Ruskea, niukka verinen vuoto rv8+4

sapsukka

Oman äänensä löytänyt
Helou,

Viime yönä alkoi tulla niukkaa veristä vuotoa. Nyt on viikot 8+4 menossa. Viime viikolla varhaisultrassa kaikki oli varsinkin hyvin. Alkio vastasi hyvin viikkoja ja napakka syke. Mistähän vuoto vois johtua? Onko kuitenkin keskenmenoa tekemässä? Kokemuksia?
 
Helou,

Viime yönä alkoi tulla niukkaa veristä vuotoa. Nyt on viikot 8+4 menossa. Viime viikolla varhaisultrassa kaikki oli varsinkin hyvin. Alkio vastasi hyvin viikkoja ja napakka syke. Mistähän vuoto vois johtua? Onko kuitenkin keskenmenoa tekemässä? Kokemuksia?
Vuoto voi johtua todella monesta asiasta. Minulla vuoteli ruskeaa vuotoa silloin tällöin koko esikoisen raskauden ajan, eikä sille löytynyt mitään syytä. Terve vauva tuli. Ja toisaalta se raskaus, joka meni kesken, ei vuotanut pisaraakaan ennen tyhjennyslääkkeitä, vaikka sikiö oli ollut siinä kohtaa jo yli kuukauden kuolleena. Ei ainakaan keskenmenoa ei voi päätellä niukasta vuotelusta tai vuotamattomuudesta.

Sitten jos verta alkaa tulla runsaasti kipujen kera, se sitten voikin olla merkki keskenmenosta.
 
Esikoiseni raskaudessa oli niukkaa vuotoa samoilla paikkeilla ja kaikki meni hyvin. Neuvolassa silloin rauhoiteltiin että monilla on pientä vuotoa siinä kohtaa kun olisi ollut kuukautiset useammankin kuun ajan. Voi siis olla jotain sellaista tai johtua tosiaan monesta eri asiasta eikä välttämättä enteile keskenmenoa, vaikka kyllähän vuoto aina säikäyttää. Toivottavasti raskautesi jatkuu ja kaikki menee hyvin.
 
Mulla on ollut vuotoja tässä raskaudessa, alkoi 8+3. Sitä tuli oikeen holahtamalla, ja jatkui on/off aina välillä. Syyksi paljastui sitten vähän myöhemmin istukka joka osittain kohdunsuulla. Nyt rv 21+4 menossa ja vuotoja ei oo näkynyt melkein pariin kuukauteen. Tsemppiä ja toivottavasti on harmitonta! Tosi hermoja raastavia noi osaa ollaAngry Face-
 
Mulla alkoi vuoto nyt viikoilla 7-8. Stressaavaa aikaa ennen kuin pääsee tarkistamaan varhaisultrasta että kaikki on hyvin :sad001
 
Mulla alkoi vuoto nyt viikoilla 7-8. Stressaavaa aikaa ennen kuin pääsee tarkistamaan varhaisultrasta että kaikki on hyvin :sad001

Tsemppiä kovasti ja toivon että kaikki hyvin:red-heart: Onko sulla kipuja? Mulla kun vuoti ja ihan holahtamalla istukan takia, ei ollut kipuja. Lääkäri sanoi että alkuraskauden vuodot on tosi yleisiä, mutta eihän se siinä tilanteessa mitään auta kun ei ole varmuutta mistä johtuu
 
Vähän ikävämpää päivitystä.
Eilen vuoto oli illemmalla voimakkaampaa ja kivut kamalia. Lopulta illalla istuin suihkun lattialla itkien, huutaen ja vuotaen. Vuodon mukana muutakin raskausmateriaalia. Kamala ja niin raskas ilta ja yö. Miten ikinä tästä voi enää toipua :sad001 Pahin pelko kävi toteen.. niin epäuskoinen, pettynyt ja toivoton olo.
 
Minulla nyt 11+3 viikko menossa, 3 raskaus ja vuotoa on ollut läpi alkuraskauden. Ihan alussa tiputteluvuotoa oli vähän väliä, välillä taukoa ja välillä useampi päivä putkeen tiputtelua.

