Söpöt ja hassut 🥰

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mitä söpöä tai hassua lapsesi on tehnyt viimeksi? Tai onko hänellä jokin tällainen ilahduttava tapa? Kertokaa taaperoidenne (ja muunkin ikäisten) ilahduttavan söpöistä, hassuista ja höpsöistä touhuista. 🥰

Meidän kuopus (kohta 2v) juoksentelee parhaillaankin sinne tänne ja hihkuu "siiputtaa!", koska esikoinen kertoi että linnut sirkuttaa. 😄

Meidän pian 2-vuotias haluaa pukea päällensä minun vastamelukuullokkeeni, silmälasit ja hiusklipsi pitää laittaa päähän ja sitten hän istahtaa läppärin eteen ja leikkii tekevänsä töitä. Erikoista tuosta tekee sen, että hänen päähän ei millään saa laittaa pinniä, hiuspampulaa tms. pitämään hiuksia kurissa, mutta sitten minun hiusklipsini hän haluaa ehdottomasti noissa tilanteissa päähänsä.

Lapseni 3v rakastaa sadevaatteita ja kumisaappaita, ja käy usein hakemassa ne kun ollaan menossa ulos vaikka niitä ei tarvittaisi. Aika monta kertaa kun olen pukemassa vauvaa, niin löydän esikoisen sadevaatteissa eteisessä :tears:

Ihana! Rakastaisipa meidänkin lapset sadevaatteita. 😂

Tästä tuli mieleen että kuopus tykkää kyllä saappaista. Tai ehkä muistakin kengistä, mutta saappaat saa itse jalkaan. Joten aina välillä saapastelee talvi- tai kumisaappaissa sisällä. Ja jos mainitaan ulos meneminen laittaa ne ensimmäiseksi jalkaan. 😂 Onneksi yleensä ei tule kovaa harmia, kun ne kuitenkin täytyy ottaa vielä pois että saa haalarin tai housut.

Lapseni 3v rakastaa sadevaatteita ja kumisaappaita, ja käy usein hakemassa ne kun ollaan menossa ulos vaikka niitä ei tarvittaisi. Aika monta kertaa kun olen pukemassa vauvaa, niin löydän esikoisen sadevaatteissa eteisessä :tears:
Meilläkin 2-v. taapero rakastaa sadevaatteita ja muutenkin ulkovaatteita. Usein käy pukemassa kumisaappaat ja pelkän myssyn ja hengailee sitten niissä sisällä, jos emme ole lähdössä ulos.

Lapsen 1v8kk toinen äiti teki aamulla lähtöä töihin ja solmi kenkiä eteisessä. Sanoin lapselle että menee vilkuttamaan. Hän käveli eteiseen, laittoi kädet puuskaan ja nojasi seinään - ihan niinkuin itse teemme kun meiltä on vaikka vieraat lähdössä ja pukevat eteisessä, nojailemme samaan seinään ja hyvästelemme vieraita 😂

Meidän melkein 1-vee on selkeästi saavuttanut taaperousvaiheen, ja näitä hassuja touhuja on alkanut suorastaan sataa 😄

Lenkeillä jos alkaa viskoa hattua, olen antanut hänelle voikukkia tutkittavaksi. Tänään annoin pörrööntyneen voikukan, ja kun oli nyppinyt lentelevät siemenet irti, hän katsoi mua silmiin ja puraisi tyhjän nuppuosan pokkana suuhun 😂

Yksvee rakastaa kahvia. Ei tietenkään anneta juoda sitä, mutta mukin kanssa pitää olla varovainen, eikä jättää sitä vartioimatta. Uskon että saattaisi yrittää maistaa salaa tilaisuuden tullen 🙈 Aamukahvia juon yleensä nojatuolissa istuen, ja taapero tulee siihen syliin. Kahvin juonti sujuu siten, että hörppäisyjeni välissä taapero painaa nenänsä mukin päälle ja nuuhkaisee syvään onnellisena 🥰 Kerran juotiin kahvit terassilla istuen, ja jätin mukin siihen alas lojumaan hetkeksi. Sinne pohjalle jäi pieni helmi kahvia, aivan tippa vain. Muksu hiljaa hiipi kupin luo istumaan, tökkäisi pisaraa sormella, nuolaisi sormeaan ja sama uudestaan useasti. Saatiin todella hauska video siitä 😂 Tyyppi on varmaan napanuoran kautta jo altistunut niin kahville, että syntynyt rakkaus siihen. Isänsä aloittanut kahvinjuonnin 6-vuotiaana, mä sentään vasta 18-vuotiaana kun tuo samainen mies sen mulle opetti 😅

Hittileikki on mahduttaa itseään koreihin, laatikoihin, ynnä muihin astioihin istumaan. On esimerkiksi kaivanut laatikosta peltisen uunivuoan ja iloisena istuskellut siinä keittiön lattialla. Duplolaatikon monesti tyhjää ja kiipeää sisään. Äsken kaiken huippu oli, kun eteisestä kuuluu hihitys ja velmuilija istuu kyykkyistunnassa koiran ruokakupissa 😂

Kuopus pohdiskeli yksi päivä sukulaisuussuhteita. Kerroin hänelle että hänen enot on äidin veljiä ja lisäsin vielä että äiti on enojen sisko. Kuopus totesi, että isi on myös enojen sisko. 😂🥰 Taitaa sisko olla vieraampi käsite, kun meillä on vain poikia eikä toki sukulaisuussuhteet muutenkaan 2-vuotiaalle ihan kunnolla aukene.

Meillä on puhtaat kestovaipat khh:n laatikostossa alimpana, pyykkikoneen vieressä. Taapero rakastaa niitä muutenkin levitellä sieltä, mutta tänään hän päätti pyykätä ne 😅 Otti vaipan, lykkäsi pesukoneen luukusta sisään, haki vielä toisenkin, painoi luukun kiinni ja alkoi painella koneen nappuloita 😂 meillä on siinä kyllä lapsilukot päällä, että vaikka joskus osuisikin virtanappiin niin ei saa käynnistettyä, kun se vaatisi kahden tietyn painikkeen yhtäaikaista 5 sek painallusta 😁

Tiedättekös mitä isohko banaanin pala tekee lähes täyden vaippapaketin sisällä syvällä vaippojen välissä? No, en tiedä minäkään 🥴
Vaan ilmeisesti yksi vaavero, joka sen sinne ruokapöydästä saakka kai poskessaan salakuljetti (syöttötuolista alas nostettuna) tietää...

Tiedättekös mitä isohko banaanin pala tekee lähes täyden vaippapaketin sisällä syvällä vaippojen välissä? No, en tiedä minäkään 🥴
Vaan ilmeisesti yksi vaavero, joka sen sinne ruokapöydästä saakka kai poskessaan salakuljetti (syöttötuolista alas nostettuna) tietää...

Ehkä se oli piilossa, ettei sitä tarvitsekaan syödä. 😁

Taapero kutsui mua sanalla "kulta" yksi päivä 😍❤️ hänellä on huikea puheenkehityksen vaihe, ja päivittäin sanoo uusia sanoja, mutta tää on suloisuudessaan omaa luokkaa 😍🥰

Hassusöpöä on kun hän omalla ns. ranskalaisen aksentin ärrällä sanoo sanan perhonen 😂😂

Takaisin