Heheh, Miramaria, nyt kukkahattu pois päästä ja reilusti komentamaan ;)) (Pliiiiiis, lue edellinen sillain hyväntahtoisella huumorilla sävytettynä!)
Mun mielestä vanhemman ei tarvitsekaan olla "täydellinen" tai kaikilla ei tarvii olla samat arvot - mutta jos aikuinen ei puutu oman lapsensa törttöilyyn, joka on muille inhottavaa/haitaksi, niin kyllä siinä tilanteessa saa mun mielestä aikuinen vähän nolostuakin, että täysin vieras ihminen tulee ihan henkilökohtaisesti sanomaan! En nyt tarkoita mitään pikkunipottamisia, jos lapsi vähän keikkuu ja heiluu ja pelleilee esim. junassa ja sattuu kuranen tossu osumaan toiseen aikuiseen/lapseen, mutta jos se lapsi tietentahtoen hyppii niillä kuraisilla kengillään penkeillä tai potkii tarkoituksellisesti muita ihmisiä, niin kyllä se vika on siellä sen vanhemman päässä, jos ei komentamaan ala! Kyllähän se "vieras ihminen" sit luulis myös olevan kohtelias tästä huomauttaessaan, mutta mulla ainakin pitkän päivän jälkeen saattaa olla pinna jo kiristynyt ja tuollaiseen epäkohtaan tuskin osaisin enää kovin kohteliaasti puuttua, vaan saattaisin täräyttää just parit kirosanat siihen samaan litaniaan! Aivan kun eilen yhden taksin ajaessa puolen metrin päästä meidän ohi aikamoisella vauhdilla, kun olimme suojatietä ylittämässä, niin en todellakaan olisi sitä kuskia taputtanut päälaelle sanoen "Olisipa todella ihanaa, jos sinä ehtisit vilkaista, ettei suojatiellä ole ketään ylittämässä!" vaan takuuvarmasti oisin sanonut jotain ei-niin-kohteliasta.
Ups, lipsahti vähän off topic, mut vaan sen verran vähän, että annan olla ;)