Ruuat, joita haluaisit oppia valmistamaan

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Haluaisin oppia tekemään parempaa kasvisruokaa. Ihan kasviksista ja juureksista. Vierastan jonkin verran näitä ns. lihankorvikkeita. Soijasta pidän kyllä jonkin verran ja sitä käytän vaihtelevasti ruoanlaitossa. Mutta mielelläni oppisin valmistaman esim. ruokia joissa on papuja ja linssejä tai vaikkapa edes kunnollisia, maukkaita kasvispihvejä!

Mulla on hiukan se tyyli, että roiskin liikaa mausteita ruokaan ja sitten kaikki narisee miten on liian tulista, liian mausteista yms. Haluaisin myös osata tehdä ihan yksinkertaista ruokaa ilman, että tulee kokatessa aina joku ihme pakkomielle tunkea sinne ties mitä maustetta :D

Meillä ei kuopus tykkää tofusta. Ilmeisesti juuri se mehevä rakenne tökkii. Muu perhe syö välillä leivitettynä pannulla paistettuja viipaleita.

Ne meillä kaikille kelpaavat ruuat on kasvijauhiksesta tehtyjä "jauheliharuokia". Yleensä käytetään Muu merkkistä jauhista ja tästä ruuat on saaneet nimensä. Meillä siis syödään muukastiketta ja muumakaronilaatikkoa.

Pizzapohjaa (gluteenitonta) haluaisin minäkin oppia tekemään kunnolla. Kyllä siitä pizza nyt syntyy, mutta parannettavaa silti olisi.

Haluaisin oppia savustamaan ( ja suolaamaan) lihaa. Mökillä on amerikkalainen erillisellä palotilalla oleva iso ( ja kallis) miehen aikoinaan itselleen hankkima savustin. Sen saloihin kalan lisäksi olisi ihana oppia. Savustettua poropaistia haaveissa!

Haluaisin oppia savustamaan ( ja suolaamaan) lihaa. Mökillä on amerikkalainen erillisellä palotilalla oleva iso ( ja kallis) miehen aikoinaan itselleen hankkima savustin. Sen saloihin kalan lisäksi olisi ihana oppia. Savustettua poropaistia haaveissa!
Mie oon jättänyt suosiolla nuo keittiöhommat miehelle, kun tuo jaksaa puuhata lihojensa parissa. Nautin sitten lopputuloksesta. 🤤

Rupesi kyllä tekemään mieli savustettua poroa. 🤭

Mä kanssa haluaisin oppia tekemään hapanjuurileipää. Oon kahdesti yrittänyt tehdä juuren itse ja se on joka kerta epäonnistunut.. Sit mä haluaisin osata tehdä kakkuja, mihin tulee hienot pursotukset. Mun omat tekeleet on ihan järkyttävän näkösiä ettei niitä pysty laittamaan julkisesti tarjolle minnekään.

Mulla on haaveena oppia tekemään oikeasti hienoja kakkuja. Pitäisi vaan harjoitella. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Meillä on perheessä todella taitava leipuri, joten hän on sitten luonnollisesti tehnyt kakut meidän lapsen juhliin, joten ei sellaisia luontaisia harjoittelun paikkojakaan muodostu. No työkaverit tietty tykkäisivät, jos sinne veisin jonkun harjoitustekeleen. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Haluaisin oppia tekemään enemmän pataruokia, wellingtonia, hummuksia ja linssiruokia. Ja leipomaan paremmin. Seitania myös pitäisi treenata. Ja itsetehtyä juustontapaista cashewpähkinöistä!

Takaisin