Sairaalakassi

Mulla on löytyy kassista:
-Hammasharja+tahna,
-Shampoo, hoitoaine, deodorantti
- parit meikit, rasvat, hiusharja
-meikinpuhdistusliinat
-pillimehuja, vesipullo
-pähkinöitä, kuivattujahedelmiä, hedelmä/pähkinä raakapatukoita.
-vauvan kotiintulo vaatteet koossa 50+56
-vauvan viltti
-kantoliina
-omat kotiintulo vaatteet ja parit imetysliivit
- liivinsuojia, parit vaipat vauvalle
-puhelimen laturi ja kuulokkeet
-äitiyskortti

Itse oon menossa TYKS iin synnyttämään. Oon kuullut ettei sieltä saa mitään sisäkenkiä enää? Onko jollain kokemusta? En oo ite ainakaan pakannut mitään sisäkenkiä.
 
Vielä pakkaamatta:

Neuvolakortti
Kelakortti
Laturi
Villasukat
Sukkia
Suklaata
Pesuaineet
Rasvaa
Harja
Hammasharja ja tahna

Mulla pakattuna jo:

Pompuloita
Tissisuojus lappuja
Nännivoide
särkylääkkeitä
Tutti
Omat kotiutumisvaatteet:
College housut
Löysä paita
Alushousut
Eväitä miehelle

Vauvan kotiutumisvaatteet koko 50&56
Body
Potkuhousut
Sukat ja tumput
Pipo ja myssyjä
Kaukalopussi
Harsoja koiralle vietäväksi

Siinä varmaan suurimmat :)
Tuleeko jollain jotain mieleen mitä multa puuttuu? :)
 
Mulla on pakattuna itelle
allergialista
huulirasva
dödö
hammasharja ja -tahna
kotiutumisvaatteet
sukkia (tavallisia ja villasukat)
liivinsuojukset
imetysliivit
siteitä

Vielä puuttuu (koska tarviin niitä tai en oo hankkinu)
verensokerin mittausvälineet ja inskat
puhelimen laturi
sudokuja tms. tekemistä
herkut
muut eväät (jos on pahaa sairaalaruokaa + miehelle jtn)
hiusharja
ponnareita
neuvolakortti
kelakortti (tosin kulkee kyllä lompakossa mukana)

olikohan viel jtn... Hmmm

Vauvalle oon pakannu kaukaloon vaatteet (body, puolipotkarit, yöpukuhaalari (jota voi käyttää välivaatteena), sukat, tumput, pipo, nallehaalari, kaukalopussi) ja ite tekemäni pikku peiton ja unipupun.
 
Mimmulihlla näky olevan särkylääkkeet tuolla listalla, siis pitääkö omat särkylääkkeet olla mukana? Eikös sairaalasta saa vaan pyytämällä särkylääkettä?
 
Saa särkylääkkettä ja luulen et mieluummin "kontrolloivat" siellä ollessa mitä lääkkeitä menee, voi olla, että eivät niin tykkää jos siellä omia lääkkeitä napsii :D tietty vitamiinit, rautavalmisteet ja esim jos on joku mielialalääkitys tms on asia erikseen. :)
 
Mä otan allergialääkkeen mukaan. Niillä varmaan on mutten ota riskiä ku sitä kuitenki syötävä joka päivä. Varmaan vitamiinit otan kans mukaan. Kylmägeeli mulla onki aina laukus :)
 
Mä oon vaan kuullu ettei kaikista sairaaloista saa niin paljon särkylääkkeitä välttämättä kuin tartteis ja sitten joutuu kivuissa kärvistelemään. Ei sekään sitte kivaa oo niin varmuudeks pakkasin mukaan :)
 
Ei ainakaa kannata popsia omia ja sairaalan lääkkeitä yhtä aikaa.. eiköhä ne sairaalas anna niitä särky/kipulääkkeitä mitä saa antaa ja sen verta mitä määrätään.
 
Synnytyksen jälkeen ei vissiin voi oikeen muuta kipulääkkettä ottaa ku panadolia (en muista saiko Buranaa) varsinki jos imettää ja ainaki parasetamoli-valmisteissa raja on 3 g/pv, et sit jos toi tulee täyteen nii en kyllä menis omista lääkkeistä ottamaan ylimääräisiä lääkkeitä. Kyl ne sit jotain muuta keksii jos ei tuo määrä riitä. Mut kyl niiden täytyy tietää paljonko on mitäkin lääkettä menny et ei tuu yliannostuksia.
 
Mä sain Buranaa synnytyksen jälkeen päänsärkyyn. Eli ei ainakaan normaalin synnytyksen jälkeen taida sillä olla rajoitusta.
 
Mä kanssa sain Panadol+Burana yhdistelmää synnytyksen jälkeen, ei käsittääkseni oo Buranassa rajotuksia imetyksen takia enää. Raskausaikana vaan...
 
Niin sen täytyy olla, yli 3 vuotta on jo edellisestä synnytyksestä nii ei muista enää :D
 
Mä sain vaikka ja mitä lääkkeitä sairaalassa kun esikoista imetin niin oli todella kivuliaat kohdunsupistukset, eikä meinannu sen kärvistelyn takia oikeen maitoakaan tulla. Kuopuksesta oli sama juttu, mutta päätin kestää pienemmällä lääkemäärällä. Supistelut onneksi loppui 2 päivää synnytyksestä.
 
Täytyypä muistaa pakata sairaalakassiin vielä toinenkin harso, jonka mies saa tuoda sitten etukäteen koirille. Mielenkiinnolla odotan kyllä kotiutumista etenkin tuon nuoremman möhköfantin suhteen. :) Kiltti se on kuin mikäkin, mutta niin innoissaan uusista asioista, että tutustumaan aina pitäisi kovasti päästä ja kokoa sillä on kuitenkin niin paljon, että kurikin on kova.
 
Vois ittekki kokeilla tota sit. Saa nähä miten mun koira reagoi, on jo nii vanha ja mustis muutenki minusta. Son ollu mulla pennusta asti eli 12,5 v ja koiralle oli kova paikka ko muutettiin miehen kans yhteen pari vuotta sitte. Joutuki jakaan mut ni alko oleen vähä mustis :) nyt toki muuttunu ja rauhottunu siitä
 
^ Meillä vähän samankaltanen tilanne... Miehellä ollu nyt sen ajan, kun on omillaa asunu kääpiövillis, joka ei tykkää vieraista ihmisistä tai eläimistä... Se on nyt 11 ja risat. Kun muutin miehen luo, niin aluks ei tykänny yhtään musta... Muris, jos koitin silittää koskee jne.. Kyl se muutamassa kuukaudessa sit tottu muhun onneks. Nykyään on enemmän mun sylissä, ku miehen :D Mutta edelleen, jos "väärään" aikaan oon koskemassa nii murisee mulle... :meh: Toivottavasti menee vauvan synnyttyä sitten hyvin vauvaan tutustuminen...
 
Mu koira kans murisee ja haukkuu jos joku halaa mua :D toki tuo tykkää mun miehestä tosi paljon nykyään, nukkuu sen jalkopäässä ja on alakulonen ku mies on reissussa :) lapsista se ei kyl oo koskaan ollu mustis, ainaki veljien muksut saa halailla mua vapaasti
 
Olkaa tosi varovaisia sellaisen koiran lähellä, joka ei tiedä olevansa porukan alimmainen, ettei vaan satu mitään. :/
 
Onneks meillä koira on lauhkea ku lammas ja pienestä asti kans tottunu lapsiin.. Iteki se on vielä kersa 1,5 husky/sakemannisekotus
 
Takaisin
Top