Sairaalakassi

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Joko olette pakanneet synnärille valmiiksi kassin? Mitä pakkaatte mukaan?
 
Pakattu on sekä itselle että vauvalle :dummy: Toisen kohdalla osasi jo paremmin miettiä tarvittavat kamat mukaan. Kuten kuulosuojaimet! Tätä en tajunnut esikoisen kohdalla kuin vasta väsyneenä sairaalassa kun oma vauva ja itse halusi nukkua, mutta muiden huusivat yöllä suoraa huutoa.

-Peruspussi hygieniatuotteita (pesuaineet, hoitoaineet, dödöt jne)
-kampa, pinni&ponkkari
-prodejuomaa & -patukoita, juomapullo
-suklaata
- omat sukat (ihan ehdottomasti, sairaalan onesize-putkisukat ihan kamalia jalassa), tukevia alushousuja, olov&univaatteet ja kotiintulovaatteet
- kuulosuojaimet
- laturit ja ripsarit sitten just ennen lähtöä kassiin

Vauvalle kotiutumisvatteet ja pari vaippaa
 
Pakattu on koska suppareita niin paljon että saattaa tulla etuajassa, jolloin voi tulla kiire lähteä eikä siinä sitten ehdi pakata.

Mukaan tulee perus hygienia tarpeet (shampoo, hoitoaine, kasvojen pesuaineet ja rasvat, hammastahnat ja tahnat).
Taatelipatukoita ja vesipullo.
Alusvaatteet+sukat, oloasu ja kotiinlähtö asu.
Vauvan vaatteet ja parit vaipat.
Laturi ja miehelle joku pelilaitteista viihdykkeeksi.
Miehelle jotain omaa naposteltavaa ja jotain varavaatteita jos onnistutaan saamaan perhehuone.

Kaikki mahtui yhteen reppuun kun ei jakseta raahata tavaraa mukana kassikaupalla. Mies voi aina hakea kotoa jos jotain välttämätöntä puuttuisi.
 
Pakattu on sekä itselle että vauvalle :dummy: Toisen kohdalla osasi jo paremmin miettiä tarvittavat kamat mukaan. Kuten kuulosuojaimet! Tätä en tajunnut esikoisen kohdalla kuin vasta väsyneenä sairaalassa kun oma vauva ja itse halusi nukkua, mutta muiden huusivat yöllä suoraa huutoa.

-Peruspussi hygieniatuotteita (pesuaineet, hoitoaineet, dödöt jne)
-kampa, pinni&ponkkari
-prodejuomaa & -patukoita, juomapullo
-suklaata
- omat sukat (ihan ehdottomasti, sairaalan onesize-putkisukat ihan kamalia jalassa), tukevia alushousuja, olov&univaatteet ja kotiintulovaatteet
- kuulosuojaimet
- laturit ja ripsarit sitten just ennen lähtöä kassiin

Vauvalle kotiutumisvatteet ja pari vaippaa


Kuulosuojaimet on loistava vinkki. Tulen pakkaamaan myös ne mukaan.
 
Eikö sairaalassa saa edes vaippoja? :bored: täytyy kyllä itsekin pakata, ei ehkä vielä, mutta helmikuussa vaikka.

Mä oon siellä varmaan ilman mitään tarvikkeita kun ekat supistukset alkaa niin unohtuu varmasti kaikki :nailbiting:

Tosin sairaalaan reilu 10 km, että kaipa se mies tuo sinne mitä pyydetään..
 
Eikö sairaalassa saa edes vaippoja? :bored: täytyy kyllä itsekin pakata, ei ehkä vielä, mutta helmikuussa vaikka.

Mä oon siellä varmaan ilman mitään tarvikkeita kun ekat supistukset alkaa niin unohtuu varmasti kaikki :nailbiting:



Tosin sairaalaan reilu 10 km, että kaipa se mies tuo sinne mitä pyydetään..

Kyllä siellä on vauvalle vaatetta ja vaippoja, äidillekin periaatteessa kaikkea, jos haluaa sairaalavaatteita käyttää. Kotiutumisvaatteet vauvalle ja itselle ja omat hygieniatarvikkeet ja imetysliivit ja tietty kännykkä, laturi ja sen sellaista ajattelin itse ottaa mukaan. Tuskin pakkailen etukäteen sen kummemmin, mies voi tuoda jos jotain puuttuu, kun kumminkin on isompien lasten kanssa kotona illat ja yöt.
 
Sairaalasta saa kaiken, vaipat siteet jne. Esikoisen synnytin oys:ssa, niin ei tarvinnu itellä olla muuta, kuin perus shampoot tms mukana. Toki on sairaaloissa se yleispesuaine, mutta minulle se ei passaa.

Paras mitä sairaalasta sai oli niitten verkkoalkkarien lisäksi jääsiteet :p

Vielä ei oo kassi pakattuna, mutta varmaan tässä kohtapuoliin voisi alkaa runkoa kasaamaan, kun meilläkin voi olla ihan hyvin lähtö jo helmikuun puolenvälin tienoilla :wideyed:
 
Mun oli tarkoitus pakata kassi vasta siinä vaiheessa kun lähtö tulee. Mutta nyt ku luen näitä teidän viestejä, ni ehkä Mäki pakkaan jo ennakkoon :D
 
Olen laittanut hygieniatarvikkeet ja vauvan sairaala/kotiutumisvaatteet valmiiksi eli pikku hiljaa pakkailen sen verran kun voi. Täytyy myös kirjoitella listaa, mitä täytyy heittää lopuksi laukkuun, ettei unohdu.
Mulla on mm. erilaisia siteitä, koska käytän niitä kotimatkalla mieluummin, kuin sairaalan omia.
Otan tosiaan myös vauvalle vaatteita, käytän ennemmin niitä, kuin sairaalan.
Aion ottaa myös lääkkeitä mukaan, en enää luota siihen että sairaalasta saisi niitä mitä tarvitsee, kuten migreenilääkkeitä (imetti tai ei).
 
