Ruokareseptejä 9kk->

Myy92

Jostain jotain jo tietävä
Oon ruvennu miettimään sitä että millon voi alkaa antamaan lapselle kotiruokaa ? Tietysty ei niin maustettuna kun normaalisti tekisi.

Olisiko kenelläkään mitään hyviä reseptejä lämpimiin ruokiin sekä välipaloihin? :)
 
Meillä ollaan syöty koko ajan kotiruokaa. Tänäänkin meni kattilaan porkkanaa, tomaattia, perunaa, sipulia, persiljaa ja basilikaa + lihasuikaleita. Lopuksi sauvasekottimella soseeksi.
Sitten olen tehny makaroonilaatikkoa, kanaa ja riisiä jne. Paprika on myös hyvä lisä sekä herne, maissi, paprika pussista loraus.
 
Uunilohi on kanssa helppo. Siihen voi muu perhe laittaa suolan ja pippurin myöhemmin ite. Ja itseasiassa aika monen ruoan voi tehdä niin että ottaa sivuun pienen määrän ennen maustamista. Jos paistan jauhelihaa tai kanaa tms. niin otan raakaa lihaa vähän sivuun ja keitän vedessä kypsäks. Ja perunat, riisi ja pasta käy hyvin lapselle kun ei laita keitinveteen suolaa.
 
Meillä oon tehny vauvalle (nyt 10,5kk) omat sapuskat oikestaan samoista raaka-aineista mitä ite syö. Mutta sitten vaan jauhannu sauvasekoittimella ne. Mutta nyt joku 2kk verran ollaan pikkuhiljaa annettu mitä itekki syyään.. Nyt menee mm. peruna- makaroni, spaghetti-, riisi ym. ruuat. Mutta paistettu jauheliha ei mene, kun alkaa yökkimään vaikka kuinka on pinetä. Eli sen teen vielä keittämällä ja soseutettuna. Monesti kun makaroniruokaakin tekee, niin syö sitten muuten samaa, piatsi jauheliha tehdään erikseen :)

Välipaloina meillä on parhaat tällä hetkellä pieniksi pilkotut mandariinit, sekä omput, banaanit yms. Menee sellaisenaan. Sitten on myös hyvässä käytössä piltin valmis-hedelmä ja marasoseet, sekä jogurtit.

Monesti otan reseptejä kaupoissa myytävistä piltti ym. sose-purkeista. Näitä kaikkia makaroni- sekä peruna ruokia.Niissä kun on hyvin esillä mitä sisältää..
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top