Saako poikakin pukeutua mekkoon?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Antaisitteko pojan pukeutua mekkoon? Tai vaaleanpunaiseen? Tai muihin "tyttöjen vaatteisiin"?

Ihan varta vasten en pojalle ole ostanut tyttömäisiä vaatteita, enkä käyttänyt siskon vanhoja mekkoja. Annan kuitenkin pukeutua miten haluaa, kun alkaa pukeutumisasiat kiinnostamaan vanhempana (on nyt 11kk).
 
Jos olisi poika, ja isosiskon vaatekaapin sisältö kiinnostaisi, niin siinähän pyörii frillahameessa, jos tahtoo. :joyful: Hyvänä äitinä tietenkin dokumentoin, eli kuvaan, kaiken vauvakirjaan. Ei se mekko ole mitenkään paha asia, jota tarvisi kauhistella. :)
 
Meillä on kyllä varasto täynnä mekkoja, mutta ei poika ole niiden perään kysellyt. Hän on enemmänkin käytännöllinen pukeutuja eikä lähde hassuttelemaan edes naamiaisasuilla. Olisin varsin hämmästynyt, jos haluaisi kokeilla mekkoa, mutta en tietenkään kieltäisi.
 
On se vähän siinä ja siinä saako. Koittaisin ensin puhua ympäri, mutta jos hirveä himo hepeniin on niin ei kai sitten muu auta kuin mekko ostaa.
 
Minulla on kummipoika, joka on pienestä asti halunnut pukeutua mekkoihin ja esitteli itsensä usein Tuhkimoksi. Hän on myös halunnut pitää pitkän tukan. Hän on saanut toteuttaa itseään hyväksyttynä ja rakastettuna.
Kyllä jokaisen pitää antaa pukeutua juuri niin kuin itse haluaa. Ei se tee kenestäkään huonompaa tai parempaa. Päinvastoin: luonteen tukahduttaminen ja oman persoonansa kieltämisellä voi olla hyvinkin vakavia seurauksia.
Saas nähdä muuttaako lähestyvä murrosikä pukeutumistyyliä, mutta vaatteista huolimatta hän on aivan mahtava tyyppi
 
Saa, jos erityisesti sitä haluaa. Oma poika ei ole osoittanut mielenkiintoa ainakaan vielä. Korkokengissä on kyllä käppäillyt. En tosin kyllä lähtisi pojalle mekkoa ostamaan, äidin mekkoja saa testata. Vaaleanpunaista on jo nyt muutamissa vaatteissa.
 
Meillä on ainoastaan yksi pojista koskaan halunnut mekon päälleen, oli neljä vuotta kun kaksi vuotta vanhemman isosiskon mekoissa leikki joskus iltaisin omalla pihalla-jos mentiin jonnekin pyysin vaihtamaan vaatetta.. Vähän niinkun jos paita olisi väärinpäin, pyytäisin korjaamaan asian kotoa poistuessa. Selkeesti siis itse vierastan omia poikia mekoissa. Meni nopeasti ohi tuo vaihe, eikä sen jälkeen ole enää mekoista kiinnostunut. En lähtisi vartavasten pojalle hametta ostamaan, ellei selkeesti olisi osa jotain tärkeää identiteettiä. En myöskään ostaisi pinkkiä pojalle, on niin paljon hienompia värejä olemassa!
 
Kotona saa pukeutua ihan mihin vain. Joskus pojalla on mekko päällä kun pikkusiskollakin on, mutta yleensä poika on kotona kalsareillaan, koska äiti ei anna kirmata nakupellenä. Kodin ulkopuolella kaikki värit on sallittuja (ja kaikkia värejä on käytössä), mutta mekon olen pyytänyt vaihtamaan pois uloslähtiessä, koska poikaa selvästi harmittaa jos häntä kutsutaan tytöksi. Sitten kun poika on teini, saa vapaasti pukeutua mekkoonkin ihan missä vaan, koska sitten sen päätöksen seuraukset pystyy teini itsekin arvioimaan.
 
Takaisin
Top