Sairaalakassi

Sairaalakassin pakkaus olisi tämän viikon tehtävälistalla kun tosiaan lääkäri sanoi että lähtö voi tulla mikä hetki vaan..

Tässä hieman mitä itse ajattelin sinne pakkailla:

-laturi
-hygieenia tuotteet (hiustenpesu aineet, dödö, bephanten, intiimi pyyhkeet, vartalorasva, harja)
-imetysliivit
-paljon liivinsuojia
-kuulokkeet
-vaatteet itselleni ja vauvalle
-naposteltavaa ja trippi mehuja
-pikkuhousuihin siteitä
-kirja
-neuvola kortti
-croxit
- iPadi
 
Haluaisin lähteä kotiin sairaalasta mahdollisimman pian,mutta koskaan ei tiedä kauan siellä joutuu olemaan :)

Listalla tällä hetkellä:
Karkki
Liivit/suojat
Omat ja vauvan vaatteet
Tutti
Ipad, laturi
Siteitä
Neuvolakortti
Hammasharja!
 
Musta hyvä neuvo oli kans, että miehelle/ tukihenkilölle sisäkengät :) Eipähän tartte sit sukkahien kanssa tuskastella :D ja eväitä toki riippuen mimmonen mahollisuus on ruokailla lähistöllä, meillä ei osastolta mies saa ainakaan kun kahvia ja kanttiini taitaa olla parahiksi remontissa.
 
Tällä hetkellä mun sairaalakassin sisältö:

-pari vaippaa
- kosteuspyyhkeitä
- harso
- liivinsuojia
- tutteja
- rintakumit
- maidonkerääjä
- nännivoide
- kempparikamat (harja, hharja, tahna ja hiuspompulat)
- itselle: olohousut, imetysliivit, imetyspaita ja sukat
- proteiinipatukoita
- mehukeittoa
- lakuja & salmiakkia & kismet :p
- vauvalle: body, potkuhousut ja hattu
- tietenkin neuvolakortti, puhelin & laturi mukaan kun lähtö tulee

Siinä taisi olla kaikki :) Kantoliinaa vielä harkitsen, mutta mieskin voi sit tuoda sen jälkeenpäin..
 
Mie aattelin pakata "kaksi sairaalakassia". Eli toisen otan mukaan kun lähden synnyttämään ja sieltä tulee löytymään:
Hygienia vermeet
Neuvolakortti
Puhelin+laturi
Karkkia/suklaata
Pientä välipalaa itelle ja miehelle
Vesipullo

Ja toiseen kassiin, jonka mies tuo turvakaukalon kanssa mua ja vauvaa hakiessa, pakkaan:
Kotiutumisvaatteet itelle
Kotiutumisvaatteet vauvalle
Harso, viltti +muuta vauvakamaa jota hoitolaukussakin tulisi olemaan

Luotan siihen ett sairaalasta löytyy hätävarana kaikkea mitä tarvii ja sairaalasta kehotettiin ottamaan mukaan mahdollisimman vähän tavaraa koska niille ei ole säilytystilaa, joten aika suppeella varustuksella mennään varuiksi ja mies tuokoon sitten lisää jos tarvis :)

Noita imetysliivejä oon miettiny ett uskaltaako jo raskausaikana ostaa liivit? Onko ne pakko olla synnärillä jo mukana? :D
Miulla alkuraskaudessa turpos rinnat 2 kuppikokoa, mutta palautuivat ekan kolmanneksen lopussa normaaleiksi. Pelkään ett synnytys ja maidonnousu saa samanlaisen tapahtuman aikaiseksi jos ostan nyt sopivat imetysliivit. Ja jos ostan isommat, ni rinnat todennäkösesti ei turpoo yhtään eikä maitokaan nouse... Apua? :D
 
Tuntuu kun näin kirjoittaa että paljon tavaraa, mut ihan hyvin mahtuu tuohon laukkuun lisääkin :)

Mulla on esikoisesta vanhoja imetysliivejä eli samoilla mennään vaikka rinnat onkin nyt vähän isommat kuin silloin :D Voihan sitä ostaa ennakkoon jotkut halppisliivit ja sitten panostaa parempiin kun tietää vähän rinnan koon. Itse ainakin tykkäsin hm tuettomista liiveistä joita myytiin 2kpl pakkauksessa ja niillä oli ihan hyvä nukkuakin :) ja ei tosiaan tarvitse olla liivejä osastolla, hyvin pärjää ilmankin!
 
