Ruokapäiväkirja

meillä ehkä. annoin kahtena (vai kolmena) päivänä, eka tomi ehkä vielä liukkaammin, mut sit alko kiukuttelu eikä kakannu. en oo antanu sen koommin ja taas maha toimii normisti. tiedä sit johtuko puurosta vai mistä. rokotuskin saatto kiukuttaa. Miten ootte tehny jos joku ei oo sopinu et kauan taukoa ennenku kokeilee uudestaa? aattelin ite pari viikkoa pitää taukoa ja sit antaa taas mut vähemmän.
 
Meillä ilmeisesti aluksi tuli vähän vatsa kipeäksi. Mutta se meni ohi. Pidin ihan vain pari päivää paussia ja kokeilin uudestaan. Nyt en oo huomannut mitään enää... Oletan että se oli vain siitä, että vatsa ei ollut tottunut viljoihin. Kerkesin kyllä jo kauhukuvia päässäni piirtää, että olis vilja-allergia. Sen oire kuitenkin on tuo vatsavaiva.
 
jep jep[8|] täällä eilen kummasteltiin koko perheen voimin ku pojan vaipasta löyty kaks miehekästä pökälettä[:-][:D]ja tänään aamulla selkeesti teki vaikeeta kakkaaminen, pieni ähisi ja kiukkus naama punasena sylissä[:o] piti lähtee juoksujalkaa hakeen luumusosetta kaupasta...aika ihmeellistä kun pääasiassa syötetty hedelmäsoseita ja illalla puuroa ja oon alkanu antaa vettäkin kiinteitten päälle. Toivottavasti toi luumu jeesaa, ja täytyy muistaa aina se vesi. Kai se vaan täs alussa on aika muutos pienen systeemille kun aletaan kiinteitä vetämään, luulis normalisoituvan kunhan tottuu[:)]
 
Skallo: Täällä oli sama homma [:D] (ihania nää kakkakeskustelut)

Luumu autto! [:D] Tosin neiti ei siitä kauheesti välitä... Täytyy olla ovela [;)]
 
jepu, käytiin neuvolassa tänään ja kyselin tosta vatsasta. Sano samaa tuosta päärynästä, ja meillä taidetaan nyt tehdä niin, että ilta/aamupuuron sekaan laitetaan pari lusikallista luumu tai päärynäsosetta.
 
hmm..voi muutens olla että sen takia meil ei oo menny puurosta vatta kovalle,kun oon alusta alkaen laittanu sen joukkoon päärynää ja sit kokeiltiin muutama päivä luumupuuroo[:D][:D] ja hyvin on masu toiminu[:D]loppuviikosta jos kokeilis riisipuuroo..
 
Meillä on syöty kaurapuuroa kaks viikkoo omenasoseen, ruusunmarja-omenasoseen ja mangososeen kanssa, ja vatsa toimii 3 - 4 kertaa päivässä... eikä oo siis kovalla. Aiemmin meillä tuli vaippaan tavaraa ehkä pari kolme kertaa viikossa. Kuinkahan paljon tavaraa tulee jos kokeilen luumu- tai päärynäsosetta!!
 
eilen annoin purkillisen luumua, yöllä oli viel aika pökälettä tullu(kivoi tosian nää kakka-jutut[:D]). mäkin oon antanu aina puuron kans sosetta(varmaan enemmän sosetta ku puuroa) ja silti näin[:-] no, toivottavasti täst tasaantuu. Liekki kun on ollu aika läpipaskoja, yleensä kahet tortut päivässä, ehkä se suolisto totuttelee harvempaan "toimintaan"[;)]
 
Johan oli neidin ilme hassu eilen...

