Mun huoneessa taas kaikki oli vitivalkoista, kun olin lapsi. Valkoiset maalatut seinät (isä kyllä väitti lorauttaneensa maalipurkkiin hieman punaista, ettei olisi ihan maalarinvalkoista, mutta epäilen tätä vahvasti). Kaikki huonekalut valkoista lastulevyä: sänky, yöpöytä, kirjahylly, kirjoituspöytä). Lattia vaalea muovimatto. Nyt mulla on kotona esillä Tikkurilan värikartta ja ainoa valkoinen löytyy katosta ja keittiön kaapeista. Olisin halunnut sitruunankeltaiset keittiönkaapit mutta kun asia esitetään keittiökaupassa siten, että "se tuo sitten XXXX euroa lisää hintaa", niin otettiin sitten vain se valkoinen.
Ai niin, silloin kotikotona kun meillä tehtiin iso remontti (olin teini) ja vaihdoin huonettakin ja sain valita sinne itse tapeetin, niin otin vaalean liilan sävyisen ja se on kyllä tosi kiva. Tiesin jo silloin, etten pidä valkoisesta sisustuksesta.
Lapsen huoneessa on tällä hetkellä kahta eri väriä seinässä (kun se vaaleanvihreä loppui ja keittiön seinämaalia jäi vähän yli, niin vedin viimeisen seinän sitten samalla värillä mitä keittiökin).
Elämässä pitää olla väriä, vielä kun löytyisi värikkäitä mattoja niin olisi kiva.