Rytmi yms...

Kirppu^

Sukkela juttelija
Meillä on 8kk ikäinen poika ja rytmi on mennyt päälaelleen,eli aamuyöhön valvotaan ja nukutaan 2-4 iltapäivällä,no tosin tämä johtuneen naapuristamme jotka on suoraansanottuna juoppoja ja häiriköi,meluaa ja tappelee yökaudet niin ettei poika pysty nukkumaan ja siksi rytmi näin on mennyt,ja asialle ei kunta tai isännöitsijä tee mitään joten pakko tässä on asua niiden kanssa,ja ollaan kolmiota kateltu ja täältä ei sellasia löydy.. Mielenkiinnosta kyselen,kuinka saisi rytmin oikein että 20-22 aikaa illalla nukkumaan ja aamulla 7-10 aikaan ylös,että jotenki rytmittyisi tämä..ns mua ja miestä tämä rytmi ei haittaa utta ajatellen poikaa..ja olisihan se tosiaan itestäkin välillä tietty iha jees kunnon selkee rytmi..
 
ja lisään tohon vielä että herätetäänkö teillä muilla "väkisin" lapsi aamulla ylös tai päikkäreiltä? Jos niin onko lapsi kiukkuinen/itkuinen sen takia?
 
Moi!

Meillä oli pitkään rytmi sellainen, että neiti nukahti vasta klo 23-00, joskin sitten heräsi myöhemmin. Lopulta sitten rupesi heräilemään yöllä, joten otin itseäni niskasta ja aloitettiin unikoulutus. Sen seurauksena tyttö nukahtaa 20-20.30 ja nukkuu siitä sellaiset 8-9h, syö pikkuisen ja nukkuu pari tuntia lisää.

Unikoulun vedin mukaillen ns. Ferberin metodia, jossa huudatetaan lasta. Itse en huudattanut niin pitkiä jaksoja kuin mitä ohjeistettiin vaan osin sitten tassuteltiin ja oikeastaan jo toisena iltana neiti nukahti muutamassa minuutissa. Ihmettelen vähän itsekin, miten helpolla päästiin ja miten tuo sitten myös vaikutti yöunen yhtäjaksoisuuteen. Illalla on aika selvät rutiinit nyt eli suikuun/kylpyyn, iltapala, hammaspesu, iltasatu ja nukkumaan.

Ainoa ongelma meillä on se, etten itse pääse iltaisin mihinkään, koska mun mies tekee joka arki-ilta töitä klo 21 asti ja usein viikonloppunakin on leiri/työjuttuja (on urheiluvalmentaja). Lisäksi myös mun oma nukkuminen on ihan olematonta, koska en osaa nukkua päivällä oikeastaan ollenkaan, enkä myöskään osaa mennä ajoissa nukkumaan, vaikka tyttö nyt sitten herää aiemmin kuin ennen.

Päiväunet meillä on menneet vähän pieleen viime aikoina ja siihen taas kaipaisin apuja! Ennen nukuttiin 1-2 unet ja jos oli yhdet unet, ne olivat pitkät. Nyt neidillä on tosi vaikea nukahtaa päivällä ja muutama päivä on menty välillä ihan olemattomilla unilla. En sitten tiedä, pitäisikö päivälläkin aloitaa unikoilu...? Niin tosiaan, enkä ole nähnyt tarvetta herätellä lasta unilta, varsinkaan päivällä. Poikkeuksena ne päivät, kun ollaan oltu esim. kaupassa illemmalla ja on nukahtanut autoon joskus klo 18 aikaan.
 
Nyt on kyllä Kirppu^ kirjoittanut aika sekavasti parilla ylipitkällä lauseella.

Kertoisitko uudestaan, minkälainen rytmi teillä on nyt? Milloin teillä nukutaan?
 
Squiik: Kiitoksia vastauksestasi..Itse olen luonteelta sellanen etten lasta itketä kyllä "tahallaan" mun pää ei anna myötä siinä asiassa.No mutta kaippa se ajallaan tästä näin rytmiytyy taas.Meillä oli ennen tätä rytminsekaannusta niin että poitsu nukku päivisin 2-3 kertaa päikkärit 1-2 tunnin jaksoin..


Aamu81: Sori jos sekavasti mielestäsi oli,kerrataan siis asia,eli YÖUNILLE päästään 3-5aikaan AAMUYÖSTÄ, ja herätään PÄIVÄLLÄ 14-16 välillä.
 
Takaisin
Top