Rupattele kilpaa ja voita rautalisiä (kaupallinen yhteistyö NOGEL OÜ:n kanssa)

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Osallistu keskusteluun ja voit voittaa! Arvomme kymmenen kahden lisäravinteen settiä eli jokaiselle voittajalle lähtee Nogelin Superrauta ja Rauta -lisäravinteet tuomaan jaksamista syksyyn ja tulevaan talveen. :) Arvonta on kaupallinen yhteistyö NOGEL OÜ:n kanssa, lisätietoa rautalisistä löytyy täältä: https://nogelorganics.fi/rauta-ravintolisat/

IMG-20211111-WA0002.jpg


Kuinka osallistut:
  • Sinun pitää olla rekisteröitynyt osallistuaksesi. Jos et ole vielä rekisteröitynyt voit tehdä sen täällä.
  • Kilpailu alkaa 12.11. klo 00.01 ja päättyy 21.11. klo 23.59. Palkinnot arvotaan 22.11.
  • Voittajiin otetaan yhteyttä yksityisviestillä kilpailun päätyttyä.
  • Palkintoja ei lähetetä ulkomailla sijaitsevaan osoitteeseen.
  • Kilpailun teemana on syksy ja hyvinvointi. Miten pidät yllä hyvinvointia perheessänne? Mikä ilahdutti tänään? Miten tsemppaat itseäsi ja muita jaksamaan? Keskustele näistä ja muusta teemaan sopivasta tässä kilpailuketjussa. :)
  • Voit osallistua niin monta kertaa kuin haluat, eli myös pitkin päivää kertomalla ketjuun jotain uutta. Mitä useammin osallistut, sitä suurempi todennäköisyys sinulla on voittaa. Voittajat arvotaan viestien joukosta. Eli 1 osallistuminen on 1 "arpalippu", arvan saa jokaisesta ohjeen mukaisesta vastauksesta. Sama jäsen ei kuitenkaan voi voittaa useampaa palkintoa.
  • Ei kuitenkaan kahta peräkkäistä viestiä samalta jäseneltä, odota siis että ainakin yksi jäsen on ehtinyt vastata jälkeesi.
Onnea kilpailuun kaikille! :)
 
Me ollaan nyt panostettu isovanhemmilla ja serkkupojalla kyläilyyn. Mieli virkistyy kaikilla ja poika rakastaa mummolassa käymistä. Ainoa ongelma on nää jatkuvat lenssut vaikka ei muualla kylässä käydäkkään.

Otrivin 0.5mg on muuten ainoa nenäsumute, joka sopii myös 1 vuotiaalle ja on tosi tehokas! Meidän pojalla pysyy nokka auki koko yön. Päivisin vältellään sen käyttöä.

Pimenevinä iltoina nautitaan teeveen katselusta ja musiikin kuuntelusta. Pyjamat päälle ja rentoutumaan. Mies opiskelee ja häntä saa välillä kyllä tsempata ettei tule syyllinen olo, kun pitää välillä taukoa gradun tekemisestä. Blue Heart
 
Osallistun keskusteluun vaikka arvontaan en voi osallistua.

Kiitos Pingviiniemo nenäsumutevinkistä. :) Me ollaan käytetty vauvalla vaan keittosuolaa, mutta jos pahaksi menee voisi tuo olla hyvä.

Me aletaan hakea jo piristystä joulun odotuksesta. Glögiä ja joulusuklaita on siis jo hankittu. Kaamosvalot piristää myös kivasti pimeitä iltoja. Musiikki on meillä myös yksi keino piristää eloa. Esikoinen kyselee jo joululaulujenkin perään, mutta totesin että vietetään ensin isänpäivä.
 
Nyt viimeisen reilun viikon aikana ollaan lähinnä keskitytty keksimään mitä pystyisin syömään ja millä raskauspahoinvointia saisi lievitettyä. Osa keinoista toimii paremmin kuin toiset ja tässä samalla olen pitänyt huolen riittävästä levosta ja puoliso on ottanut ihanasti lähes täyden vastuun kodista (kuten toki tässä tilanteessa pitääkin, mutta ei varmasti kaikille olisi itsestäänselvää).
Toivon, että ensi viikolla vointi olisi hyvä, koska koittaa meidän kauan odotettu yhteinen loma. Pieni irtiotto arjesta, joka tulee (toivottavasti) sisältämään rentoutumista ja luonnossa liikkumista. Sitä odotan kovasti. Beating Heart
 
Ulkoilu on aina takuuvarma piristäjä, joten siihen pyrin säännöllisesti ja vitamiinilisät on käytössä erityisesti näin syksyllä.

