RV 27 ja pieni masu

Tikru81

Silmät suurina ihmettelijä
Hei onko muilla foorumilaisilla sanottu suunnilleen samoihin aikoihin (rv 27 ) että onpas pieni maha. mulla on sanottu ja odotan esikoista , sanominen sattuu kun ei tiiä että onko tämä normaalia . Seuraava neuvola on  vasta syyskuussa. Raskaus on sujunut hyvin ja neuvolassa tarkastukset on ollut kaikki ihan normaalia eli vauvan sydänäänet kuulu jne.. Ajattelin kysäistä neuvolassa tätä seuraavan kerralla . 
 
Täällä toinen pienimasuinen :)
Mulla oli eka raskaudessa alakäyrällä sf-mitta ja sitä alettiin seurata viikolla 33. Mitään ongelmia ei löytynyt. Vauva oli vain pieni ja en ole itsekään mikään jättiläinen niin siinäpä selitys. Ja nyt on taas pieni masu, alakäyrällä (just ja just käyrällä) on sf-mitta. Reilun viikon päästä ultraan. Meillä rakenneultrassa selvisi, että on pieni kokoinen vauva niin siksi seurataan kasvua.
Kokemuksella sanon, ettei kannata huolestua ennen kuin on syytä. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta jos sulla on ollut kaikki tähän asti hyvin niin tuskin on mitään vikaa ja kyllä ne seurailee ja sanoo, jos sanottavaa on.

Ole kuitenkin ylpeä pienestä masustasi <3
 
Mä menin alkuun sen sf:n keskikäyrän alapuolella mut nyt se mitta on menny keskikäyrälle. Vaikka nyt mitta oli 27 niin maha tuntuu omaan silmään pieneltä. Se ei oo levinny sivuille vaan on nätisti tuossa edessä, en näytä enää siltä että olisin juonu/syöny itselleni vatsaa :D
 
on kyllä. Kun odotin esikoista, mulle kommentoitiin koko ajan pienestä mahasta. En muista missä kohdin sf-mitta meni, mutta masu oli hyvin pieni. Kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa olin jalkahoitajalla, joka ei uskonu että la on niin pian, kun ei ollut kehdannut ensin kysyä raskaudesta, kun ajatteli et on niin alussa vasta. :D Vaikka maha oli pieni vauva syntyi yli kolme kiloisena. Samoin tässä raskaudessa maha on aika pikkunen, silti tänään rv 30+2 vauvan painoarvio ultrassa oli melkein 2kg, ja lääkäri epäili että tulee syntymään yli 4 kilosena!!! Vähän jännittää pitääkö paikkansa.
 
Mää voin vaihtaa mahoja jos joku haluu.. En jaksa enää tätä omaa :( Haluun kans pienen mahan. Tää oma on vaa tiel ja särkee selkää ja on vaikee nukkuu ja voisin kirjottaa romaanin kuinka kivaa mulla on taas vaihteeks tän mahan kans mut ehkä säästän teijät siltä :D
 
Toi kuva jonka liatoin marraskuisten puolelle galleriaan saa mun mahan näyttää jotenki pienemmältä miltä se ainaki tuntuu :D Mul on toine kuva joulumasujen gallerias jos näkyy omast mielest paremmi kui iso toi maha oikeesti on. Ihan säikähin ku olin koklaa rinduleit kaupas ja näin mahan ilman paitaa.. Kotona meil ei oo kokovartalo peilii nii oli aikamoine järkytys ku ikkunaheijastukses näyttäny ni paljo pienemmältä.
 
mun serkku sai just vauvelin ja koko raskauden ajan sillä oli ihan hirmu pieni maha, mutta syntyis siltikin yli 4 kilonen poika, joten aina se mahan koko ei edes sano mitään.. :) 
mulla itselläkään ei kovin iso oo, mutta painoarviossa muutenkin sanottiin että alle kolmikilonen olis tulossa.
 
