haluu syntyä ajoissa vaan menee yli ja käynnistellään ja kaikkee. No toivoa sopii...
Jos tällä kertaa kuitenkin muistais sen shampoon ja hoitoaineen ja suihkusaippuan. Niitä ainakin varmasti käyttää ja on mukava saada ittensä puhtaaks sitte kun jaksaa tai ylös pääsee synnytyksen jälkeen... Kattoo sitte mitä muuta keksii pakata mutta varmaan aika pitkälti samaa listaa mitä täällä monet on luetellu.

Tuli mieleen että oishan tuo kassi hyvä pakata näin etukäteen jo valmiiksi, mut entä sitte ku noita kaikkia kumminki tarvii vielä jatkuvasti? :o Ostatteko te muut sitten kaikki uudet hammasharjat sun muut vai pengotteko aina laukusta illoin aamuin? emoticon

Mä en montaa juttua keksi jotka voi paljoa aikasemmin pakata.. :) Voi olla kumminki vielä monta monituista viikkoa että lähtö tulee..
emoticon

öaljsd: Mä ostin uuden hammasharjan- ja tahnan, ei iso sijoitus..Ja shampooksi+hoitoaineeksi näytepussit (sattui olemaan) Isoja siteitä en taida tarvita ennen lähtöä, enkä liivinsuojiakaan. Jne. Lista on jääkaapin ovessa ja siitä on ny ylivedetty ne asiat, jotka olen jo pakannut. Muut sitten lähdön hetkinä ja miehen mukana jos jotain jää. (jos ja KUN päästään Kättärille kilsan päähän, miehehn on helppo käydä kotona)
emoticon
Nää hymiöt, öks.

Nää listat on aika huvittavat, mutta jokainen tyylillään. Näytin siskolle, joka on synnyttänyt 2 tyttöä. Hän mietti ottiko hän mukaan yhtään mitään :) Itse ajattelin selvitä pienellä kamavuorella

- känny+laturi

- Kamera

- henk.koht. hygienia kamat sis hiuksenlaittokamat + meikit

- liivinsuojukset

- skumppapullo

- miehelle jotain voileipää tms.

Käsilaukussa on sitten normaalisti muut tarvittavat kuten neuvolakortti ja huulirasva. Kotiinmenovaatteet saa mies tuoda sitten erikseen ja vauvan kamat samoin.

Ajattelin käyttää naistenkliniikan kamoja koska ei huvita alkaa vauva-arki kauheella pyykkikasalla. Plus että olen kuullut että noi verkkoalushousut + liivit on tosi hyviä kun ei purista mistään.

Jenni74, joo sairaalan vaatteissa on hyvä olla... Minun tuli jopa lähdettyä kotiin sairaalan alushousuissa, kun ei tehnyt mieli omia "kireitä" pikkareita laittaa, hih! Ainoat huonot on ne putkisukat kun ne ei tahdo pysyä jalassa.

Vauvallakin sairaalan kuteet viimeseen asti ja sairaalan vaippoja tais myös lähtee muutamat mukaan. Samoin niitä paksuja siteitä. Kaikki hyöty irti vaanemoticon!

Takaisin