Saamarin raskausarvet

Quara

Puuhakas puhuja
Toissapäivänä saunan jälkeen sitten huomasin peilistä, että siellähän niitä navan alapuolella muutamia on.[:@] On onneksi aika kapeita ja pitää aika läheltä katsoa, mutta siellä ne on. En siis itse näe niitä kuin peilin kautta.

En mä kyllä koskaa noin alavatsaani missään vaatteissa esittele, mutta jotenkin harmittaa. En ole mitään ihmeitä rasvaillut, koska oon ajatellut, että niitä tulee tai sitten ei tule. Että aika vähän niille voi tehdä. Tätä mieltä olen edelleen, mutta silti nyt tuli sellainen olo, että entäs jos kuitenkin olisin rasvannut enemmän... Olisin kyllä jotenkin kuvitellut, että niitä tulisi sitten johonkin reilusti enemmän venymiselle altistuvaan kohtaan kuin tuonne ihan alas. Esimerkiksi navan seutuville.

Siskoni sanoi, että hän sai omansa viikko ennen synnytystä. Mitenkäs teillä muilla on vatsanahkat jaksaneet?
 
Alavatsaan tuli arpia jo ihan alkuraskaudesta, ennenku masu edes kasvoi! Tiedä sit oliko rajulla painon putoomisella jotain tekemistä täns kanssa. Ja navan vierustoillekin tuli jo reilusti ennen joulua. Ei rasvailut auttaneet, et voin todeta et miun maha on pelkkää arpee, räikeitä punasia, pitkiä ja isoja.
 
Mie huomasin myös tos muutama päivä sitten,että alavatsaan oli tullut muutama raskausarpi,ja peilin kautta näin mie kanssa. Ei ole onneks paljoa,mutta kyllä ne sieltä näköjään tuli sitten.
 
Quara: Mä en oo jaksanu uskoa tuohon rasvaamieen myöskään. Alussa jaksoin rasvata pari kertaa viikossa, mutta nyttemmin jäänyt kokonaan. Ei yhtään raskausarpea. Tosin en sitten tiedä vaikuttaako, kun mun paino on noussu vajaat 5kg koko raskausaikana [>:] Kerkiäähän niitä mullekkin vielä tulla [:D]
 
Minä olen rasvaillut säännöllisen epäsäännöllisesti eikä ole arpia näkynyt. Taitaa kyllä tähän perintötekijät vaikuttaa aika paljon. Äidillä ei minun tietääkseni myöskään ole tullut neljän lapsen kanssa [8|]
 
jos nyt muistan oikein niin mitä äidiltä oon kyselly niin hänelläkään ei ollut juuri raskausarpia
 
Mul on jonkin verran raskausarpia mut omasta mielestä ne eivät ole pahannäköisiä.
Enkä ole rasvannut juurikaan.
 
Tiijä nuista perintötekijöistä. Äitille ei tullu koskaan, siskolle tuli, mulle ei tullu. 
 
Minä kans (tai paremminkin neuvolatäti) huomasi että myöskin alavatsalle on tullut nipinnapin huomattavissa olevia haaleita arpia. Kyllä ketuttaa minuakin, kun vasta kehuin kuinka oon välttyny niiltä! En ite myöskään niitä nää, kuin peilin kautta. Arvet löysi paikkansa tisseistä heti alkuun, samaten reisiin on muutama viiru tullu...
 
Niinhän se on.. kun jotain haluaa ja jotain saa, niin jostain täytyy myös luopua.. valitettavasti. Hyvästi siis entinen kroppa ja tervetuloa uusi äidin-vartalo. Eiköhän nämä mahdolliset raskausarvet kaikilla oo tiedossa ketkä vauvan tekoon ryhtyy. Turha rypistellä enää ku paska on jo housussa [:D]

Mulla tuli ensimmäiset raskausarvet jenkkakahvoihin, mutta nyt on tullut alavatsalle tässä ihan viime viikkoina, ei onneksi kovin pahoja, että luotan siihen, että raskauden jälkeen vaaletessa niitä ei hirveenä näkyis (toivossa on hyvä elää ), vaikka eihän ne todellakaan mitään kauniita ole! Body Shopissa ainakin oli myynnissä jotain raskausarpia vaalentavaa voidetta, sitten synnytyksen jälkeen käytettäväksi. En tiiä kuinka toimii, mutta ajattelin ainakin kokeilla.. eiköhän kaikki keinot oo sallittuja [:)]
 
Kyllä tuon pitäis olla totta, että perintötekijät aika pitkälti määrää. Mun äidillä ei ole ollut arpia eikä siskoilla, eikä nyt mullakaan. Tosin olen öljynnyt mahaa Ceridalilla ihan alusta asti varmuudeksi. Nyt siis laskettuun aikaan 2 viikkoa ja 4 päivää.
ALKUPERÄINEN: miiuhoo

Minä olen rasvaillut säännöllisen epäsäännöllisesti eikä ole arpia näkynyt. Taitaa kyllä tähän perintötekijät vaikuttaa aika paljon. Äidillä ei minun tietääkseni myöskään ole tullut neljän lapsen kanssa [8|]
 
Meillä ei sitten varmaan mee perintötekijöis,kun mun äiskä oli raskaana ollessaan jumalattoman kokonen ja hirveesti raskausarpia. [:-] ,- ja minulla nuo muutama.
 
