Saako vieraan taloyhtiön tai päiväkodin pihalle mennä leikkimään?

Keskustelun 'Mitä mielessä? Aihe on vapaa' aloitti Bella Swan, 22 maalis 2021.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Bella Swan Admin Staff Member Administrator Maalisäidit 2020

Onko tähän jokin kirjoittamaton sääntö, saako mielestänne vieraan taloyhtiön tai päiväkodin pihalle mennä leikkimään?

Muistan lapsena, kun lapsiporukassa katsottiin pahalla jonkun vieraan tullen "meidän pihalle" leikkimään. Olen kuitenkin käynyt omien lasteni kanssa muillakin kuin omalla pihalla, vaihtelun vuoksi tai kun oma piha on ollut liian täynnä.
  2. Yölento Ei muuta elämää Marrasmammat 2016

Vieraan taloyhtiön pihaan ei saa mennä, mutta jos päiväkoti on kiinni, niin sen pihassa voi leikkiä.
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 3
  3. Suski75 Addikti Helmikuunmammat 2016 Elokuun äidit 2019

Vieraan taloyhtiön piha:
    Jos pihalla leikkii lapsi, voi häneltä kysyä, haluaako hän meidän tulevan sinne leikkimään, ja jos hän haluaa, niin sitten hänen kutsullaan saamme siellä leikkiä.

Päiväkodin piha:
    Saa leikkiä päiväkodin ollessa kiinni.

Näissä molemmissa tilanteissa toki leikkipaikka pitää leikin jäljiltä olla siistimmässä kunnossa kuin sinne mennessä.
    • Tykkää Tykkää x 1
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  4. Foreverfever Rakastunut foorumiin Maaliskuiset 2021

Ei olla muiden taloyhtiöiden pihoilla käyty, mutta päiväkotien pihoilla kyllä niiden ollessa kiinni.
    • Tykkää Tykkää x 1
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  5. Ginger Naimisissa foorumin kanssa Toukoäidit 2020 Huhtimammat 2016

Vieraiden taloyhtiöiden pihaan en menisi. Päiväkodin pihassa kyllä käynyt leikkimässä sen ollessa kiinni, mutta lapsi ollut kys. päiväkodissa varahoidossa ja siinä joskus tiedustellut hoitajilta, onko pihassa leikkiminen luvallista päiväkodin ollessa kiinni. Lupa saatiin.
  6. Srii Rakastunut foorumiin Elokuiset 2021

Jos päiväkoti on kiinni niin voi mennä pihalle leikkimään, kunhan jättää sen siistiin kuntoon. Vieraiden taloyhtiöiden pihaan en menisi.
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 3
  7. Nurinkehrääjä Ihastunut foorumiin Heinäkuun äidit 2019

Taloyhtiön ei, päiväkodin (suljettu) kyllä. Paitsi että täällä kiinni olevan päikyn pihalla menoa katsotaan pahalla :shifty:
    Ja usein pihaa ympäröivän aidan portti on lukittu.
    • Sympatiaa Sympatiaa x 1
  8. Lya M. Tuttu foorumilla

Vieraiden yhtiöiden pihoille ei mennä, mutta oman päiväkodin pihassa on käyty joskus leikkimässä ( kun päiväkoti on ollut jo kiinni). Pääsääntöisesti suositaan kuitenkin alueen leikkipuistoja. Omassa yhtiössämme kun ei ole lapsille mitään leikkivälineitä.
  9. Vargynja Moderaattori Staff Member Helmikuiset 2021

Päiväkodin pihaan voi mennä sen ollessa kiinni, vieraisiin pihoihin ei. Ei taloyhtiöiden piha-alueilla muutenkaan kuulu hyöriä muuten vain.
  10. Lady Alice Addikti Kesä-äidit 2020 Helmimammat 2018

Pakko myöntää, että en ole ikinä edes ajatellut meneväni vieraan taloyhtiön tai (suljetun) päiväkodin pihaan leikkimään lasten kanssa. Ei ole koskaan ollut tarvetta. Jos on haluttu vaihtelua, ollaan menty johonkin muuhun leikkipuistoon.

Jaa tämä sivu