Muutoin pyritään tekemään hyvää mieltä tuovia asioita, nukkumaan hyvin ja nauttimaan myös rauhallisista illoista yhdessä <3 ne tuo kyllä ehdottomasti myös iloa.
 
Nukutaan tarpeeksi. Nukun nykyään hurjan paljon. Muutoin menee elämä marinaksi.

Ja rauta on yks. Oon jopa miettinyt jos synnytyksen jälkeisen babybluesin syvenemisen olisi voinut estää kunnon rautatasolla. Mene ja tiedä. Synnytyksessä menetin jonkin verran verta, ja imettäminen kuluttaa.

Minä käyn mahdollisimman usein metsässä. Siellä rentoudun, ja koirakin tykkää.

Muuten olen väsymyksessäni elänyt vähän epäterveellisesti viime aikoina. Pitäisi skarpata taas...
Oon muuten huomannut kans ton. En vaan tiedä kumpi on muna ja kumpi kana. Silloin kun mulla menee tosi hyvin, syön tosi terveellisesti, jaksan vääntää jotain smoothieta ja tekee niitä jopa mieli jne. Mut sit kun on väsyksissä jne niin ai että kun on epäterveellinen ruokavalio. Et johtuuko väsymys ruokavaliosta vai toisinpäin. Varmaan sekä että.

Kivasti on nyt löytynyt jotain mikä helpottaa pahoinvointia (kaurapuuro, jäiset punaherukat, suolamantelit, viinirypäleet jne). Ehkä pahimmat oksuviikot on takana... ja vielä pieni on luultavammin kyydissä \o/ ei ainakaan oo valunu vielä pois \o/
 
Last edited by a moderator:
Kiltisti syön vitamiinilisät ja harkitsen vielä uudenkin tuotteen kokeilua. Syön säännöllisesti ja lepään jo ennen kuin väsyttää liikaa, tai ainakin yritän. Viimeksi eilen nukahdimme päivällä istuessani sohvalla eli yritystä on, mutta en ole vielä oppinut.

Ulkoiltua tulee päivittäin ja lapsen kanssa liikunkin aika paljon. Pyrin vähentämään stressiä olemalla ottamatta paineita tekemättömistä töistä ja teen käsitöitä, koska se on mukavaa eikä pakollista.
 
Oon muuten huomannut kans ton. En vaan tiedä kumpi on muna ja kumpi kana. Silloin kun mulla menee tosi hyvin, syön tosi terveellisesti, jaksan vääntää jotain smoothieta ja tekee niitä jopa mieli jne. Mut sit kun on väsyksissä jne niin ai että kun on epäterveellinen ruokavalio. Et johtuuko väsymys ruokavaliosta vai toisinpäin. Varmaan sekä että.

Kivasti on nyt löytynyt jotain mikä helpottaa pahoinvointia (kaurapuuro, jäiset punaherukat, suolamantelit, viinirypäleet jne). Ehkä pahimmat oksuviikot on takana... ja vielä pieni on luultavammin kyydissä \o/ ei ainakaan oo valunu vielä pois \o/

Totta, kumpi johtuu kummasta... Tänään tulin nälkäisenä töistä, kävin kaupassa ja ostin Pätkis-pussin... Sen tietää, miten siinä kävi. Illalla söin sitten marjoja, ajattelin että pitää saada hyviäkin ravintoaineita. Yleensä syön töissä välipalan, en päästä itseä siihen pisteeseen, että illalla tulee ahmintavimma.

Uni on ihan mielettömän tärkeää, jos siihen voi vaan vaikuttaa, niin nukkua kannattaa! Kuuntelin vuosi sitten kirjan Miksi nukumme. Sen jälkeen olen arvostanut unta entistä enemmän.
 
