Särkylääkettä vaativat säryt raskauden aikana

pamsu

Silmät suurina ihmettelijä
Minulla on ajoittain migreeniä, stressipäänsärkyä tai muuta jännityspäänsärkyä. Välillä on ollut aika vaikeaa.
Nyt raskauden aikana olen kärsinyt ajoittain päänsäryistä, välillä kovistakin.
Kerran olen kävellyt keskellä yötä pihalla ja itkenyt oloani, en kuitenkaan soittanut päivystykseen.
Olen kerran joutunut päänsäryn takia lähtemään tiputuseen ennen raskautta ja eihän se mitään mukavaa sielläkään ole maata.

Neuvolalääkäri on minulla parin viikon päästä, siellä varmasti keskustellaan tästä aiheesta.
Soitin teratologiseen tietopalveluun ja vaikka heidän sivuilla lukeekin että buranaa voisi harkiten käyttää niin puhelimitse
sain kyllä tiukan ei vastauksen. Panadol on ainut mitä saa käyttää, mutta eihän se päänsärkyihin oikein auta.

Miten te jotka kärsitte jostakin vaivasta, oli se sitten päänsärky tai muu olette pärjänneet?

Ikävää tollanen😔 mulla auttaa panadol ja mulla ei kauheesti mitään särkyjä edes ole. Oletko kokeillut laittaa jalat lämpimään veteen ja niskaan kylmäpakkaus? Joillekin se helpottaa migreenisärkyjä

Itsellä ei auta Panadol ja lääkkeettömistä vaihtoehdoista paras on hyvän huolen pitäminen itsestään. Omalla kohdalla hierontaa/osteopatiaa/akupunktiota ja joogaa sekä selän ja hartiaseudun kunnossa pitämistä.

Ei ole onnistunut tällä hetkellä yllä mainitut aikataulujen ja jaksamisen kannalta ja migreeniä on. Viime raskaudessa migreenikohtauksia ei muistaakseni tullut ollenkaan, tosin silloin oli aikaa enemmän itsehuollolle.

Minulla on ajoittain migreeniä, stressipäänsärkyä tai muuta jännityspäänsärkyä. Välillä on ollut aika vaikeaa.
Nyt raskauden aikana olen kärsinyt ajoittain päänsäryistä, välillä kovistakin.
Kerran olen kävellyt keskellä yötä pihalla ja itkenyt oloani, en kuitenkaan soittanut päivystykseen.
Olen kerran joutunut päänsäryn takia lähtemään tiputuseen ennen raskautta ja eihän se mitään mukavaa sielläkään ole maata.

Neuvolalääkäri on minulla parin viikon päästä, siellä varmasti keskustellaan tästä aiheesta.
Soitin teratologiseen tietopalveluun ja vaikka heidän sivuilla lukeekin että buranaa voisi harkiten käyttää niin puhelimitse
sain kyllä tiukan ei vastauksen. Panadol on ainut mitä saa käyttää, mutta eihän se päänsärkyihin oikein auta.

Miten te jotka kärsitte jostakin vaivasta, oli se sitten päänsärky tai muu olette pärjänneet?
Minä en osaa kuin antaa omaa kokemusta. Minulla on ollut aina aurallista migreeniä, mutta kun aloitin muutama vuosi sitten säännöllisen vyöhyketerapian, niin sen jälkeen ei ole koskaan ollut enää migreeniä eikä kyllä oo tainnu muutenkaan olla pääkipeä kuin pari kertaa kuumeessa.
Sitä suosittelisin kokeileen. Auttaa paljon muutenkin raskausaikana kehoa valmistautumaan synnytykseen tms.

Ikävää tollanen😔 mulla auttaa panadol ja mulla ei kauheesti mitään särkyjä edes ole. Oletko kokeillut laittaa jalat lämpimään veteen ja niskaan kylmäpakkaus? Joillekin se helpottaa migreenisärkyjä
En ole kokeillut tuota. Pitää kokeilla! Migreenipäähineettä olen kokeillut ja siitä hetkellinen helpotus on, myös lämmin kauratyyny niskassa tai ihan otsallakin saattaa auttaa hieman pahimpaan.

Itsellä ei auta Panadol ja lääkkeettömistä vaihtoehdoista paras on hyvän huolen pitäminen itsestään. Omalla kohdalla hierontaa/osteopatiaa/akupunktiota ja joogaa sekä selän ja hartiaseudun kunnossa pitämistä.

Ei ole onnistunut tällä hetkellä yllä mainitut aikataulujen ja jaksamisen kannalta ja migreeniä on. Viime raskaudessa migreenikohtauksia ei muistaakseni tullut ollenkaan, tosin silloin oli aikaa enemmän itsehuollolle.
Harmi että siullakin on migreenejä ja aikataulut ei anna myöden noihin jotka auttaisi. Hierontaa olen kokeillut ja epäsäännöllisesti siellä olen pyrkinyt käymään. En ehkä koe että siitä olisi ollut varsinaisesti päänsärkyihin apua, mutta ainakin muuhun niskan ja lavanseudun jäykkyyteen kyllä. En tiedä onko miun migreenillä mitään tekemistä niskan seudun jumien kanssa vai onko se enemmän semmosta henkistä, stressi, jännitys peräistä.

Osteopatiaa tai akupunktiota en ole koskaan kokeillut ja niitä olisi ihan mielenkiintoista testata.

Minä en osaa kuin antaa omaa kokemusta. Minulla on ollut aina aurallista migreeniä, mutta kun aloitin muutama vuosi sitten säännöllisen vyöhyketerapian, niin sen jälkeen ei ole koskaan ollut enää migreeniä eikä kyllä oo tainnu muutenkaan olla pääkipeä kuin pari kertaa kuumeessa.
Sitä suosittelisin kokeileen. Auttaa paljon muutenkin raskausaikana kehoa valmistautumaan synnytykseen tms.
Ihana kuulla että vyöhyketerapia on auttanut sinulle. Kiitos suosituksesta, pitää tutustua tuohon vyöhyketerapiaan olen ehkä kuullut siitä, mutta muuten se on minulle ihan vieras juttu.

Tää on kyllä ikävää, itsekin sairastan migreeniä ja onneksi raskauden aikana ei ole ollut pahoja kohtauksia ollenkaan, mutta muuten ikävää päänsärkyä parina päivänä johon panadol ei ole auttanut :/ mulle neuvolasta sanottiin, että triptaaneja voi käyttää raskauden aikana jos kohtaus on paha ja panadol ei auta, tietysti mielellään harvakseltaan. Mutta sanoi että se on turvallinen, niin jos iskee kunnon kohtaus päälle niin on joku vaihtoehto panadolille.

Mulla onneksi vaan yksi pahempi migreeni kohtaus mikä loppu oksentamalla.
Mulla on iso ongelma nilkan kanssa. Siinä todettiin jo alkuraskaudessa hyytelörakkula nivelessä. Vaatii leikkauksen eli kattellaan ens kesänä. Varsinkin nukkuessa todella kipeä mut mä en saa ottaa mitään särkylääkettä koska oon allerginen paracetamolille🤦

Takaisin