Ruokamuutoksia

Batgirl

Silmät suurina ihmettelijä
Oletteko tehneet ruokamuutoksia, minkälaisia ?
Itse olen yrittänyt syödä vähän säännöllisemmin ja kahvia olen vähentänyt merkittävästi. Aikaisemmin join kahvia aika paljon, mutta nyt pitänyt maksimirajana 3mukillista/pvä, mutta 2lla mukillisella olen pärjännyt . Aamukahvin tilalle olen juonut teetä.
 
Mulle ei paljon muutoksia tule, kun imetän vielä edellistä muksua. Ehkä vähän tarkempana olen tuorejuustojen yms kanssa ja tuo kahvi vähentyi automaattisesti kun tänään iski ah, niin ihana kuvotus. näyttää taas siltä että jäisiä marjoja tulee napsittua koko kesä joka aterialla.
 
Tällä hetkellä syömiset menee ihan täysin sen mukaan mitä vaan pystyn syömään. Pahoinvointi on sen verran voimakasta. Vaan jos tämä menee samalla lailla kuin ensimmäinenkin raskaus, pahoinvointi loppunee ensimmäisen kolmanneksen jälkeen.
Kun tuota ylipainoa on vähän turhan paljon kertynyt ennen raskautta, ajattelin yrittää syödä mahd. vähän valkoisia viljoja, sokeria, makaronia ja perunaa jottei paino turhaan nousisi, Kylmäsavulohi on ainoa kielletty ruoka-aine jota tulee ikävä, muuta ei juurikaan tarvi jättää pois raskauden aikana.
 
siis voihan homejuustoa syödä,jos on pastoroitu, näin mulle sanottiin viime vuona neuvolassa ku odotin. Olin niin pettynyt etten voi syödä homejuustoa niin neuvolatäti sanoi noin. itellä tuo laku on mitä jään kaipaamaan, kun verenpaine oli aika korkeella viimeksikin. Ja yritän myös katsoa tuota syömistä,ku tuota ylipainoa vieläkin on , vaikka saanut edelliset raskauskilot 10 kg jo pois ja lisäksi viel 13 muuta kiloa :happy118
 
Voi ei en oo tehny mitään muutoksia, ne tulee kyllä itsekseen kun on tullakseen. Juon kahvia niin paljon kuin _vielä_ maistuu enkä kyllä lohta tai sinihomejuustoakaan suostu pois jättämään.
 
Lopettelen juuri dieettiä missä hiilarit vedettiin loppua kohti kokonaan pois. Niitä kyllä lisäilen nyt aterioille täysjyvätuotteiden muodossa. Dieetin aikana pääsin eroon sokeriaddiktistani ja yritän nyt pysyä sillä linjalla että herkkuja ei tulisi liikaa mätettyä (ennen joka päivä!!). Maaliskuun puolella aion kyllä syödä hyvän maksapihvin mediumina ja palan suklaatuorejuustokakkua :happy090
 
Mulle ruoka-aine muutoksen ovat sen mukaan mitä mieli tekee.. Sen verran kova kuvotus että syön silloin kuin maistuu ja sitä mitä maistuu :confused:
 
Edellisessä raskaudessa join aika pitkälle koko raskausajan maitoa suoraan tilatankista haettuna (ei siis ole pastöroitua tai muutenkaan käsiteltyä) ja sama jatkuu tälläkin kertaa kun mies on maitotilan kasvatti ja saadaan siis maitoa hakea aina anoppilasta. Neuvolassa tähän tietoon ei sanottu mitään, tai lähinnä oli sitä mieltä että ei olisi mikään hirveä rikos juoda raakamaitoa. Anoppikin on seitsemän raskauden ajan juonut vain ja ainoastaan tankkimaitoa eikä siitä ole koskaan mitään ongelmia seurannut :)
 
Täälläkim juotaisiin,jos saisi jostain. lapsena haimme läheiseltä tilalta ja juotiin pelkästään sitä. ja nyt kun olen eskoiselle pikku hiljaa antanut tavallista maitoa niin olen ihan täysmaitoo antanut korvikkeen seassa.
 
yyyh, varmaan on kovin terveellistä mut mua rupes oksettaa just nyt :sick006 Ei oikee nyt nappaa noi maitotuotteet PAITSI raejuusto :grin
 
Syön perusterveellistä kotiruokaa. Ja samalla linjalla aion jatkaa. Aiemmissa raskauksissa
ei ole ollut mitään erityisiä himoja. Nyt tekee ihan hulluna mieli suklaata. Täytyy syödä
hyvällä omatunnolla, kun se ei vielä närästä :) Lopussa en varmasti pysty.
 
