Heippa, olen esikoistani odottamassa ja sain tänään tietää että se on kuulemma ihme. Omistan nääs kaksi kohtua ja kohdunkaulaa jota kutsutaan uterus didelphys ja tämän riskinä tulee raskauden mahdollisuuksien väheneminen sekä raskauden aikana ennen aikainen synnytys ja kesken menon riski nousee huomattavasti.
Mua pelottaa ja huolestuttaa tyttäreni puolesta sillä tälläkin hetkellä tunnen kun hän ihanasti pyörii sisälläni että en tule saamaan häntä syliini elossa.
Piti vaan saada tää pelko ulos, jos tunnette jonkun jolla on tämä sama keissi niin ilomielin kuulisin kuinka heillä meni.
Kiitos
Hei ja onnea raskaudesta Mulla on todettu teini-iässä sama eli uterus didelphys, mulla on myös kaksi erillistä kohtua ja kaksi kohdunkaulaa.
Raskautuminen ei ole ollut helppoa ja keskenmenoja on ollut neljä, mutta niiden jälkeen olen saanut kaksi lasta syliin asti. Esikoisen raskaus oli haastava ja siinä oli juurikin tuo ennenaikaisuuden uhka, jonka vuoksi olin monta viikkoa vuodelevossa sairaalassa, mutta päästiin kuitenkin viikoille 36+1. Täytyy myös mainita, että esikoisella on ollut omaakin terveyshaastetta, jotka saattoivat tuohon ennenaikaisuuteen vaikuttaa.
Toinen lapsi meille syntyi reilu viikko sitten ja tämä raskaus meni kaikkien yllätykseksi hyvin eikä ollut mitään ongelmia. Raskautta seurattiin kyllä tarkemmin mutta vauva syntyi täysiaikaisena eikä ollut missään vaiheessa uhkaa ennenaikaisuudesta
Mulle saa laittaa myös yksityisviestiä, jos haluat enemmän asiasta jutella.
Vastaavasta tilanteesta ja muista kohdun anatomisista poikkeamista löytyy myös vanhempi keskustelu täältä. Oli jo vähän hautautunut, mutta linkkasin, jos vaikka vanhoistakin viesteistä saisi vertaistukea.
Onnea raskaudesta ja tsemppiä! Varmasti tuollainen yllätys herättää monenlaisia tunteita.
En ole ihan varma noista kohdunkauloista, mutta tuttavallani kaksi kohtua ja kaksi ongelmitta maailmaan saatua lasta.
Julkisuudessa Maria Nordin myös avoimesti puhunut kahdesta kohdustaan, henkilönä toki monia triggeröivä, mutta anyway useempia lapsia maailmassa ja viimeisimmät vielä kotona syntyneitä.