Tein Netalle kana-riisi-porkkana-maissi-herne sekoitukset ja ihan vähän basillikaa makua antaan. Neiti sitten katseli lattialta, että mitä sä oikeen puuhaat ja annoin maistaa ihan sellaisen lusikallisen. [:'(] YÖK oli neidin ilme [:D] Saa nähdä joutuuko mamma syömään nää soseet. Oli meinaan hyvää kun vähän lisäsin itselle suolaa joukkoon [:D]
Niin ja noita herneitä mietin... Tuleeko kauheet kaasuvaivat [:D] En uskaltanut paljon laittaa niitä sekaan.
 
ootteko tarjonnu sipulia tai purjoo tms..oon miettiny että voisko niitäkin laittaa soseitten joukkoon..tulis noihin liha soseisiinkin vähän makua sit..miten ootte tehny ne jos ootte kokeillu,keittämälläkö?!..
 
Meillä ollaan nyt kokeiltu puuroista kaura, ohra, vehnä ja riisi. Hyvin uppoo ja vatsa toimii, kun laitan puuron sekaan pari lusikallista luumua tai päärynää. Ei ole enää ollut vatsa kovalla.

Ite ajattelin kohta kokeilla herneiden syöttämistä, ja noh, miks ei sipuliakin. Tekisin sipulin keittämällä.. Seiti on meillä ehdoton suosikki noista uudemmista jutuista ja varsinkin, jos soseeseen on lisätty vähän tilliä makua antamaan emoticon
 
Kokeilin tänää tota Piltti Mustikka-puolukkaa(metsämarjat) nii poikahan veteli purkillisen! :D Oli siis herkkua! yhden pienen pienen lusikallisen sain itsekin kun oikein kaavin purkin reunukset..
ja eilen söi hyvällä ruokahalulla bataatti-maissi-possu sosetta varmaan purkillisen jos ei ollu enempikin,ja lisää olis menny :O just täällä valitin et poika ei syö..heh..van puuro ei uppoo vieläkään..

aattelin kokeilla nyt ulkolaisilla omenoilla uudestaan mitä jamin maha tuumii..kun viimeks meni maha kovalle,vaan oli kotimaisia omppuja..

 
Minä oon antanu purjosipulia ja sipuliakin on mennyt mahasta alas. Molemmat keittämällä. Porkkana-omena-purjosipuli ja peruna-parsakaali-purjosipuli yhdistelmillä oon antanu, sit joku lihakuutio joukkoon.
Meillä myös nuo puolukkaa sisältävät soseet on herkkua. Kummallista emoticon mutta esim. tuo karpalo ei mene niin hyvin vaikka mä en niiden maussa kauheesti huomaa eroo.
Puurot tuntuu menevän sujuvammin (nopeammin) alas kun mikään muu ruoka emoticon

muoks. niin ja herneistä oon tehny sellasia ihan pieniä palloja kelmun päälle ja pakastanut ne siis niin, sit kun ne on jäätyny erilleen niin voi nappasta sen kelmun kiinni nii ne hernekököt pysyy siellä erillään. En kehtaa koko kuutioo hernettä antaa ettei muutu ihan pieruks koko tyttö emoticon
 
Muokkasin tota omaa "päiväkirjaa" niin se muutti muotoonsa vallan emoticon  No ehkä parempi ettei vie kaikkee tilaa kun näkyy nykyään toi eka viesti myös tässä viimesimmäsäkin aiheessa (miksköhän näin piti muuttaa?). Enkä kyl ees muista enää mitä kaikkee nyt oonki antanu, kun tää ei pelittäny että ois voinu päivitellä...

Oon nyt punninnu grammavaa´alla noita ite sulattamiani aterioita, mm lounas ja puurot niin meillä syödään kuulkaa isompaa pilttiä vastaava määrä kerralla (190g)! + siihen päälle vielä nesteet ruoan jälkeen. Mulle tulikin paniikkikohtaus miten noi pikku pilttipurkit muka riittää sinne sairaalaan mukaan, niin piti käydä ostaas niitä isompia! Semperillä ja Hipp:illä on niitä isoja jo 6kk alkaen. Ja on luomujakin emoticon  Tosin ruotsalaisia... emoticon
 
Takaisin
Top