Starletti, onhan sulla perintötekijöitä muualtakain kuin vain äidiltäsi...

ALKUPERÄINEN: starletti

Tiijä nuista perintötekijöistä. Äitille ei tullu koskaan, siskolle tuli, mulle ei tullu. 
 
ALKUPERÄINEN: Piedra

Niinhän se on.. kun jotain haluaa ja jotain saa, niin jostain täytyy myös luopua.. valitettavasti. Hyvästi siis entinen kroppa ja tervetuloa uusi äidin-vartalo. Eiköhän nämä mahdolliset raskausarvet kaikilla oo tiedossa ketkä vauvan tekoon ryhtyy. Turha rypistellä enää ku paska on jo housussa [:D]


Aha, no sittenhän mua ei harmita yhtään, kun kivaahan tää vaan on, kun sen on etukäteen tiennyt.
 
Kyllä mun mielestä saa harmittaa jos tulee raskausarpia vaikka niistä on tienny. Tietäähän kun raskaaksi tulee montaa muutakin asiaa ja silti niitä voi ihan rauhas harmitella. [:D]
ALKUPERÄINEN: Quara

ALKUPERÄINEN: Piedra

Niinhän se on.. kun jotain haluaa ja jotain saa, niin jostain täytyy myös luopua.. valitettavasti. Hyvästi siis entinen kroppa ja tervetuloa uusi äidin-vartalo. Eiköhän nämä mahdolliset raskausarvet kaikilla oo tiedossa ketkä vauvan tekoon ryhtyy. Turha rypistellä enää ku paska on jo housussa [:D]


Aha, no sittenhän mua ei harmita yhtään, kun kivaahan tää vaan on, kun sen on etukäteen tiennyt.
 
Quara, isälleni ei ole tullut raskausarpia koskaan että siinä mielessä olet oikeassa [:D]
 
Täällä takerruttiin tuohon yhteen kohtaan vaan.. Sanoinhan myös että eihän raskaus arvet kauniita ole eikä se kivaa ole että niitä tulee.
Uskon kyllä siltikin, että kaikki on kyllä ehkä jonkin verran varautunut raskausarpiin vaikka äitille tai siskolle tai kelle tahansa ei oo tullukaan. Mä en ainakaan täysin luottanut, että niitä ei tule.. ja HARMITTAA ja KIUKUTTAA että niitä on tullut, mutta sille nyt ei vaan mahda mitään. Älkää siis mulle kiukutko.
 
No siis mun miehelläni on reisissä vaalenneita "raskausarpia", jotka hän on saanut joskus murroikäisenä nopean kasvun ja ahkeran treenaamisen takia. Lihominen ja muu vastaava venyttää miestenkin ihoa, tosin aivan eri määrissä kuin raskaudet naisten kroppaa.[:D] Eli isän äitiä ja isän kroppaa katsomalla voi saada jotain osviittaa sen puolen ihogeeneistä. Mulla on ainakin aivan täysin isäni iho niin väriltään, kuivuudeltaan/rasvaisuudeltaan kuin auringossapalmisominaisuuksiltaankin jne. [:@]

ALKUPERÄINEN: starletti

Quara, isälleni ei ole tullut raskausarpia koskaan että siinä mielessä olet oikeassa [:D]
 
Siis mulla myös ilmeisesti nämä "venymis geenit" tullu isän puolelta. Siellä on mummilla ja tädeillä pahojakin arpia raskauden jäljiltä, toisin kun äidin puolella ei ole juurikaan.
Harva valitettavasti selviää täysin ilman arpia ja ketkä selviää ni saavat olla kyllä tosi onnellisia. Onhan nämä arvet rumia ja inhottavia, eihän sitä nyt kukaan voi kiistää, mut pakkohan nämä nyt on hyväksyä kun niitä on tullu. [&:]
 
Se muuten ei ole mitään harvinaista, että raskaudesta selviää ilman arpia. Apteekissa sanottiin, että raskausarvilta voi välttyä täysin myös rasvauksen ansiosta edellyttäen sitä, että rasvaa jokapäivä raskauden alusta loppuun asti. Vichyllä on hyvä (tosin kallis) rasva, jota käyttäen voi välttyä arvilta. Se on kuulemma ihan oikeassa käytössä testattu. Käytin tuota tuotetta yhden tuubin ja sitten jatkoin Ceridalilla ihon hoitamista. Tosin kuten sanoin, uskon itse enempi geeneihin ja meillä raskausarvet on vieras juttu suvussa. En sitten tiedä! [8|] Mutta kun vauvan saa syliin niin varmasti arvet unohtuu viimestään sitten [:)] Kelle niitä nyt tulee. Ja eikö nykysin ole jotain laser hoitojakin jos oikein pahat naarmut jää.

ALKUPERÄINEN: Piedra

Siis mulla myös ilmeisesti nämä "venymis geenit" tullu isän puolelta. Siellä on mummilla ja tädeillä pahojakin arpia raskauden jäljiltä, toisin kun äidin puolella ei ole juurikaan.
Harva valitettavasti selviää täysin ilman arpia ja ketkä selviää ni saavat olla kyllä tosi onnellisia. Onhan nämä arvet rumia ja inhottavia, eihän sitä nyt kukaan voi kiistää, mut pakkohan nämä nyt on hyväksyä kun niitä on tullu. [&:]
 
Takaisin
Top