Kiltisti syön vitamiinilisät ja harkitsen vielä uudenkin tuotteen kokeilua. Syön säännöllisesti ja lepään jo ennen kuin väsyttää liikaa, tai ainakin yritän. Viimeksi eilen nukahdimme päivällä istuessani sohvalla eli yritystä on, mutta en ole vielä oppinut.

Ulkoiltua tulee päivittäin ja lapsen kanssa liikunkin aika paljon. Pyrin vähentämään stressiä olemalla ottamatta paineita tekemättömistä töistä ja teen käsitöitä, koska se on mukavaa eikä pakollista.

Käsityöt on ihan parhautta! Mä unohdin ihan mainita ompelun, kun teen sitä nyt tosi paljon iltasella kun lapset on rauhassa.

Kankaiden shoppailu on kuin karkkikaupassa käyntiä. Varmana myös lankojen ja muidenkin tarvikkeiden katselu käsitöihin liittyen.

Ruskan värit on nyt paljon muotia kankaissa. Olisi tarjolla okraa, sinappia ja poltettua oranssia.

Meillä on nyt muuten flunssakierre hetkellisesti katkennut. Katotaan saadaanko pari päivää edes hengähtää ennen uutta tautia.
 
Me pyritään ottamaan ulkoilulenkki esikoisen kanssa, samalla saa hyvää liikuntaa itselle ja koiralle kuin lapsellekin raitista ilmaa ja lisää ihmeteltävää!
 
Käsityöt on ihan parhautta! Mä unohdin ihan mainita ompelun, kun teen sitä nyt tosi paljon iltasella kun lapset on rauhassa.

Kankaiden shoppailu on kuin karkkikaupassa käyntiä. Varmana myös lankojen ja muidenkin tarvikkeiden katselu käsitöihin liittyen.

Ruskan värit on nyt paljon muotia kankaissa. Olisi tarjolla okraa, sinappia ja poltettua oranssia.

Meillä on nyt muuten flunssakierre hetkellisesti katkennut. Katotaan saadaanko pari päivää edes hengähtää ennen uutta tautia.
Minulla lankojen ostelu lähtee usein lapasesta. Tälläkin hetkellä on neljä valtavaa laatikollista lankoja jemmassa ja silti pitää hillitä, etten osta lisää. Kudon kuitenkin vain iltaisin telkkaria katsoessa eli yhden kerän kutomiseen menee yhdestä kahteen iltaan ja joka ilta en ehdi kuin vähän aloittaa.

Kuvitelmissani tein kaikille sukulaisille jouluksi sukat ja lapaset, mutta käytännössä ehdin ehkä puolelle tehdä sukat. Lapaset odottakoon ensi vuoteen.
 
Ja tietty yks parhain millä voi akkujaan ladata, etenkin siis kun ei ole kuin teinejä ja vauva niin voi ottaa ihanua päikkäreitä vauvan kanssa :) Ihan parasta.
Käsityötaitoja ei ole mutta koitan leipoa jotain hyvää viikottain isompien kanssa
 
Ja tietty yks parhain millä voi akkujaan ladata, etenkin siis kun ei ole kuin teinejä ja vauva niin voi ottaa ihanua päikkäreitä vauvan kanssa :) Ihan parasta.
Käsityötaitoja ei ole mutta koitan leipoa jotain hyvää viikottain isompien kanssa
Mä ihan aina odotan iltaunia, kun pääsen esikoisen viereen nukkumaan. Lapsen vieressä nukkuminen on jotenkin super-rentouttavaa. Mies nukkuu vauvan vieressä ja sanoo samaa.

Mä en tiedä enkö ole vaan kattonut riittävästi ulos tai pannut merkille, mutta on tuntunut syksy jotenkin vähemmän synkeältä ja sateiselta. Voi olla että lapset auttaa siinä ettei ajattele esim pihalla ollessa säätä niin paljon.
 
Omasta jaksamisesta huolehtiminen auttaa koko perheen jaksamista, kun itse syö hyvin ja nukkuu hyvin (mikäli vain mahdollista) ja ottaa sitä omaa aikaa ees muutaman kerran viikossa, edes puoli tuntia niin jaksaa pyörittää arkea paremmin. Tänään piristi maalaismaisema, pieni pakkanen ja pitkästä aikaa nähty aurinko.
 
Takaisin
Top