Sairaalakassi

Panda-da

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Helmimammat 2017
Helmikuun äidit 2019
Joko malttamattomimmat ovat alkaneet pakkauspuuhiin? :grin Mitä meinaatte ottaa sairaalaan mukaan?

Mä oon alkanut tekemään listaa sairaalakassin sisällöstä. Tiedän jo, että ollaan sitten vauvan kanssa sairaalassa useampi yö ja ryhmähuoneessa, ja myös todennäköinen käynnistys (joka voi kestää päiviä) vaikuttaa kassin sisältöön. Vaikka toki mies pääsee vierailemaan sairaalassa päivisin ja voi tuoda puuttuvia juttuja, mutta mä tykkään varautua kaikkeen ja siksi oonkin ottamassa puoli huushollia mukaan :hilarious:

Tässä mun lista:
- Crocsit
- Vesipullo/pillipullo
- Imetysliivit ja paita
- Sukkia ja villasukat
- Maidonkerääjät ja rintakumi
- Tutti
- Bepanthen-voidetta
- Tabletti
- Laturi
- Liivinsuojia (kertis)
- Harso
- Shampoo, hoitoaine ym, dödö
- Korvatulpat + unimaski
- Vauvalle pehmolelu
- Kuulokkeet
- Kurkkupastilleja ja kosteuttava nenäsuihke
- Käsirasvaa/vartalovoide
- Lääkkeet
- Hiusharja ja pompula
- Esikoiselle joku lahja vauvalle

Ja sitten kun mies tulee hakemaan meitä kotiin sairaalasta, ottaa kotoa mukaan turvakaukalon, vauvan kotiutumisasun ja mulle mukavat vaatteet. Ja uimarenkaan! :grin

Ainiin, paljon evästä! Pillimehuja, lakuja, suklaata, proteiinipatukoita, minisalameja, kuivattuja luumuja (kakka), appelsiineja... :p Ja heti kun napanuora on katkaistu, tilaan lähimmästä paikasta foodoran kautta järjettömän läjän sushia!! :Heartpink
 
Muokattu viimeksi:
Me päästään miehen ja vauvan kaa perhehuoneeseen kahdeksi yöksi. Vauvan kamat ja eväitä on jo pakattu, mun kamat osittain. Miehenkin pitäis pakata ittelleen jotain mukaan
 
En ole yhtään miettinyt vielä... Jos päästään Jorviin/Espoon sairaalaan niin siellä on automaattisesti perhehuone, jos taas joudutaan Naikkarille niin todennäköisesti on ryhmähuone..
Viimeksi lääkäri sanoi, että jos vuotoa niin Naikkarille. Mutt nyt riittäisi kyllä jo viikot Jorviin. Täytyy kysyä ens viikolla lääkäriltä mihin nyt mentäis.
Itse himoitsen jäätelöä... Sanoinkin miehelle, että kun tämä on ulkona saa käydä ostamassa mulle iiiiiiison jäätelön jostain.
 
Panda-da itse himoitsen kanssa tota sushia:hungry:
Muuten en ole vielä sairaalakassin pakkaamista ajatellut. Parin viikon päästä sitten :)
 
Mäkin himoitsen sushia ja lakuja. :couchpotato: Viimeksi en tainnut pakata eväitä mukaan ollenkaan. Mies toi suklaata, mutta ei maistunut sektion jälkeen. Nyt oon ostanut minikoon kotiutumisvaatteet vauvalle, kun viimeksi esikoinen hukkui 56:siin. Itselle mukaan jotain väljää ja sekä lämmintä, että kevyttä vaatetta sairaalaan.
 
Minäkin pakkaan mukaan lakuja :p ja esikoisesta viisastuneena pattereita TENS-laitteeseen synnytystä varten :grin
 
Minä aion ottaa pussin Pandan lakumix chocoja :grin Ihan lemppareita ja varmaan syön koko pussin alta aikayksikön. Sitten olen suunnitellut ottavani mukaan omat hygieniavälineet, villasukat, ehkä jonkun lehden luettavaksi, pillimehuja, juomapullon, korvatulpat... Mitään ei kyllä vielä ole pakattu.
 
Hmmmm.... Lakut vois myös pitää vatsan toiminnassa... Listalle!!!
 
Suolaista salmiakkia.
Laturi.
Joku neuletyö.
Kuulokkeet.
Kantoliina.
Itselle kotiutumisvaatteet.
Hammasharja ja muut hygieniajutut.
 
Vauvelin kassi on jo pakattu, mukaanlukien ihanan pehmeä merinovillainen viltti :)

Mutta nyt tuli täysi blackout, että mitä itselle mukaan... Taisin viimeksi oleilla vain sairaalan vaatteissa. Tyhmä kysymys, mutta saako siellä edes pitää omia vaatteita? Taisin olla liiveittäkin viimeksi, eli pelkät kotiutumisvaatteet oli itselle mukana. Etsinnässä on vielä joku täydellisen mukava ja sopiva imetyspaita/tunika, jonka voisi ottaa mukaan, jos vain sellaisen löydän. Ostin jo imetysliivit, mutta ei nekään nyt täydelliset ole, mutta piti jotkut edes saada. Mistä olette löytäneet omanne? Missä olisi hyvä valikoima? En viitsi liivejä tilata netistä, joten kivijalkaliikkeestä pääkaupunkiseudulta pitäisi löytää. Ostin omani Bebesistä, mutta pienemmälle rintavarustukselle ei ollut paljon vaihtoehtoja.

Ostatteko sisaruksille jonkun pienen lahjan tms. vierailua varten? Ei tullut itselle mieleen, kunnes eilen luin jostain, että kiva olisi muistaa esikoista jollain pienellä lahjalla. Ja oletteko kuulleet vierailukielloista influenssa-aikana? Miten yleisiä tuollaiset kiellot on? Viime vuonna kuulemma Jorvissa oli vierailukielto maaliskuussa.

Alkaa viimehetken paniikki iskemään. :grin
 
Takaisin
Top