Viikolla 9 kesken työpäivän minulla tulikin ihan holahtamalla kirkasta verta eikä loppunut millään, menin naistenpolille samantien, olin varma että se oli siinä. Hyytymiäkin tuli. Sikiöllä oli kaikesta huolimatta kaikki ok, raskaus oli alkanut kaksosraskautena mutta toinen oli keskeytynyt jo aiemmin ja siitä johtui vuoto.

Viikon 11 alkaessa jälleen tunsin töissä vuotavani ja verta tuli jälleen hyvin runsaasti, ihan nilkkoihin asti valui ja kirkasta oli. Taas menin naistenpolille, iso pelko keskenmenosta, sillä jo työpaikalla tuli isoja hyytymiä (väh. Kananmunan kokoisia). Itkuisena taas ultrattavaksi ja siinäkin maatessa verta tuli kuin hanasta ois avattu. Ja alavatsaa koski ja supisti. Mutta ihmetys oli suuri, siellä sikiö liikkui ja sydän löi ja kaikki oli kunnossa, sikiön vieressä oli 2x4cm hematooma joka vuoti. Olin pari päivää tarkkailtavana, vuoto alkoi loppumaan ja ennen kotiutusta vielä katsottiin että sikiöllä kaikki oli kunnossa.

Kaksi edellistä raskautta on ollut täysin vuodottomia, tämä raskaus on ollut kaikkea muuta, kyllä on saanut pelätä toden teolla näitä vuotoja! En olisi uskonut että voi vuotaa näin paljon ja olla kipua ja tulla hyytymiä ja silti sikiöllä kaikki kunnossa. Kiitollinen olen kun on pikkuinen matkassa mukana:Heartred

Pitkä tarina tuli, mutta ajattelin jakaa kokemukseni että aina ei runsas ja kivulias vuoto tarkoita keskenmenoa, toivoa on!
 
Minulla nyt 11+3 viikko menossa, 3 raskaus ja vuotoa on ollut läpi alkuraskauden. Ihan alussa tiputteluvuotoa oli vähän väliä, välillä taukoa ja välillä useampi päivä putkeen tiputtelua.

Viikolla 9 kesken työpäivän minulla tulikin ihan holahtamalla kirkasta verta eikä loppunut millään, menin naistenpolille samantien, olin varma että se oli siinä. Hyytymiäkin tuli. Sikiöllä oli kaikesta huolimatta kaikki ok, raskaus oli alkanut kaksosraskautena mutta toinen oli keskeytynyt jo aiemmin ja siitä johtui vuoto.

Viikon 11 alkaessa jälleen tunsin töissä vuotavani ja verta tuli jälleen hyvin runsaasti, ihan nilkkoihin asti valui ja kirkasta oli. Taas menin naistenpolille, iso pelko keskenmenosta, sillä jo työpaikalla tuli isoja hyytymiä (väh. Kananmunan kokoisia). Itkuisena taas ultrattavaksi ja siinäkin maatessa verta tuli kuin hanasta ois avattu. Ja alavatsaa koski ja supisti. Mutta ihmetys oli suuri, siellä sikiö liikkui ja sydän löi ja kaikki oli kunnossa, sikiön vieressä oli 2x4cm hematooma joka vuoti. Olin pari päivää tarkkailtavana, vuoto alkoi loppumaan ja ennen kotiutusta vielä katsottiin että sikiöllä kaikki oli kunnossa.

Kaksi edellistä raskautta on ollut täysin vuodottomia, tämä raskaus on ollut kaikkea muuta, kyllä on saanut pelätä toden teolla näitä vuotoja! En olisi uskonut että voi vuotaa näin paljon ja olla kipua ja tulla hyytymiä ja silti sikiöllä kaikki kunnossa. Kiitollinen olen kun on pikkuinen matkassa mukana:Heartred

Pitkä tarina tuli, mutta ajattelin jakaa kokemukseni että aina ei runsas ja kivulias vuoto tarkoita keskenmenoa, toivoa on!

Kiva kun kerroit tarinasi. Ihanaa että raskautesi jatkuu vuodoista huolimatta. :red-heart: Varmasti säikäyttänyt noin rajut vuodot ja kivut. :Grimacing Face:
 
Takaisin
Top