Mulla oli esikoisesta pieni vatsa ja sf-mitta, ja välillä ultrattiinkin onko kaikki kunnossa. Normaalipainoinen lapsi kuitenkin oli., ja itse en muuta epäillytkään. Nyt vatsa on paljon isompi kuin edellisessä raskaudessa, mutta sf-mitta ei yllä silti vielä alakäyrällekään (rv 29+ ja sf 22cm)
Hassua vain miten vatsa tuntuu nyt kuitenkin niin paljon isommalta.
 
Voinko neuvolasta vaatia että haluis käydä vielä kerran ultarassa ett kaikki ois ok masu-asukilla? vai lähettääkö ne sit suoraan jos sf -pysyy alhasena 
 
En tiedä pystyykö vaatimaan, mutta ystävän kyllä lähettivät suoraan kun sf ei kasvannu. Ja ultrassa vain todettiin, että kyllä vauva kasvaa ja kaikki kunnossa.

Mun mahaa on mielestäni ihan keskikokoinen. Ei varmaankaan erikoisen suuri ja sf mitta on just ja just käyrien sisäpuolella, mutta kyllä maha kasvoi heti alusta ja kilojakin on tullut ensimmäisistä kk:sta lähtien. Siitä huolimatta ihmiset ihmettelevät nyt että onpas pieni maha ja että onko LA todellako jo marraskuussa? Eli ei siinä varmaan mitään ihmeellistä.

Minä en ainakaan halua vaihtaa Ninqyo :) Yritä jaksaa! Ongelmista, kivuista ja huoleista huolimatta: Minun mielestä kaikki vauvanmasut ovat ihania! Sama onko tosi pienet tai valtavan isot. Kauniit ovat! Ja vauvelit voivat varmasti hyvin kaikissa!
 
Mulla myös neuvolassa mittailtu alakäyriltä mitat, nyt rv 30+5 ja tiistaina mitta oli 25. Luotan silti kaiken olevan hyvin. Ainakin 3 vko sitten joutuessani käymään ylimääräisessä ultrassa vauvan painoarvio oli täysin normaali.
 


Mulla oli koko alkuraskauden pieni maha... Sitten ihan nyt kolmeassa viikossa se pomppas alakäyriltä yläkäyrille :D

Silti jotenkin mun silmään nätti ja mukava masu.


Ei oo tiellä, on pinkeä ja  kiinteä. Ei paina tai tunnu raskaalta. Siinä se kulkee mukana.. :)
 
Ihan yhtä normaalia kuin iso masu tai keskikokoinen masu :)
Itselläni masu kasvoi jo tosi aikaisessa vaiheessa esiin ja minä taas olen saanut kuulla siitä! Tutut on olleet kauhuissaan tai naureskelleet että kuinka monta siellä oikein on kun itse olen tosi pienikokoinen ja masu on ihan valtaisa. Nyt sitten taas ei ole moneen viikkoon tapahtunut kasvussa yhtään mitään.

Ihan normaalia se masun kasvu on oli sitten minkälaista hyvänsä. Kaikilla se tulee omaan tahtiin eikä kaikista välttämättä huomaa ihan lopussakaan että olisi raskaana. 
 
Mua vähän nyppii välillä se, että "kaikkien" pitää sitä mahan kokoa olla kommentoimassa. Mä saan nimittäin kuulla kommentteja molempiin suuntiin eli sekä pienestä että isosta mahasta niin tuntuu vähän hölmöltä... Mutta sehän on oikeasti just niin suhteellista!
 
Hei joo siis todella! Palasin useamman viikon sairauslomalta hetkeksi vielä töihin niin kyllä kuulee jokaikinen päivä miten on "iso maha, pieni maha, tyttö-maha, poika-maha", maha on kallellaan tai pulollaan millon minnekin suuntaan ja mitä se sitten tarkoittaa. ARRGH. Ihmiset tarkoittaaa tietysti pelkkää hyvää, mutta ei jaksais enää itse kommentoida mitään... Siinä se maha nyt on ja on keskikäyrän alapuolella sanokoot mitä tahansa, niin ja ei edelleenkään tiedetä sukupuolta eikä haluta tietää ennen syntymää.
 
Takaisin
Top