Syön perusterveellistä kotiruokaa. Ja samalla linjalla aion jatkaa. Aiemmissa raskauksissa
ei ole ollut mitään erityisiä himoja. Nyt tekee ihan hulluna mieli suklaata. Täytyy syödä
hyvällä omatunnolla, kun se ei vielä närästä :) Lopussa en varmasti pysty.
 
Mullakin on perusterveellinen, säännöllinen kotiruokailu, kuten edellisessäkin raskaudessa. Mitään mieliteloja ei aiemmin ollut, saa nähdä kuinka nyt käy. Ekan kolmanneksen aikana osa ruoka-aineista jäi pois, koska niiden haju oli karmea & kuvottava. Näin kävi myös kahville. Nyt vedän sen 1-2 kuppia päivässä, niin kauan kun se maistuu.
 
Perusterveellinen ruoka täälläkin kuuluu edelleen päivään. En ajatellut tehdä mitään muutoksia, muuta kuin nyt sit niiden ruoka-aineiden suhteen mitkä ei ole suotavia raskauden aikana.
Tällä hetkellä ei ole mitään kuvotuksia/ällötyksiä eli kaikki menee vielä...eikä ole mitään himojakaan tullut mihinkään erityiseen.
Näillä mennään :)
 
Nyt on pakko alkaa syömään säännöllisemmin ja tasapainotan nuo ateriavälit kuntoon.
Ennen mulla oli tapana syödä aamulla/aamupäivällä korkeintaan 1 leipä tai hedelmä ja myöhään illalla lämmin ruoka, mut nyt ei tuolla tyylillä kyllä pitkälle pötkitä.

Tosi kova himo tullu just kasviksiin ja hedelmiin. :)
 
Musta tuntuu et syön koko ajan.
Nyt näitten kipujen ja oireitten takia yritän vielä entistä enemmän panostaa laatuun; salaattia, lihaa, vilja-, maitotuotteita, vihanneksia ja hedelmiä.
Veden juonnissa laistan helposti. Nyt mul on hyvinkään käynnin jälkeen vesikanisteri sängyn vieres, niin voin huoletta juoda, eikä tartte koko ajan pomppia ylös, joka on ihan tuskaa.

Ateriani ateriani ovat joko kalsium tai lihapainotteisia, jotta en samalla söisi rauta ja kalsium tuotteita samaan aikaan, tuon hempparin takia, joka on jo alle 100.

Popsin normiruuan lisäksi mamavitaa, d-vitamiinii, 200g rautaa/pv

Olen juonut aamuisin kahvia, mutta korvasin sen nyt teellä suppareitten takia. Tarkoitus ois kaikki mahdollinen muukin herkku (tortut, glögi, sokeri yms) ja moska jättää vex, jos vaikka vähän helpottaisi oloa.

No ihan fanaattinen en ole :) herkut olen korvannut mandariinin syömisellä ja jos jotain tekee mieli, niin jos ei mene paris päiväs ohi, niin sit on sitä saatava. Ainoa ero on etten vedä
Koko makeispussia kerral, vaan otan esim 6karkkia ja loput laitan kaappiin.

Hassua kyllä, makeisia ja suklaata ei tee kieli. Kokista välil kyl pahasti. Siihen oon jäänyt mäkkiajoilta kyllä pahasti koukkuun.

Että näin.. :)
 
Tänään vedin sitä siirappikakkua kolme viipaletta (oli onneksi ihan maltillisia viipaleita). :D Mies saa viedä lopun töihin kahvipullaksi, mulle riitti. :P

Ruokamuutoksia en ole tietoisesti tehnyt, mutta makeasta on varmaan pudonnut 95% pois, kun ei vaan maistu. Hyvä homma kyllä! Punaista lihaa on tullut syötyä entistäkin vähemmän, koska jauheliha tökkii ihan uskomattoman paljon.

Hassusti monia ennen allergiaa aiheuttaneita vihanneksia ja hedelmiä olen nyt voinut raskauden aikana syödä! :O Kiivistä olen nyt ihan erityisesti viimepäivinä nauttinut.
 
Takaisin
Top