Särkylääkkeet ja yrittäminen

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Joudutteko käyttämään särkylääkkeitä? Mitä särkylääkkeitä käytätte? Tuoreen artikkelimme mukaan ibuprofeeni ja ketoprofeeni voi jopa estää ovulaation, parasetamooli on sen suhteen turvallisempaa.

Itse käytän särkylääkkeitä satunnaisesti päänsärkyyn, jonka epäilen olevan migreeniä. Pyrin käyttämään pääasiassa panadolia, mutta joskus joutuu ottamaan buranaa (eli ibuprofeenia). Pitänee koittaa kiinnittää huomiota ettei ihan ovulaation tietämillä sitä buranaa ottaisi vaikka toisaalta pahassa päänsäryssä se ovulaatio kyllä jää hyödyntämättä.

Jos mulla on päänsärkyä niin olen ottanut odotusaikana parasetamolia. Nyt kun yritetään vauvaa, niin olen ottanut ibuprofeenin ja panadolin yhdistelmän. Ehkäpä täytyisi sitten siirtyä kokonaan panadoliin kun yrittää. o_O
Tosiaan jos särkee hulluna, niin pakkohan se tehokkaampi on kuitenkin ottaa...

Päänsärkyyn otan lääkkeitä, muuhun ei yleensä oo tarvinnut. Otan aina vähintään 600 mg buranan ja 1g panadolin, koska muuten apua on turha toivoa. Lääkkeet on otettava, jos meinaa pystyssä pysyä, oli ovis tai ei.

Minulle lääkäri neuvoi yritysaikana, että vain panadolia voi käyttää. Normaalisti minulla on vahva arsenaali lääkkeitä. Edes luomenpoistoon ja nivustulehdukseen en saanut kuin panadolia ja lepoa. Lepo korvasi monta buranakuuria.

Uskon, että ainakin iäkkään yrittäjän kannatti uskoa lääkärin ohjetta.

Olen kanssa päänsärkyyn säännöllisen epäsäännöllisesti käyttänyt ibuprofeenia. Nyt yritän välttää sitä, otan vain jos aivan pakko

Mä yleensäkkin kärsin kipujeni kanssa viimiseen asti mutta panadolia otan jos ei mitenkään päin pysty muuten olemaan.
Buranasta aiheutuu mulle päänsärkyä joten se ei juuri hyödytä muutenkaan :happy:

Mäkin oon lukenut ettei buranaa suositella käytettävän yrityksen aikana tai raskaana. Itse en ole seitsemään vuoteen ottanut buranaa. Jos tarvitsen särkylääkkeen niin otan panadolin. :)

Takaisin