Ruuhkaa synnytyssairaalassa synnyttämään mennessä

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Onko teidän synnytyssairaalassa ollut ruuhkaa, kun olette menneet synnyttämään? Onko teidät ohjattu toiseen sairaalaan?
 
Ei ole ollut ruuhkaa. Kaksosien synnytyksen jälkeen osastolla oli täydempää, mutta kolmannen osastoaikaan oli kaikissa huoneissa vain yksi äiti /huone. Normaalisti on kaksi.

Meillä ei ole mitään muuta sairaalaa, mihin ohjattaisi. Aina on tilaa tai sitten sitä tehdään.
 
Ei ole ollut ruuhkaa. Ensimmäisellä kerralla olin käyrillä tutkimushuoneessa ja kätilö sanoi, että viereisestä salista on juuri äiti vauvoineen lähdössä, niin mennään siihen kun sali on valmis. Toisella kerralla oli kaikki synnytyssalit vapaana eikä seuraavaa tullut, ennen kuin itse lähdin osastolle. Kätilö siinä sanoikin, että lennosta vaihto, kärrätään toinen ulos ja toinen sisään. Toinen lähin synnytyssairaala taitaa olla melkein kahden tunnin ajomatkan päässä.
 
oltiin viimeisiä jotka mahtui sillä hetkellä sisään, ja sen huomasi välillä henkilökunnan puutteena/kiireenä. kaikki kuitenkin sujui hyvin lopulta.
 
On ollut ruuhkaa. Esikoiselle (2016) oli valittu Kätilöopisto, mutta se oli täynnä, samoin oli täynnä myös Naistenklinikka ja Jorvi. Aikamoinen shokki oli kun pitikin ruveta ihmettelemään mistä löydän itselleni kuskin Helsingistä Hyvinkäälle. Meidän tultua oli Hyvinkääkin täynnä. Kivunlievityksiä en ehtinyt saamaan, vaan luomuna oli pakko synnyttää.

Toisen lapsen kanssa minulle luvattiin etukäteen, että saan mennä lähimpään sairaalaan vaikka se olisi täynnä, koska ensimmäinen lapsi syntyi sen verran rivakasti, että pidettiin mahdollisena etten toisen kanssa ehdi edes sairalaan asti, saati sitten johonkin kauempana olevaan sairaalaan.
 
Eka syntyi jorvissa ja hyvin mahtui, ainoastaan perhehuoneessa ollessa oli uhkana, että joudutaan purkamaan se usean henkilön huoneeksi.
Tokan kanssa olitiin toukokuussa 2016 viimeiset jotka ehti kättärille ennen kuin alettiin käännyttää muualle.
Seuraava syntyi hyvinkäällä ja siellä oli ilmeisesti hyvin tilaa.
 
Ensimmäisen ( 2014 ) kanssa tuli niin kiire, että ehdittiin juuri ja juuri Jorviin, ja sinne päästiin, vaikka ilmeisesti oli aika täyttä. Toisen kanssa nyt keväällä oli ihan hyvin tilaa Espoon sairaalassa.
 
Takaisin
Top