Minä en ainakaan olisi osannut olla osastolla ilman imetysliivejä sillä kaarituelliset rintsikat olisi painaneet ja ilman liivinsuojuksia rinnat valuttivat maitoa niin paljon, että paidassa oli märät läntit. Mä ostin Kappahlista just sellaiset halvat imetysliivit, joita myytiin kahden kappaleen paketissa ja hintaa n. 30e. Otin koon joka tuntuu nyt hyvältä, mutta silti joustaa kun maito nousee rintoihin.
 
Muokattu viimeksi:
Tällä hetkellä mun sairaalakassin sisältö:

-pari vaippaa
- kosteuspyyhkeitä
- harso
- liivinsuojia
- tutteja
- rintakumit
- maidonkerääjä
- nännivoide
- kempparikamat (harja, hharja, tahna ja hiuspompulat)
- itselle: olohousut, imetysliivit, imetyspaita ja sukat
- proteiinipatukoita
- mehukeittoa
- lakuja & salmiakkia & kismet :p
- vauvalle: body, potkuhousut ja hattu
- tietenkin neuvolakortti, puhelin & laturi mukaan kun lähtö tulee

Siinä taisi olla kaikki :) Kantoliinaa vielä harkitsen, mutta mieskin voi sit tuoda sen jälkeenpäin..

Mä ajattelin olla niin pahis, et pyydän taas synnäriltä Lansinohia. Viimeksi sai sellasen lääkekupillisen kannen kanssa niin siitä riitti koko esikoisen vauva-ajalle :D
 
Muakin vaivannu tuo liiviongelma, mutta hyviä vinkkejä tuli :) Mulla on jo puolivälistä asti tissit vuotanu sillon tällön niin voipi olla, että synnärillä ei ilman liivejä ja suojia pärjää :D

Äippäpakkauksessahan tuli joku nännivoide, ja sain just tota Lansinoh- merkkistä voidetta babyshower-lahjojen joukossa :)
 
Sairaalastahan saa semmoset verkkoliivit, tai sai ainakin kaksi vuotta sitten kun esikoinen syntyi. Eli välttämättä ne imetysliivit ei oo pakolliset, ne voi käydä sitten ostamassa kun kotiutuu vauvan kanssa :)
 
Täällä pakattu kaksi kassia. Vauvan kotiutumista varten valmiina oma kassi, kaukalon kanssa valmiina. Oma sairaalakassi alustavasti pakattu, mutta kun paljon on joka päivä tarvittavaa tavaraa niin tein miehelle listan mitä pitää vielä lisätä jos tuleekin kiireinen lähtö tai jos en vain itse muista niitä lisätä kassiin.
 
Mulle ei kassiin paljon tule tavaraa kun toivon mukaan ei tarvi kauan sairaalassa olla tarkkailtavana. Kolmannen kanssa ei vissiin montaa päivää enää tarvi olla... Kunhan vaan kaikki sujuu hyvin! Itelle vaatteita ja pesuvälineet ja vauvalle vaatteet ja joku viltti. Ehkä joku kirja..
 
En ole vielä pakannut, mutta kun toinen kyseessä niin ei sitä enää stressaa. Mitä ei ole mukana, ehtii mies hakea kotoa tai kaupasta. Tässä tärkeimmät:

- puhelin ja iPad + laturit kommunikointia ja kuvia varten
- mukavat vaatteet itselle ja imetysliivit
- vauvan kotiinlähtövaatteet ja unilelu (näitä on ihana katsella kuvista ja muistella miten pieni hän oli vaikka leluun verrattuna)
- hygieniatuotteet, fressinä sitä itsekin haluaa kotiin lähteä :)
 
Meillä myös 2 kassia pakattuna. Vauvalle on muutama kerta kotiutumisvaatteita ja pieni peitto. Kotiutumispäivän säästä kun ei vielä tiedä ja pitää olla muutama vaihtoehto, jos ei värit sittenkään miellytä :grin
Toiseen sairaalakassiin pakkasin:
- Hygieeniatarvikkeet + meikit (meikit kyllä saattaa olla turhaan matkassa)
- Ipad, puhelin ja kamera + niiden laturit
- Itselleen mukavat vaatteet ja muutamat imetysliivit
- muutaman pillimehun ja ruisnachoja
- Neuvolakortti ja vauvakirja

Arvon vielä, ottaisiko vauvalle tutin matkaan, kun jossain puhetta, että ei olisi hyvä antaa vastasyntyneelle...

Jotain saattaa vielä viimehetkellä laukkuun tulla pakattua, mutta näillä mennään tällä hetkellä :p
 
Takaisin
Top