Ruokavalio

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja -mimosa-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
myownwonderland, onneksi lakritsi ei oo myrkyllistä :D Sitä ei vaan kannata syödä usein suuria määriä.

AK, ainakin juustojen kanssa ohje on kypsentää kunnes kuplii, eli eiköhän pannulla paistettu lohi ole ihan jees. Tosin mikään vakuumiin pakattu ei ole noin ylipäätään tervellistä.

Kyllä vakuumiin pakattua kalaa voi kypsennettynä syödä :)
Ja lakua/ salmiakkia 50g/ päivä. Tuskin yhdestä jäätelöstä mitään haittaa on, varsinkaan jos ei säännöllisesti syö. :)

Vältän kaikkia kiellettyjä ja ei suositeltuja ruokia. Ainut varmaan mitä tuun kaipaamaan on maksamakkara :P

En oo kyl uusimpia suosituksia nähny mut onks toi maksamakkara ihan kokonaan kielletty? Mä oon kyllä syöny sitä edellisissä raskauksissa sillon tällön jos on himo iskeny :p

Uusimmissa suosituksissa laku ja salmiakki on kokonaan kiellettyjen listalla, ennen oli toi 50g päivä suositus.

miksi ihmeessä ne on kielletty! ;( ne on vaan niiiiin hyviä :))

Holittomalla linjalla mennään, syömisten suhteen sitten esim. graavia lohta uskalsin tutun ravintolan cateringista syödä kun varmistettiin kalan alkuperä vielä keittiömestarin kautta, itse graavattu ja tuore. Tilamaidon ja pehmeät juustot jätin pois. Lähitilan pihvin syön mediumina mutta muuten ravintolassa jne. jätän raa'an lihan ja kalan pois.
Nyt on onneksi satokausi niin tuoretta marjaa ja kasvista riittää läheltä. Juuri pakastin tuoreena ryöpäten herneitä talvea varten. Vielä kun etova olo väistyisi niin tekisi mielikin syödä useampaa ruokaa.. ;)

Mulle sanottiin neuvolasta viime raskaudessa että vakuumipakattua graavilohta ei saa syödä mut esim jos ite suolaa niin sitten saa syödä :) Mä en jaksa esim tuon maksamakkaran suhteen olla niin tarkka, jos mun joskus tekee mieli ni todellakin syön. Tottakai sitte nuo mistä listerian voi saada ni jätän suosiolla pois.

Mulle vaikeinta tulee olee noi juustot koska oon kasvissyöjä. Inkivääriä kans oon miettinyt, jos nyt vaikka menee intialaiseen syömään niin mistä sitä tietää missä annoksissa sitä on...

Viikonloppuna on heti (viides viikko vasta) tiedossa työpaikan juhlat ja vaikeuksia tulee olee ravintolassa salailun kanssa... Toivon että löytyy alkoholittomia siidereitä/viinejä ja sit pitää viel pystyä tilaamaan ne ilman että kukaan kuulee... Vinkkejä??

Näin ensimmäistä kertaa raskaana en ole ihan perillä mitä ei saa syödä. Tulee mieleen, että olen viimeisten viikkojen aikana syönyt kyllä ihan kaikkea mitä ei sais...lakua karkkina ja jätskiä, kylmäsavulohta (isän savustamaa tosin, ei mitään vakuumia kaupasta) ja ties mitä muuta! En kyllä tajua, miten muistan pitää kaiken mielessä, kun töistäkin lounaalla käydään syömässä. :bored: Nyt kun tiedän raskaudestani, olen ottanut selville asioita, mutta kaiken muistaminen on vaikeaa. Etenkin, kun jonkunnäköisenä oireena on viime päivinä tullut muistinmenetys - unohtelen ihan perusjuttuja niin töissä kuin kotona, odotan vain milloin se kostautuu. En tiedä johtuuko uudesta tilanteesta vai mistä, mutta tämä ruokarajoitusten opettelu tuntuu olevan just nyt ylivoimaista :arghh:
Eilen tein fetapinaattipiirakkaa, tosin en voinu syödä, kun se feta haisi niin vuohelle, mutta siten tuli mieleen, että oliko feta kiellettyjen listalla...:sad001
Mitä sanotte paahtopaistista? Pakkasessa olis isältä saatua peuran paistia minkä meinasin viskata uuniin, mutta sehän jää periaatteessa raa'aksi...

Yllättävin kiellettyjen listalla oli raaka tomaatti. Sitä meetvursti juttua en myöskään ymmärrä. Onko sekin siis kielletty? Ja mitä tarkottaa kestomakkara? :D

Eikös ainakin meetvursti oo kestomakkara, ja salamit ym. Ainakin joissain lukee ainesosa luettelon alussa kestomakkara :D
Mietin kanssa tota raakaa tomaattia, mutta olisko se kuitenkin ei täysin kypsynyt tomaatti? Eihän raskaana kohta voi syödä mitään, tai ainakaan missään ulkona käydä syömässä.

Muistakaa, että pahimpaan himoon tehkää pizzaa tai piirakkaa niistä kielletyistä, koska korkeassa lämpötilassa ne mahdolliset pöpöt kuolee. Nimimerkki: Huomenna syödään salamipizzaa, sanoi ukko mitä tahansa!

On tää suomalainen "kielletään kaikki ihan vaan varmuuden vuoksi" -toiminta aika jännää. Jenkkilässä suositellaan inkivääriolutta pahoinvointiin ja kiinassa ennenkaikkea merilevää raskaanaoleville. Minä menen terveellä järjellä ja fiiliksen mukaan. Stressaaminem on kuitenkin vauvalle paljon pahempaa kuin tomaattien popsiminen

Siis mitä?? :D :D Missä listassa kielletään meetwursti ja tomaatti ja miks?? Niillä mää elän enkä syömättä jätä. Toisessa ketjussa puhuttiin majoneesista ja sitä syön kyllä kans sen vähän mitä pikaruokapaikkojen ruuissa on. (Subi ja hese)

Huh, lista on näköjään vaan kasvanut.... Raa'alla tomaatilla veikkaan tarkoitettavan vihreitä (ei kypsyneitä) tomaatteja. Ei siis että tuoretta ei saisi syödä.

Joo kypsiä punaisia tomaatteja saa syödä. Raaoilla tarkoitetaan vihreitä jotka sisältää luontaisia toksiineja glykoalkaloideja, vähä niinku vihreissä perunoissakin. Tomaateissa se myrkky on tomatiini.

Ahaa okei! Mut kuka yleensäkkään syö tomaatteja vihreinä :D entäs sit kaikki muut leivän päälle laitettavat leikkeleet, kinkut yms? Onks ne just niitä kestomakkaroita?

Takaisin