Olen laittanut hygieniatarvikkeet ja vauvan sairaala/kotiutumisvaatteet valmiiksi eli pikku hiljaa pakkailen sen verran kun voi. Täytyy myös kirjoitella listaa, mitä täytyy heittää lopuksi laukkuun, ettei unohdu.
Mulla on mm. erilaisia siteitä, koska käytän niitä kotimatkalla mieluummin, kuin sairaalan omia.
Otan tosiaan myös vauvalle vaatteita, käytän ennemmin niitä, kuin sairaalan.
Aion ottaa myös lääkkeitä mukaan, en enää luota siihen että sairaalasta saisi niitä mitä tarvitsee, kuten migreenilääkkeitä (imetti tai ei).

Apua, eivätkö anna anna kipulääkettä tarvittaessa? Mulla on kans voimakkaaseen päänsärkyyn lääkesatsit, täytyy ottaa varuilta mukaan.
 
Mä olen saanut säännölliset lääkkeet mutta lääkkeet, jotka menee tarvittaessa tai tulisi aloittaa heti synnytyksen jälkeen on olleet ongelma. Samoiten tarvitsen magnesiumia ja sitä tuskin sairaalasta saan. Esim. migreenin kohtauslääkettä ei ollut sairaalassa, jotain lääkettä annettiin vain pienin annos ja jostain piti soittaa jopa omalle lääkärille (siis sairaalasta). Ja tämä kokemus koskee yleensäkin sairaalassaoloaikaa, ei vain synnytyksen jälkeistä...
Pelkään myös vähän sitä, saanko tarpeeksi kipulääkettä; sektio tulossa ja olen kuullut kauhutarinoita lääkkeiden pihtaamisesta.
Toivottavasti en nyt hirveästi aiheuttanut itse stressiä mutta oma kokemus vaan on se, että paras ottaa varmuudeksi omat lääkkeet mukaan. Tokikaan mitään kovia kipulääkkeitä en edes omista.
 
Mä olen saanut säännölliset lääkkeet mutta lääkkeet, jotka menee tarvittaessa tai tulisi aloittaa heti synnytyksen jälkeen on olleet ongelma. Samoiten tarvitsen magnesiumia ja sitä tuskin sairaalasta saan. Esim. migreenin kohtauslääkettä ei ollut sairaalassa, jotain lääkettä annettiin vain pienin annos ja jostain piti soittaa jopa omalle lääkärille (siis sairaalasta). Ja tämä kokemus koskee yleensäkin sairaalassaoloaikaa, ei vain synnytyksen jälkeistä...
Pelkään myös vähän sitä, saanko tarpeeksi kipulääkettä; sektio tulossa ja olen kuullut kauhutarinoita lääkkeiden pihtaamisesta.
Toivottavasti en nyt hirveästi aiheuttanut itse stressiä mutta oma kokemus vaan on se, että paras ottaa varmuudeksi omat lääkkeet mukaan. Tokikaan mitään kovia kipulääkkeitä en edes omista.
Hui, luulisi ettei sektiossa pihistellä lääkkeissä. Mutta joo, ymmärrän täysin pelkosi - mun esikoisen synnytyksessä oli tätä pihiyspolitiikkaa ja lopulta olin viimeiset 2h ilokaasun ja kaurapussin varassa. Sattui ihan järkkypaljon, varsinkin kun repesin suht ilkeesti.
 
Hui, luulisi ettei sektiossa pihistellä lääkkeissä. Mutta joo, ymmärrän täysin pelkosi - mun esikoisen synnytyksessä oli tätä pihiyspolitiikkaa ja lopulta olin viimeiset 2h ilokaasun ja kaurapussin varassa. Sattui ihan järkkypaljon, varsinkin kun repesin suht ilkeesti.
Voi ei! Mun kokemukseni mukaan alatie (itsellä päätyi sektioon) sattuu vieläpä tuhat kertaa enemmän, kuin sektiokivut....
 
Voi sairaalakassi :chicken: oon koko viikon yrittäny alkaa pakkaan sitä ja miettiin mitä otan mukaan mut sit vaan tulee sellanen fiilis no teen sen huomenna :confused005 kaikkea muuta kyllä sit hääränny, esim. Siivousta, vauvan huoneen tapetointia, pullojen ja tuttien pesu ja keittäminen, pyykkäystä, tiskaamista mutta se sairaalakassi niin ei, tätä menoa se on pakkaamatta vielä h-hetkellä :meh:
 
Mä lisäsin pussiini vielä kuumavesipullon, kun muistin miten kätevä se on menkkakivuissakin. Ne sairaalan kaurapussit ei toimi niin hyvin kuin kuumis. Joo ja sellaista imettävää luumumössöä pakkasin myös, että sais vähän helpommin alakerran toimimaan.
 
Olin itse nyt yön tarkkailussa ja se hyvä puoli siinä, että kerkesi pohtia, mitä oikeasti tarvitsee. Kiirelähtö tuli, joten eniten ikävä oli hiusharjaa päivän reissulla. Myös omat villasukat olisi olleet ihanat.
 
Takaisin
Top