rv 25 hirveä väsymys ym. normaalia?

bigsister86

Silmät suurina ihmettelijä
eli olen rv 25 ja minulla on tullut taas hirveää väsymystä. Eilenkin nukkumaan sen takia jo ennen klo 21. Tosin heräilen öisin jostain syystä, viime yönäkin vähän ennen klo 1 ja olin virkeä, pari tuntia meni ennenkuin uni tuli uudelleen. Aamulla heräsin taas vähän ennen kymmentä. Nyt on taas hirveä väsymys, kello ei ole edes viittä.
Verenpaineen alapaine on ollut viime päivinä lievästi koholla, eilen näytti Omronilla 94 ja toisella kertaa 92. Tänään ei ollut Omronilla mitattuna korkein arvo kuin 85, kokeilin 4 kertaa koska vertailin tuloksia Beurer kotimittariimme. Yläpaineet Omronilla joka kerta eilen ja tänään alle 130, tänään näytti viimeisimmillä mittauksilla jopa alle 120. Beurerilla mittasin 147, 144, 130 ja 128. Alapaineiksi Beurerilla 89-82 välillä. Kävin mittauttamassa aamulla 11-12 välillä ja nyt tuo kotimittari sit näytti 93 ja toisella mittauksella 87. En hirveämmin tuohon Beureriin luota ton vertailun jälkeen. Neuvolassa käyttävät myös Omronin mittaria.
eilen soitin neuvolaan ja pyysivät tarkkailemaan ja jos hirveästi nousee niin pitää sairaalassa käydä tarkastuttamassa tilanne, tai jos tulee näköhäiriöitä, päänsärkyä tai ylävatsakipuja. Niitä ei ole missään vaiheessa ollut.
Väsymyksestä en muistanut mainita.

Sormien turvotusta aamuisin on ollut myös (päivään mennessä hävinnyt tuo turvotus aina), mutta sitä on ollut jo monta viikkoa ja viime neuvolakäynnillä mainitsin, sanoivat olevan normaalia. Silloin oli verenpainekin 129/77 ja alapaine oli alempi mitä on koskaan ollut edes ennen raskautta (ennen raskautta paineet vaihdellut 120-129/80-85 välillä ja raskausaikana ollut yleensä neuvolamittauksilla 129-139/80-89).
Menen neuvolaan kyllä tarkastuskäynnille alkuviikosta noiden paineiden takia ja haluavat virtsanäytteen ottaa myös. Virtsakoeliuskoja (uristix) löydettiin myös apteekista ja testattiin sitten kotona ja ei näy proteiinnia eikä glukoosia, eli en uskoisi että on raskausmyrkytykseenkä liittyvää tuo kohonnut alapaine ja väsymys.

Kertokaa te joilla on enemmän kokemusta raskaudesta että kuulostaako yhtään normaalilta...?
Meillä esikoinen tulossa, ja kaikki uutta.

Moikka!

Väsymys kuuluu asiaan ja luonnon tapa kertoa, että lepääppäs nyt [:D].
Mutta voi olla myöskin alhaisenta hemoglobiinista johtuvaa- oletko tarkastattanut koska viimeksi?
Rautapitoista ruokaa napaan ja parit kunnon yöunet voi siis tepsiä..

Aina kannattaa soittaa neuvolaan, jos joku arveluttaa- sitä vartenhan ne ovat!

Toivottavasti löydät pirteyden ja ettei kyse ole mistään vakavammasta!

Viime neuvolassa ei katottu hemoglobiinia. Nyt varmaan katsovat kun tiistaina meen ylimääräsen kerran kun soittelin noista verenpaineista eilen, vaikken väsymyksestä muistanutkaan mainita mutta sanon siellä sit. Itelle tuli mieleen kans toi alhainen hemoglobiini et johtuisko siitä. Mutta voihan se olla normaaliakin sit jos täällä on muillakin samaa ollu.

Ei noi verenpaineet ainakaan mun mielestä kuulosta mitenkään ihmeellisiltä. Mulla on alapaineet olleet raskauden aikana n. 65-75 ja yläpaineet siinä 115-125. Selvästi alemmat siis kuin itsellä yleensä. Mulla oli kanssa tässä jokunen edellinen viikko ollut päivisin väsymysytä ja olen joutunut nukkumaan taas päikkäreitä sitten alkuraskauden. Saattaapi tuo sinullakin olla ihan normaalia vaihtelua tuossa voinnissa. Mutta kannattaa käyttää meidän hienoa neuvolapalvelua hyväksi, jos itsellä sellainen olo [:)]

Joops. Väsymys kuuluu asiaan. Ja tuo että nukkuu katkonaisesti yöt lisääntyy loppua kohden ja tekee entistä väsyneemmäksi. Lisänä vielä hemoglobiinin lasku joka useimmilla myös on riesana, siihen auttaa rauta mut kyllä se väsymys silti saattaa jäädä seuraksi.

Verenpaineen nousut tai laskut ei mun tietääkseni ole väsymystä aiheuttavia, lähinnä aiheuttaa huimausta jos laskee liian alhaisiksi.

Takaisin